خانه » مطالب درسی » انشا درباره حس و حال طعم خورشت قورمه سبزی صفحه 62 نگارش هشتم

انشا درباره حس و حال طعم خورشت قورمه سبزی صفحه 62 نگارش هشتم

انشا طعم خورشت قورمه سبزی
4.1/5 - (43 امتیاز)

در این مطلب از سایت برای شما کاربران عزیز انشا طعم خورشت قورمه سبزی صفحه 62 نگارش هشتم را تهیه و منتشر کرده ایم

 

انشا درباره طعم خورشت قورمه سبزی , انشا صفحه 62 کتاب نگارش پایه هشتم , فعالیت نگارشی درس 5 صفحه 62 با مقدمه و نتیجه ,گام به گام صفحه 62 نگارش هشتم

موضوع های زیر چه حس و حالی به شما می دهد؟ یکی را انتخاب کنید و حس و حال خود را دربارە آن، بیان کنید.

ما انشا درباره حس و حال طعم خورشت قورمه سبزی را در نوشته های کوتاه و بلند و با رعایت مقدمه بدنه و نتیجه می نویسیم و توصیف میکنیم. قالب های نوشتاری طنز و ادبی, خاطره

 

 

انشا طعم خورشت قورمه سبزی صفحه 62 نگارش هشتم: با مقدمه بدنه و نتیجه

 

مقدمه : بدون شک یکی از بهترین و خوش عطرترین غذاهای ایرانی، خورشت قورمه سبزی است. اصلا مگر می شود بوی قورمه سبزی را بشنوی و دهانت آب نیفتد؟! مخصوصا اگر خورشت قورمه سبزی را مادر مهربانت پخته باشد و حسابی روغن انداخته باشد.

بدنه : رنگ سبز خورشت قورمه سبزی بسیار دلربا و خوش رنگ است. لحظه قل قل کردن خورشت در قابلمه که دیگر صحنه ی بامزه ای را می سازد. انگار خود خورشت هم از خوشحالی بالا و پایین می پرد تا راهی شکم گرسنه من شود!

یک روز ، بعد از گذراندن ساعت های خسته کننده که در مدرسه گذراندم با گرسنگی شدید به سمت خانه رفتم با فکر به اینکه امکان داره غذای امروزمان چه چیزی باشد در خانه رو باز کردم که بوی مطبوع خورشت قورمه سبزی مواجه شدم که با بوی دلنشین آن احساس کردم که دل ضعفه گرفتم و به سمت آشپزخانه رفتم تا هر چه زودتر طعم این خورشت دلپذیر را زیر دندان هایم حس کنم.

بعد از شستن دست و صورت و تعویض لباس های مدرسه و پوشیدن لباس های خانه شروع به خوردن غذا کردیم. خورشت قورمه سبزی مادرم بهترین طعم را دارد که من از میان بقیه خورشت قورمه سبزی هایی که خوردم البته علاوه بر مادرم مادر بزرگم هم خیلی خوشمزه این غذا را می پزد.

 

نتیجه گیری : مادرم از مادر بزرگم این غذای خوشمزه را یاد گرفته است و من هر چه قدر این غذا را بخورم سیر نمی شوم زیرا که عاشق طعم لذیذ و دلپذیر و خوشمزه خورشت قورمه سبزی هستم و از آن دل زده نمی شوم.

 

طعم خورشت قورمه سبزی به شما چه حس و حالی می دهد

 

مقدمه انشا طعم خورشت قورمه سبزی : بدون شک غذای مورد علاقه اکثر ما ایرانی ها قورمه سبزی است زیرا با استشمام بوی عطر آن غرق می شویم در دنیای خاطرات شیرین.

بدنه انشا: بوی عطر قورمه سبزی ما را به غروب جمعه زمانی که همه ی بچه های فامیل دور هم جمع شده ایم و بازی می کنیم می کشاند. به لحظه ایی که مادربزرگ ملاقه به دست ما را به صرف شام دعوت می کند و با شادی و سر و صدا به آغوش او می رویم تا تشکری کوچک گفته باشیم و دل مهربانش را شاد کنیم. طعم خورشت قورمه سبزی برای من حداقل یکی از بهترین طعم های زندگی است که به زیر دندان می کشم و ذره ذره ی آن را جذب جان و تنم می کنم. مگر می شود ایرانی باشیم و عاشق غذای مخصوص مرز و بوم خود نباشیم! غذای محبوبی که اگر نظرسنجی برگزار شود گزینه ی اول هر ایرانی می شود و رتبه ی اول را به خود اختصاص می دهد. البته بسیاری از غذاهای پرچرب اما لذیذ جایگزین غذاهای مفید و قوی شده اند مانند پیتزا و لازانیا. اما همه ی غذاها یک طرف و طعم لذیذ خورشت قورمه سبزی یک طرف دیگر که با خوردن آن گویی در بهشت گام بر می دارم و سفر می کنم به لحظات خوب زندگی. می دانم که در آینده این روزهایم تبدیل می شود به یکی از بهترین خاطرات نوجوانی ام که در کنار عزیزانم طعم دلنشین قورمه سبزی را لمس می کردم و مادر بزرگ و مادرم لبخند زنان از شوق و ذوق غذای مورد علاقه ام به من لبخند می زنند و اما من عجولانه غذایم را می خورم تا نکند غذایم سرد شود یا کسی از من آن را بگیرد. من هرگز طعم لذیذ غذای مورد علاقه ام را با غذاهای دیگر عوض نمی کنم با اینکه می دانم هر غذایی به نوبه ی خود خوشمزگی و لذت خاص خود را دارد اما طعم خورشت قورمه سبزی ایرانی چیز دیگری است.

نتیجه این انشای زیبا در مورد خورشت سبزی : خیلی از اتفاق ها با آدم ها با طعم غذاها برایمان می تواند در گوشت و استخوانمان ثبت شود و با فکر به آن و یادآوری آن حال خوب و حس دلنشینی ما را سرشار کند مثل طعم خوب خورشت قورمه سبزی.

 

انشا پیشنهادی طعم خورشت قورمه سبزی : 

 

وقتی حرف از طعم خورشت قورمه سبزی می شود یاد عطر مدهوش کننده آن زمانی که مادر پشت اجاق با عشق و علاقه می ایستد تا برایمان غذای مورد علاقمان را بپزد، می افتیم. وقتی که طعم خشمزه اش زیر دندان می آید

گویی که هیچ خوشی و لذتی بالاتر از آن لحظه در دنیا وجود ندارد. طعم خورشت قورمه سبزی آن موقع کامل می شود که همراه باشد با برنج اصیل ایرانی که دانه های سفیدش همچون برف می درخشد و ترکیب آن دو در کنار هم آن را تبدیل به یک قاب خشمزه می سازد.

این غذا را تنها معدود آدم هایی دوست ندارند و عده ی زیادی برای آن سر و دست می شکنند و جزء اولین غذای مورد علاقه ی اکثر ما ایرانی ها است به نظر من زمانی که این طعم بیش از پیش خوش آیند خواهد بود

که سفره ی سرتاسری و رنگینی در خانه ی مادربزرگ پهن شود و همه ی فامیل با شوخی و خنده به دور آن بنشینند و قورمه سبزی مادربزرگ روی آن سفره خودنمایی کند.

در حالی که مادربزرگ از شوق و ذوق تعریف و تمجید اهل فامیل برای طعم و عطر خورشت قورمه سبزی از ته دل می خندد.

هر غذایی عطر و طعم به خصوص خود را دارد. اما آن غذایی که چاشنی اش عشق و محبت و اصالتی به سنگینی یک کوه باشند هرگز نه طعم فراموش شدنی خواهد بود و نه لحظه ایی تکراری و روتین

 

انشا طنز طعم خورشت قورمه سبزی صفحه 62 نگارش هشتم: 

 

مقدمه انشا طنز درباره طعم خورشت قورمه سبزی :

بحث غذا که می شود دست و پایم می لرزد دفتر و کتاب را گم می کنم البته این بار خودم را هم گم کردم.

آخر بی انصاف ها طعم خورشت قورمه سبزی که نوشتن نمی خواهد آن را فقط باید با پیاز و دوغ در جایی خلوت به خندق بلا فرستاد.

بدنه: من که میدانم این مولف کتاب از قصد این موضوع را گفته تا دل ما را آب کند البته هم آب کرد.

وقتی از مدرسه به خانه می رویم به خصوص اگر خانه هم در کوچه باشد بوی خوش قورمه سبزی در کوچه پیچیده و انگار می گوید مرا بخور!

آب از لب و دهان آدم سرازیر می‌شود تا به خانه برسیم وقتی به خانه رسیدیم لباس ها را در جایی پرت می کنیم و سفره را می اندازیم.

آن روز عجیب دختر/ پسر خوبی می شویم البته بحث غذا که بشود کافر هم مسلمان می شود به خصوص اگر بفهمد غذا قرمه سبزی است.

به قابلمه خورشت که نگاه می کنم سبزی و لوبیا و گوشت ها در یک وجب روغن غلت می خورند و حسابی برای شکم ما دلبری می کنند.

مادر تا بیاید خورشت را در بشقاب بریزد شروع به خوردن میکنیم صدای له شدن گوشت و لوبیا حس خوبی را به ما می‌دهد و ما را برای لقمه بعدی ترغیب می کند.

خلاصه که من آنقدر غذا خوردم که نمی توانم تکان بخورم.
نمی دانم اگر دانشمند میشدم حتما یک دستگاهی اختراع میکردم که بعد از خوردن قورمه سبزی تبدیل به متکا و پتو شود و دیگر لازم نباشد که بلند شویم و با این شکم سنگین انقدر راه برویم.

البته من که فعلا نویسنده شده‌ام و چیزی را اختراع نکردم!

دیگر نمی دانم خودتان برایش فکری بکنید تا من به خوردن ته دیگ با خورشتم برسم .

نتیجه گیری : خواستم یک معذرت خواهی هم به نوشتن اضافه کنم که دل بعضی ها را آب انداخت خوشمزه است دیگر مگر می شود انکار کرد.

 

انشا در مورد طعم خورشت قورمه سبزی صفحه 62 نگارش هشتم: 

 

انشا حس و حال طعم خورشت قورمه سبزی :

درباره طعم قورمه سبزی نوشتن واقعا کار سختی ست. اصلا دل آدم غش می رود و صدای غار و غورش به گوش همه می رسد. فکر کردن به قورمه سبزی و طعم خوشمزه آن هم لذت بخش است و هم آزار دهنده است.
لذت بخش است چرا که قورمه سبزی یکی از بهترین غذاهای ایرانی است. مخصوصا با سالاد شیرازی اگر همراه باشد. و از طرفی آزار دهنده است چرا که اگر قورمه سبزی جا افتاده در دسترس آدم نباشد، دیگر نمی توان آن میل دیوانه کننده را مهار کرد و هر غذای دیگری را خوردن، حال آدم را می گیرد.
اما تصورش هم فوق العاده است که فکر کنی در خانه ای و کاری هم نداری، تکالیف مدرسه ات را هم انجام داده ای و فردا هم جمعه است. بعد مادرت برایت قورمه سبزی ای پخته آنچنانی….
با دوغ محلی نعنایی و سالاد شیرازی با آب لیمو تازه…..
دیگر طاقت نوشتن از این غذای رویایی را ندارم. باید همین الان بروم و به هرشکلی که می شود قورمه سبزی و سالاد شیرازی و دوغ محلی نعنایی پیدا می کنم و….

 

انشا کوتاه طعم خورشت قورمه سبزی صفحه 62 نگارش هشتم: 

 

انشا کوتاه و دل نشین طعم خورشت قورمه سبزی :

روز تعطیلمه دارم قورمه سبزی درست میکنم و کارای درسیمو انجام میدم! بوی قورمه سبزی خونه رو برداشته تازه الان دارم بیشتر احساس میکنم چقدر تنهایی زندگی کردن سخته و ادم انگیزه هیچ کاری رو نداره! با مامانم حرف میزنم و همزمان کارامو میکنم. دلم میخاد یه خواب طولانی داشته باشم…چایی درست کردم و دارم چایی با دونات میخورم و به تابستون فکر میکنم ! دلم برای تابستون خیلی تنگ شده! برای افتاب! برای هوای خوب و دریا! شاید با میم فردا بریم دریا…اقیانوس اطلس.

 

انشا حس و حال طعم خورشت قورمه سبزی صفحه 62 نگارش هشتم: 

 

انشا طعم خورشت قورمه سبزی :

خورشت قورمه سبزی غذای اصیل ایرانی و طعم خوب ان خورشت قورمه سبزی از قدیمی ترین و پر طرفدار ترین غذا های ایرانی است
که در اکثر خانواده های ایران غذای مورد علاقه ان ها خورشت قورمه سبزی است
و همچنین در اکثر برنامه های اشپزی خورشت قورمه سبزی را بهترین غذای ایران میدانند
که در بین همه ی مردم بسیار محبوب است
و طعم و بوی بسیار خوبی دارد
معمولا در هر خانه ای که خورشت قورمه سبزی درست شود
تمام در و همسایه بوی ان را حس میکنند
و متوجه میشوند که کسی در حال درست کردن قورمه سبزی است
این خورشت قورمه سبزی مواد اصلیش سبزی خشک و لوبیا و گوشت برنج هستند
به اضافه ی مقداری ادویه های لازم که به همین خاطر است بو و طعم بی نظیری دارد
خورشت قورمه سبزی از معدود غذا هایی است که برای همه ایرانی ها تازگی دارد
و هیچوقت برایشان تکراری نمیشود
و در خانه ما سر هر چند مدت یک بار خورشت قورمه سبزی درست میکنند
و طبق رسم های قدیم مقداری برای همسایه هم میفرستیم

 

انشا در مورد طعم خورشت قورمه سبزی صفحه 62 نگارش هشتم: 

 

انشا کوتاه طعم خورشت قورمه سبزی :

بعد از تمام شدن ساعت های خسته کننده که در مدرسه گذراندم با گرسنگی شدید به سمت خانه رفتم با فکر به اینکه امکان داره غذای امروزمان چه چیزی باشد در خانه رو باز کردم که بوی مطبوع خورشت قورمه سبزی مواجه شدم که با بوی دلنشین آن احساس کردم که دلضعفه گرفتم و به سمت آشپزخانه رفتم تا هر چه زودتر طعم این خورشت دلپزیز را زیر دندان هایم حس کنم ..

بعد از شستن دست و صورت و تعویض لباس های مدرسه و پوشیدن لباس های خانه شروع به خوردن غذا کردیم .. خورشت قورمه سبزی مادرم بهترین طعم را دارد که من از میان بقیه خورشت قورمه سبزی هایی که خوردم البته علاوه برا مادرم مادر بزرگمم نیز خیلی خوشمزه می پزد این غذا را میپزد.

به این دلیل که مادرم از مادر بزرگم این غذای خوشمزه را یاد گرفته است و من هر چه قدر این غذا را بخورم سیر نمی شوم زیرا که عاشق طعم لذیز و دلپذیر و خوشمزه خورشت قورمه سبزی هست و از ان دل زده نمی شوم

 

انشا خاطره نویسی طعم خورشت قورمه سبزی صفحه 62 نگارش هشتم: 

 

انشا طعم خورشت قورمه سبزی :

حدودا ساعت ۱۲:۳۰ ظهر بود .

سر کلاس نشسته بودم و احساس گشنگی شدیدی را حس می کرد .

همش در این فکر بودم که مادرم برای ناهار چه چیزی پخته است .

همین که زنگ آخر به صدا درآمد به سرعت به سمت خانه راه افتادم .

در کل مسیر مدرسه تا خانه صدای قار و قور شکمم رو کاملا میشنیدم .

وقتی وارد کوچه شدم بوی خورشت قورمه سبزی کل فضای کوچه را پر کرده بود و من را بیشتر گرسنه تر می کرد .

با خودم گفتم یعنی می شود این بو از خانه ما باشد ؟

به در خانه رسیدم و در را باز کردم و متوجه شدم که بوی خورشت قورمه سبزی بسیار بیشتر شده است .

وارد خانه که شدم فهمیدم که بوی غذای داخل کوچه از طرف خانه خودمان بود .

لباس هایم را عوض کردم ، دست و صورتم را شستم و به آشپزخانه رفتم و سر میز ناهار خوری نشستم .

مادرم برایم غذا را کشید و با دیدن زیبایی خورشت سبزی آب از دهانم سرازیر میشد .

اولین قاشقی را که خوردم طعم خورشت سبزی تمام سرم را پر کرد .

چقدر لذیذ و خوشمزه است .

آن روز حدود دو بشقاب کامل از خورشت قورمه سبزی خوردم سپس خدا را شکر کردم .

 

انشا در مورد طعم خورشت قورمه سبزی صفحه 62 نگارش هشتم: 

 

انشا طعم خورشت قورمه سبزی :

خورشت قورمه سبزی غذای اصیل ایرانی و طعم خوب ان خورشت قورمه سبزی از قدیمی ترین و پر طرفدار ترین غذا های ایرانی است

غذای مورد علاقه اکثر خانواده های ایرانی خورشت قورمه سبزی است

و همچنین در اکثر برنامه های اشپزی خورشت قورمه سبزی را بهترین غذای ایران میدانند

که در بین همه ی مردم بسیار محبوب است

و طعم و بوی بسیار خوبی دارد

معمولا در هر خانه ای که خورشت قورمه سبزی درست شود

تمام در و همسایه بوی ان را حس میکنند

و متوجه میشوند که کسی در حال درست کردن قورمه سبزی است

این خورشت قورمه سبزی مواد اصلیش سبزی خشک و لوبیا و گوشت برنج هستند

به اضافه ی مقداری ادویه های لازم که به همین خاطر است بو و طعم بی نظیری دارد

خورشت قورمه سبزی از معدود غذا هایی است که برای همه ایرانی ها تازگی دارد

و هیچوقت برایشان تکراری نمیشود

و در خانه ما سر هر چند مدت یک بار خورشت قورمه سبزی درست میکنند

و طبق رسم های قدیم مقداری برای همسایه هم میفرستیم

 

انشا درباره طعم خورشت قورمه سبزی صفحه 62 نگارش هشتم: 

 

انشا طعم خورشت قورمه سبزی :

بدون شک خورشت قورمه سبزی یکی از غذاهای اصیل و بسیار لذیذ ایرانی می باشد .

در خانه ما هروقت که مهمان داریم مادرم برایمان خورشت قورمه سبزی را میپزد .

معمولا غذا را از شب گذشته روی گاز می گذارد تا با شعله ی پایین حسابی جا بیفتد .

فکرش را بکنید که ما یک روز کامل را باید برای خوردن قورمه سبزی صبر کنیم .

پس از آنکه غذا را کشیم بوی خورشت قورمه سبزی تمام فضای خانه را پر کرده است .

واقعا که چه خوش طعم است .

طعم سبزی تازه ، گوشت تازه و لذیذ ، لوبیاهای خوشمزه و مقوی !!!

از همه مهمتر لیمو را داشت یادم می رفت .

یکی از بهترین غذاهایی که تاحالا خوردم همین قورمه سبزی است .

تمام این طعم ها در کنار هم یک شاهکار به وجود می آورد .

 

انشا طعم خورشت قورمه سبزی صفحه 62 نگارش هشتم: 

 

انشا طعم خورشت قورمه سبزی :

خورشت قورمه سبزی یکی از محبوب ترین و لذیذترین غذاهای اصیل ایرانی می باشد .

طرفداران این غذا در همه جای دنیا آنقدر زیاد هستند که حتی در برخی رستوران های خارجی هم این غذا پخته می شود .

ما در خانه مان ۱ بار در هفته خورشت قورمه سبزی می خوریم .

البته بوی آن را هر روز در کوچه مان حس می کنیم .

فکر می کنم همسایه های ما نیز بسیار به قورمه سبزی علاقه دارند .

مگر می شود کسی این خورشت را دوست نداشته باشد ؟

مگه داریم ؟

علاوه بر طعم بسیار لذیذ و دلپذیر این غذا بوی بسیار خوب و ظاهر زیبایی نیز دارد .

ترکیب رنگ سبز سبزی ها و قرمزی لوبیا ها می تواند دهان هر فردی را به آب بیندازد .

از خواص غذایی خورشت سبزی که دیگه هیچی نگم .

مادربزرگم هر وقت مهمانی میگیرد و همه دایی ها و خاله ها را دعوت می کند خورشت سبزی می پزد .

خورشت سبزی مادربزرگ ها واقعا خوشمزه و دلپذیر است .

هیچوقت طعم آن را فراموش نمی کنم .

الان هم که دارم این انشا رو مینویسم دهنم کلی آب افتاده ..

 

نوشته در مورد طعم خورشت قورمه سبزی مادر صفحه 62 نگارش هشتم: 

 

انشا طعم خورشت قورمه سبزی :

خورشت قورمه سبزی غذای اصیل  و از قدیمی ترین و پر طرفدار ترین غذا های ایرانی است

غذای مورد علاقه اکثر خانواده های ایرانی خورشت قرمه سبزی است

و همچنین در اکثر برنامه های اشپزی خورشت قورمه سبزی را بهترین غذای ایران میدانند

که در بین همه ی مردم بسیار محبوب است

و طعم و بوی بسیار خوبی دارد

معمولا در هر خانه ای که خورشت قورمه سبزی درست شود

تمام در و همسایه بوی ان را حس میکنند

و متوجه میشوند که کسی در حال درست کردن قورمه سبزی است

این خورشت قورمه سبزی مواد اصلیش سبزی خشک و لوبیا و گوشت برنج هستند

به اضافه ی مقداری ادویه های لازم که به همین خاطر است بو و طعم بی نظیری دارد

خورشت قورمه سبزی از معدود غذا هایی است که برای همه ایرانی ها تازگی دارد

و هیچوقت برایشان تکراری نمیشود

و در خانه ما سر هر چند مدت یک بار خورشت قورمه سبزی درست میکنند

و طبق رسم های قدیم مقداری برای همسایه هم میفرستیم

 

انشا طعم خورشت قورمه سبزی با مقدمه بدنه و نتیجه

 

انشا طعم خورشت قورمه سبزی :

مقدمه: غذای اصیل ایرانی و عالی خورشت قورمه سبزی غذایی است که بیشتر ما ایرانی ها ان را دوست داریم و در مهمانی ها و جمع از ان استفاده می کنیم سبزی هایی که داخل این غذا ریخته می شوند بسیار خوش بو خوش طعم هستند.

بدنه انشا: خورشت قورمه سبزی غذای مورد علاقه من و شاید بسیاری از مردم و اهل ایرانی است این غذا از طعم بسیار عالی برخوردار است تا جایی که به یاد می اورم و تااکنون مااز خورشت قورمه سبزی در مهمانی ها و جمع های دوستان و اشنایان از ان اسفاده می کنیم این خورشت فواید بسیاری برای بدن انسان دارد از جمله مواردی که میتوان به ان اشاره کرد مفید بودن ان برای کم خونی و … است طعم خوشمزه این غذا در همه جای ایران شناخته شده می باشد و غذای منطقه ی خاصی نیست بلکه همه ی کسانی که طرز پختن این غذای خوشمزه را بلد هستند می توانند درست کنند و ان را نوش جان کنند . اما در میان خوشمزگی این غذا باید بگم که مادر بزرگ من جزو کسانی هست که به این غذا هیچ علاقه ای ندارد و وقتی در یک جمع کنار سفره می نشینیم برای او غذای مخصوص دیگری درست می کنند و او حتی کمی نیز از طعم خوب این غذا نمی چشد وقتی دلیل نخوردن این غذا را از مادربزرگ میپرسیم او می گوید که از بوی ان خوشش نمیاد در حالیکه بوی قورمه سبزی بویی بسیار لذیذ و عالی دارد اما مادر بزرگ من عادت کرده است و این عادت خود را نمی تواند کنار بگذارد مثلا نزدیک عید رسم و رسوماتی داریم از جمله رسومات خوبمان شب چهارشنبه سوری ما غذایمان خورشت قورمه سبزی است و این غذا پخته می شود و کمی داخل قابلمه ای ریخته و ان را به نزدیک ترین همسایه خود می دهیم و بقیه ی غذا را نوش جان می کنیم پدرم علاقه ی خاصی به این غذا دارد ما معتقدیم کنار هر غذایی که میخوریم باید سبزی جات و ماست باشد چرا بسیار خوب است اما در کنار این غدای عالی ماست و سبزی معنی ندارد یعنی از ماست و سبزی جداگانه استفاده نمی کنیم یعنی این که ماست خاصیت خورشت قورمه سبزی را از بین میبرد وقتی در کنار هم استفاده می شود چون خاصیت هردو تقریبا یکی است و این دو در کنار هم حالت خنثی کننده دارند اخرین خاطره ای که با این غدای اصیل و خوش طعم دارم تابستان سال قبل است که در کنار همه فامیل و خانواده جمع شدیم و این غذا را میل کردیم و خیلی شب عالی بود در حیاط بزرگ خانه پدر بزرگ عزیزم فرش ها را در حیاط پهن کردیم و سفره را چیدیم و غذای خوش طعم خورشت قورمه سبزی را ان شب با خطره ای زیبا خوردیم.

نتیجه گیری : پیشنهاد میکنم حتما این غذای خوش طعم رو توی اولویت غذاهایی که میخورید قرار بدهیدچرا که این غذا طعم بسیار عالی و خوبی دارد و همچنین مفید هست برای تمام کسانی که دچار کم خونی هستند

 

انشا نوشتاری طعم خورشت قورمه سبزی با مقدمه بدنه و نتیجه

 

مقدمه انشا طعم خورشت قورمه سبزی : نام خدایی که انسان را آفرید و به تمام احتیاجات او توجه ویژه نمود . یکی از احتیاجات اصلی و اساسی هر انسانی خوردن و آ شامیدن است به شرط آنکه اسراف نکنیم. خوردن وآ شامیدن نیاز همگان است یعنی باید شکم را سیر کرد زیرا شکم گرسنه ایمان ندارد.

بدنه : در روی این کره خاکی ، کشورهای متعددی وجود دارد و هر کشوری برای خودش آشپزی مخصوص و غذای منحصر به فردی دارد ، ایران عزیز مانیز از این قاعده مستثنی نیست و دارای انواع واقسام غذاها و خورشتهایی است که بعضی آنها را با پلو و بعضی را هم با نان میل میکنند .
یکی از این خورشتهای خوشمزه ، قورمه سبزی است که با آوردن نام آن دهان همه آب می افتد ، این خورشت خوشمزه از گوشت و لوبیا و سبزی مخصوص و چاشنی لیمو عمانی تشکیل میشود . در خیلی از مهمانیها این خورشت حرف اول را میزند و کمتر کسی پیدا میشود که این غذا را دوست نداشته باشد که در این صورت فرد بی سلیقه ای است وباید اسمش را در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رساند.
درسالهای گذشته چون قیمت گوشت ارزان بود این خورشت را با گوشتهای در شت تر و لوبیای کمتر پخت میکردند کم کم به مرور زمان این خورشت هم مورد تاخت وتاز قرار گرفت و خیلی از تر کیبات آن به یغمای گرانی رفت .یعنی گوشتها به اندازه نخود شد لیمو عمانی هم عملا حذف شد و به جای آن آبلیموهای صنعتی جایگزین شد . در ایران عزیزمان معمولا روزهای جمعه که همه اعضای خانواده در منزل هستند ناهار را قورمه سبزی میل میکنند . قورمه سبزی برای من همیشه تداعی کننده دورهمیها و یاد آور خاطرات روزهایی است که معمولا دور هم جمع هستیم

نتیجه : حس و حال بعد از خوردن قورمه سبزی بسیار خوشایند و لذت بخش است زیرا شادی با هم بودن را و اینکه یک ایرانی اصیل هستیم را تداعی میکند .چون این خورش مخصوص ایران است وما هیچگاه حاضر نمیشویم این حس و حال را با خوردن هیچ نوع پیتزایی عوض کنیم همیشه گفته ایم و باز هم میگوییم که ای قورمه سبزی چه با گوشت گران وکم وچه با گوشت ارزان و زیاد دوستت داریم و همیشه در قلب ما هستی زیرا تداعی کننده خاطرات زیادی برای ما هستی

 

انشا طعم خورشت قورمه سبزی با مقدمه بدنه و نتیجه کتاب نگارش پایه هشتم

 

انشا آخر در مورد طعم خورشت قورمه سبزی :

مقدمه : قورمه سبزی ، حتی اسم آن هم یاد آور طعم و عطر بی نظیر آن است ، این غذای ایرانی ، شامل تناسبی از طعم هاست و بقول جمله ای معروف و قابل لمس ، هیچ قورمه سبزی ای نمی تواند جایگزین قورمه سبزی مامان پز را باشد.

بدنه : در ابتدا گفتیم که طعم قورمه سبزی ، تناسبی از طعم ها و مزه هاست ، به نوعی طعم زیبای آن ، حاصل پیوند و اتحاد میان سبزی ها ، حبوبات ، گوشت و آب و غیره است.

اما نمی توان گفت هر قورمه سبزی ای خوشمزه است ! ، هر کاری در زندگی مانند پختن قورمه سبزی ، عشق می خواهد ، زیرا کاری که فقط برای رفع تکلیف باشد بیهوده است ، همانطور که در آشپزی اگر استعداد و شوق لازم نباشد ، غذا بی طعم خواهد بود .

یکی دیگر از مهم ترین عوامل خوشمزگی ، مربوط به مواد تشکیل دهنده است ، این بار نه ارتباط آن ها ، بلکه نوع و کیفیت آن ها مورد بحث است ، اگر بخواهیم آن را با زندگی ادغام کنیم ، می توانیم به انواع لوبیاها و شباهت آن ها با انسان ها و استعداد های مختلف اشاره کنیم ، یا کیفیت گوشت که در خوشمزگی غذا نقش مهمی دارد ، به نوعی نمایانگر کیفیت کار افراد و مسئولیت پذیری آن ها است که وجود چنین انسان هایی در کار گروهی ، موفقیت یا به قول خودمان خوشمزگی را به ارمغان می آورد .

گاهی اوقات در حال لذت بردن از طعم قورمه سبزی ، استخوان هایی به دندان انسان می آیند که طعم کل غذا را زیر سوال می برند ، و لقمه های بعد از آن دیگر طعم قبل را نداده و بیشتر از همیشه بازرسی خواهند شد که یاد آور برخی اشتباهات انسان است که تمام زندگی اورا تحت تاثیر قرار می دهند .

نتیجه : برخی کلمات زنده اند ، مانند شعر خانه ی مادر بزرگ ، سرمای زمستان ، طعم غذاها از جمله ، طعم زیبای قورمه سبزی ، ولی مهم تر از همه چیز ، تجربه ی این حس هاست و باید دانست که شاید فردایی برای تجربه وجود نداشته باشد !

 

 

پایان مجموعه

انشا طعم خورشت قورمه سبزی صفحه 62 کتاب نگارش پایه هشتم 

کاری از گروه آموزشی درس کده

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *