خانه » مطالب درسی » انشا درباره حس و حال طعم بستنی یخی صفحه 62 نگارش هشتم

انشا درباره حس و حال طعم بستنی یخی صفحه 62 نگارش هشتم

انشا طعم بستنی یخی
4.3/5 - (29 امتیاز)

در این مطلب از سایت برای شما کاربران عزیز انشا طعم بستنی یخی صفحه 62 نگارش هشتم را تهیه و منتشر کرده ایم

 

انشا درباره طعم بستنی یخی , انشا صفحه 62 کتاب نگارش پایه هشتم , فعالیت نگارشی درس 5 صفحه 62 با مقدمه و نتیجه ,گام به گام صفحه 62 نگارش هشتم

موضوع  های زیر چه حس و حالی به شما می دهد؟ یکی را انتخاب کنید و حس و حال خود را دربارە آن، بیان کنید.

ما انشا درباره حس و حال طعم بستنی یخی را در نوشته های کوتاه و بلند و با رعایت مقدمه بدنه و نتیجه می نویسیم و توصیف میکنیم. قالب های نوشتاری طنز و ادبی, خاطره

 

انشا درباره طعم بستنی یخی صفحه 62 نگارش هشتم :

 

انشا طعم بستنی یخی : بدون شک خوردن بستنی یخی خاطره ای است که برای هیچکس فراموش شدنی نیست. کوچکتر که بودم روزهای تعطیل با پدرم می رفتیم استخر یا فوتبال یا پارک و من آنجا با پدرم و بچه های دیگر کلی بازی می کردم. بعد تشنه و خسته می رفتم و یک گوشه ای می نشستم. می دیدم که پدرم نیست و ابتدا کمی می ترسیدم که نکند گم شده باشم. کمی چشم به اطراف خودم می چرخاندم و یکدفعه پدرم را می دیدم که از دور دارد به من نزدیک می شود و دستانش را پشتش پنهان کرده است.
فکرم به هزار تا چیز می رفت. اما وقتی نزدیک می شد و دستانش را نمایان می کرد می دیدم برایم بستنی خریده است ، آن هم چه بستنی ای ، بستنی یخی…
بعضی وقتها با طعم پرتغالی و گاهی آلبالو. آخ که چقدر بعد از آن خستگی و هوای داغ و خورشید سوزان آن بستنی به من می چسبید.
دهانم خنک می شد و بعد از چند لحظه کل تنم را یک خنکی مطبوع فرا می گرفت. چقدر دلم برای آن روز ها تنگ شده است….
برای خستگی بعد از بازی کردن و دیدن پدرم از دور و بعد خوردن یک بستنی یخی خوشمزه….

 

انشا در مورد طعم بستنی یخی صفحه 62 نگارش هشتم :

 

انشا طعم بستنی یخی : دوران کودکی انسان دورانی شیرین و پر از خاطرات ثبت شده ایی است که با جرقه ایی کوچک آن را به دنیای شیرین پرت می کند و غرق می شود از لحظات شیرینش. جرقه ایی مثل طعم بستنی یخی.

 

بدنه : بستنی یخی به تنهایی خاطرات بسیاری از پدر و مادر ها و پدربزرگ و مادربزرگ ها و حتی خود ما را تشکیل داده اند. دقیقا بعد از یک روز گرم تابستانی بعد از سپری کردن روزی سرشار از سختی و گرما، خوردن بستنی یخی صفایی دیگر دارد. طعم های مختلفی مثل پرتقالی و فالوده و طالبی و شاتوت به لذت آن می افزاید و صدای قرچ قرچ آن زیر دندان هایمان روح آدم را جلا می بخشد. طعمش طعم بهشت کوچکی را دارد که با چشیدن مزه ی آن در سرزمین یخی با طعم های مختلف غرق می شویم و طعم آن را در جزء جزء بدن جذب می کنیم و در ذهن و یاد ما این طعم شیرین و یخی ثبت می شود و تبدیل می شود به همان خاطره ی فراموش نشدنی پدران و مادرانمان که دنیای کوچک کودکیمان را شکل می دهند. طعم بستنی یخی حتی در روزهای سرد زمستانی هم به نوبه ی خود لذتی خاص دارد مهم آن است که همراه عزیزانت باشی و تنها دلت گرم باشد آن موقع است که حتی بستنی یخی در برف و سرما و زیر باران هم طعم بی نظیری به خود می گیرد اما بسیاری از آدم ها این را کم عقلی می دانند اما به نظر من این خود نوعی تجربه ی فراموش نشدنی خواهد شد اما این نکته که اصل بستنی یخی در تابستان گرم مورد استفاده است قابل انکار نیست آن طعم خود را دارد و این یک نظر شخصی است. نظر شما چگونه است؟

نتیجه انشا بستنی یخی : درست سال ها بعد زمانی که نوه ی عزیزت از سر و کولت بالا می رود تا تو برایش یک بستنی یخی آن هم در گرمای تابستان بخری. تو غرق می شوی در دوران کودکیت و طعم فراموش نشدنی بستنی یخی و آن زمان است که پی به خوشبختی و حال خوب گذشته ات می بری.

 

انشا حس و حال طعم بستنی یخی صفحه 62 نگارش هشتم :

 

انشا طعم بستنی یخی :

بستنی یخی سرخ رنگ از زیر روکش پلاستیکی چشمک می زد و هر لحظه بیش تر وسوسه ام می کرد.

از مغازه خارج شدم و با شتاب شروع به باز کردن روکش پلاستیکی بستنی کردم، بعد بستنی یخی دوقلو را نصف کرده و شروع به خوردنش کردم.

طعم این بستنی یخی بی نظیر بود و من می توانستم با تمام وجود آن را حس کنم.

اولین گاز را که به بستنی زدم در یک لحظه زبانم، دندان هایم و بعد سرم از سرمای بستنی یخی، یخ کرد و انگار تک تک سلول های بدنم منجمد شد و با آب شدن هر ذره از بستنی یخی سرخ رنگ در دهانم، طعم شاتوت یخ زده را احساس می کردم که در سرمای زمستان نایاب بود.

این بستنی یخی شاتوتی طعم شاتوت هایی را می داد که مادر در تابستان با زحمت فراوان پس از تمیز کردن آن ها را درون ظرف های کوچک می چید و در فریزر قرار می داد تا ما در زمستان نیز میوه ی تابستانی داشته باشیم اما امسال فرصت این کار را نداشت و من برای یاد آوری آن طعم، بستنی یخی را انتخاب کرده بودم.

بستنی یخی باعث شده بود سرمای زمستان را بیش تر حس کنم، انگار از درون نیز در حال یخ زدن بودم اما آن طعم دلپذیر اجازه نمی داد که از خوردن بستنی یخی شاتوتی دست بر دارم.

فکر کردم اگر حالا تابستان بود بستنی در همان چند ثانیه ی ابتدایی آب می شد و قسمت بیش تر آن را باید دور می انداختم اما حالا زمستان بود و سرما باعث می شد تا آخرین ذره ی بستنی نیز همان طور یخ زده بماند و قابل خوردن باشد.

بالاخره پس از چند دقیقه به انتهای بستنی یخی رسیدم و آخرین قطعه از آن را نیز در دهانم قرار دادم و این بار سعی کردم برای آخرین بار طعم آن را بچشم و از آن لذت ببرم.

 

انشا خاطره نویسی طعم بستنی یخی صفحه 62 نگارش هشتم :

 

انشا طعم بستنی یخی : هنگامی که آفتاب سوزان عمود می تابد و گرمای جان سوزش عرق را از تن روانه می سازد تنها چیزی خنک می تواند آتش سوزان وجودت را خاموش کند. چیزی مثل بستنی یخی.

بدنه : بستنی یخی یکی از خوشمزه ترین لذت های زندگی است که از کوچک تا بزرگ همه برای آن مشتاقند و با آن خاطره های شیرین را در دفتر خاطرات خود رقم زده اند.

طعم دل پذیر خرد شدن تکه های یخ زده ی میوه زیر دندان ها لذت وصف ناشدنی را به همراه دارد که در گرمای تابستان در زیر تابش نور خورشید طلایی موجب می شود خنکایی را در جزء به جزء سلول های بدن تزریق کند

و لحظه ایی ناب و فراموش نشدنی را در ذهن ها ثبت کند. همانطور که همه ما می دانیم بستنی یخی در طعم های مختلف بنابر ذائقه ی شخصی هر کسی تعبیه شده است که در سنی و با هر سلیقه ایی، توان انتخاب و علاقمندی را داراست.

به طوری که هم من و هم پدرم و هم پدربزرگم از علاقمندان سرسخت آن هستیم و هر کدام به شخصه به نوبه ی خود از آن خاطره های شیرین و به یاد ماندنی را در یاد داریم. از دست فروش های دوره گرد کوچه پس کوچه ها بگیر تا کافی شاپ ها که در زمان حال است آن را به بازار عرضه می کنند.

طعمش آنقدر خوب و خشمزه است که از سبد غذایی در طی سال های گذشته حذف شده است. شاید بعد از گذر سال ها فراموشی بگیرم و از گذشته ام هیچ به یاد نیاورم اما قطعا با طعم بستنی یخی پرت می شوم به گذشته ایی که فراموش کردم زیرا آنقدر فراموش نشدنی و ناب است که هرگز فراموش نمی شود.

نتیجه انشا بستنی یخی : بعضی از طعم ها تو را غرق خاطرات می کند، بعضی تو را ناخوداگاه به لبخند وا می دارد و بعضی دیگر بغضی نا به هنگام را مهمان گلویت می کند طعم بستنی یخی همان طعمی است که همه ی این توصیفات را یکباره در خود جا داده است و من با هر بار چشیدن طعمش همه ی احساسات خوب زندگی را با هم تجربه می کنم و این یعنی خوشبختی اما از نوع ساده

 

انشا  توصیف طعم بستنی یخی صفحه 62 نگارش هشتم :

 

انشا طعم بستنی یخی : بستنی یخی یکی از آن دسته بستنی هایی است که خوردن آن در فصل تابستان لذت فوق العاده ای دارد. چه بسا زیر آفتاب گرم و سوزان تابستان بنشینی و با خوردن یک بستنی یخی، گرمای خورشید را به یکباره از تنت بیرون کنی!

همان اولین گاز را که به بستنی میزنی، سردی اش تا تمام مغزت نفوذ می کند و اینجاست که معنای واقعی کلمه یخ را می فهمیم! خوبی بستنی یخی این است که در حال خوردن می توانی هم به کارهایت برسی هم با اطرافیانت حرف بزنی؛ یعنی خیلی زود آب نمی شود و مقاوم است!

بستنی یخی طعمی همانند یخ در شکر دارد و وقتی آن در دهان تو است لایه های یخی آن بین دندان هایت جا خوش میکنند و از خوردن آن میتوانی لذت ببری. در زمان کودکی اکثر بستنی ها یخی بودند اما الان نسبت به گذشته کمتر پیدا می شود ولی با همه این ها باز هم بستنی یخی لذت و طعم بسیار لذیذی نسبت به بستنی های معمولی این دوره دارد. بستنی یخی طعم های پرتقالی و شاتوتی و طالبی و فالوده داردکه با اولین گاز حس می کنی در بهشت پا گذاشته ای.

به همین دلیل جوری دیگر از بستنی یخی را یخ در بهشت می نامند با همین حس گذاری دندان ها و زبان با همان طعم دلپذیر و همان حس پا گذاشتن در بهشت در روز های گرم تابستان و روز های آفتابی. روز های آفتابی که با برداشتن مقدار کمی پول به سمت بازارچه میرویم تا با خرید بستنی یخی کمی از یخ بودن آن برای خنکی تن گرمازده مان استفاده کنیم و با دوستان خود به کوچه برویم و بازی را از سر بگیریم و با همین خنکی لحظه ای بستنی یخی با صدای بلند بخندیم.

 

انشا طنز درباره طعم بستنی یخی صفحه 62 نگارش هشتم :

 

انشا طعم بستنی یخی :

طعم بستنی درست مثل یخ در شکر است و وقتی آن در دهان تو است لایه های یخی آن بین دندان هایت جا خوش میکنند و از خوردن آن میتوان لذت برد.
البته فرق های زیادی هم دارد مثلا بستنی ساده ایی با بستنی با طعم زعفران خیلی فرق میکند طعم زعفران مرا یاد گرونی می اندازد اما طعم بستنی ساده احساس سبکی و راحتی.

یکی از چیزهایی میتواند خوردن بستنی را به گونه ایی عجیب سخت تر کند مکانی است که در آنجا بستنی میخوریم.مثلا وقتی تنهایی به بالشت لم داده ایی و در حال گوش دادن به موسقی هستیم بستنی را بخوریم خیلی بهتر است.
بستنی هم انواع های مختلفی دارد مانند بستی قیفی بستنی کاسه ایی بستنی به شکل کیمیا ، بستنی خرسی و …
و شکل های آن ها از لحظ رنگ و دسته بندی و کم یا زیاد بودن آن ها متفاوت است.از نظر من بهترین آن های بستنی کاسه ایی با روکش کاکائویی سیاه و اسمارتیس های رنگارنگ است که آدم نمیتواند از آن دل بکندخوردن آن نه خیلی مفید و مضر است اما فقط باعث خالی شدن جیب پدرمان میشود.
البته از پول بهتر نیست. و وقتی که باید به مهمانی برویم و درحال سریع سریع خوردن یک بستنی هستیم آن موقع بستنی به ما حرام میشود.

 

انشا دلنشین طعم بستنی یخی صفحه 62 نگارش هشتم :

 

انشا در مورد طعم بستنی یخی :

مقدمه : معلم دیروز گفت که باید انشایی درباره طعم بستنی یخی بنویسیم. حتی اسم انشا طعم بستنی یخی نیز جذاب و شیرین است! حال اگر من بخواهم این انشا را بنویسم، باید برای یادآوری طعم‌های گوناگون بستنی یخی، به سراغ فریز خانه‌مان رفته و دلی از عزا دربیاورم. اگر بخواهم در مورد هر یک از طعم‌های بستنی یخی چیزی بنویسم، باید حداقل چند گاز از همان طعم زده باشم.

بدنه : به سراغ یخچال فریزر خانه می‌روم، در طبقه اول فریزر انواع و اقسام بستنی‌ها چیده شده و به نظر می‌رسد که مادر تازه خرید کرده است. یک بستنی یخی با طعم شاه‌توت برمی‌دارم. می‌دانم که این یکی کمی ترش‌مزه است. دانه‌های شاه توت اما در آن پیداست. گاز اول و چه طعمی! طعم خوش ترشی و شیرینی به همراه هم و مزه کردن دانه‌های شاه توت زیر دندان‌هایم عالی است…

طعم بعدی که باید امتحان کنم، طعم بستنی یخی پرتقالی است. بستنی یخی پرتقالی، سنتی‌ترین طعم بستنی یخی است و فکر می‌کنم پدر و مادرهای ما نیز در کودکی بسیار از آن خورده باشند. رنگ نارنجی آن، بعضی وقت‌ها زبانم را نارنجی می‌کند. مادر معتقد است که بستنی‌هایی که رنگ می‌دهند، نامرغوب و بی‌کیفیت هستند و بار دیگر از آن ها خرید نمی‌کند. اما من اتفاقا عاشق بستنی یخی‌های پرتقالی هستم که زبانم را به رنگ نارنجی درمی‌آورند. پس از خوردن این بستنی یخی‌ها، دقایقی جلوی آینه شکلک‌های خنده‌دار درمی‌آورم و رنگ نارنجی زبانم برایم جالب است.

طعم سوم، به بستنی یخی توت فرنگی می‌رسد. اصلا توت فرنگی مگر مزه خاصی دارد که قرار باشد طعم بستنی یخی‌اش را توصیف کنم؟ به نظر من توت فرنگی بیشتر طعمی شبیه به آب دارد و نمی‌توانم توصیف زیادی برای مزه آن داشته باشم. این بستنی را با میل کمتری می‌خورم. حالا یک لیوان آب یخ، مزه می‌دهد. گلویم پر از شیرینی بستنی‌ها شده و باید با یک لیوان پر آب، آن‌ها را بشویم. جایی برای بستنی دیگر نمانده، اما اگر همچنان مایل به دانستن درباره طعم بستنی‌های یخی باشید، باید فداکاری کنم و یک بستنی طالبی هم بخورم، آن وقت بگویم که طعم طالبی هم در نوع خود جالب است. البته بستنی یخی‌ها با طعم طالبی و رنگ سبز، نسل جدیدی هستند که در منزل ما به موفقیت زیادی دست نیافته اند.

نتیجه این انشای زیبا راجب بستنی یخی و حس و حال طعم آن : طعم بستنی یخی از آن دسته طعم‌هایی است که با چشیدن آن، احساسات منفی کنار رفته و شادی و شور زندگی به قلب و وجود آدم هجوم می‌آورد. بنابراین توصیه می‌کنم هر وقت دچار ناراحتی و ناامیدی در زندگی شدید، طعم بستنی یخی را امتحان نمایید. این کار معجزه خواهد کرد!

 

انشا درباره طعم بستنی یخی صفحه 62 نگارش هشتم : با رعایت مقدمه بدنه و نتیجه

 

مقدمه انشا کوتاه طعم بستنی یخی :

مقدمه : اگر بخواهم از خاطرات طعم بستنی یخی بگویم، خاطرات ریز و درشت جالب و شادی‌آور زیادی در ذهن دارم. خاطراتی که به سال‌های قبل و حتی همین چند ماه پیش بازمی‌گردند. اما در میان تمام این خاطرات رنگی با طعم بستنی یخی، خاطره‌ای تلخ و ناگوار نیز در ذهنم دارم که هرگز قادر به فراموش کردن آن نیستم. خاطره‌ای که برایم به نوعی درس زندگی بود و باعث شد به حد زیادی از انسان‌نما بودن برخی از هم‌نوعان و هم‌سالان خود، دلگیر باشم.

بدنه : یک روز گرم تابستان از مدرسه تعطیل شده و در گروه‌های چند نفری در حال رفتن به سوی خانه‌هایمان بودیم. چند کوچه آن طرف‌تر، پسری که هم‌سن و سال خود ما بود، کنار جوی آب نشسته و جعبه‌ای بستنی یخی مقابلش بود. پسرک با نگاهی التماس‌آمیز به جمع‌های شاد و شلوغ ما نگاه می‌کرد و پیوسته داد می‌زد: بستنی یخی! آی بستنی یخی خوشمزه! فهمیدم که پسرک، فروشنده دوره‌گرد بستنی یخی است و به نزدیک مدرسه آمده تا از میان همسالان خود، خریدارهای بیشتری پیدا کند.

تصمیم گرفتم که به او نزدیک شوم و یک بستنی بخرم. اما پیش از آن که بتوانم تصمیمم را عملی کنم، گروهی از بچه‌های مدرسه که با آن‌ها آشنایی نداشتم به پسرک نزدیک شده و با او به گفتگو پرداختند. من هم نزدیک‌تر رفتم و به حرف‌هایشان گوش دادم. یکی از بچه‌ها که اندام درشتی نیز داشت، رو به پسرک بستنی فروش کرد و گفت که می‌خواهد در یک مسابقه همراه با دوستانش، تمام بستنی‌ها را خریده و آن‌ها را بخورند.

پسرک بستنی فروش خوشحال شده بود. تمام بستنی‌هایش فروش می‌رفت و دیگر چه چیزی بیش از این می‌خواست؟ هم‌مدرسه‌ای من شروع کرد به باز کردن بستنی‌های یخی با طعم‌های مختلف توت فرنگی، پرتقالی و … . تمام بستنی‌ها در عرض چند دقیقه به وسیله او و همراهانش خورده شدند. من چشمان پسرک بستنی فروش را می‌دیدم که برقی از شادی در آن‌ها بود. اما وقت پول دادن که رسید، پسر درشت اندام کنار کشید و گفت پولی در کار نیست!

نتیجه گیری : پسرک بستنی فروش سینه سپر کرد و به او گفت که باید پول بستنی‌ها را پرداخت کند. اما آن‌ها به جای پول، دسته جمعی یک کتک حسابی به پسرک زدند و از آن جا گریختند. من پسرک را دیدم که درب و داغان کنار جوی نشسته و با نگاهی به دست‌های خالی خود اشک می‌ریزد. کنارش رفتم و سعی کردم دلداری‌اش دهم. اما اشک‎های پسرک بند نمی‌آمد و من در آن لحظه به مرگ انسانیت در وجود بعضی آدم‌ها نفرین فرستادم. دلم سخت گرفته بود. تصمیم گرفت به همراه بستنی فروش به مدرسه بازگردم و این اتفاق را با مدیر در میان بگذارم. به این امید که والدین این دانش‌آموزان شرور، پول بستنی‌ها را بپردازند و با فرزندان خود درباره رفتار غیرانسانی‌شان صحبت کنند.

 

انشا درباره طعم بستنی یخی ارسالی از ساینا تهران :

 

انشا حس و حال طعم بستنی یخی :

بستنی یخی خیلی خوشمزه است من با دوستانم روزهای زیادی در حیاط مدرسه بستنی یخی خورده ایم.

ما حتی وسط روزهای سرد زمستان نیز بعد از تعطیلی مدرسه از مغازه نزدیک مدرسه بستنی یخی می خریدیم و با بچه ها می خوردیم.

من بستنی یخی با طعم پرتقال دوست دارم و هروقت بستنی یخی میخورم به تمام روزهای خوشی که با دوستانم داشته ام فکر میکنم.

همه ی مردم بستنی یخی دوست دارند حتی پدرم بستنی یخی با طعم آلبالو دوست دارد و اغلب اوقات باهم به بستنی فروشی محله میرویم و او برای هر دوی ما بستنی یخی میخرد و ما در پارک می نشینیم و بستنی یخی میخوریم.

یک بار که با پدرم به پارک رفتیم تا بستنی بخوریم کودکی را دیدم که لواشک می فروخت, به نزدیک ما که رسید به بستنی دست من خیره شد و بعد از چند ثانیه از کنار ما گذشت.

دلم برایش سوخت و از پدرم خواستم برای آن کودک کار هم بستنی بخریم.

پدرم لبخند زد و به بستنی فروشی رفت و یک بستنی یخی برای آن بچه خرید.

بستنی را به من داد و من دویدم و بستنی را به آن کودک کار دادم او خیلی خوشحال شد بستنی را ازمن گرفت و تشکر کرد.

خیلی دوست داشتم با او بیشتر آشنا شوم اما مجبور بود سریع بستنی خود را بخورد و به ادامه کارش بپردازد.

وقتی برگشتم پدرم مرا در آغوش گرفت و گفت:من به تو افتخار میکنم که با کودکان دیگر مهربان هستی.

من هم خوشحال بودم که چنین پدر مهربانی دارم و اینکه توانستیم دل آن بچه کار را خوشحال کنیم

از آن زمان هروقت بستنی یخی میخورم به یاد آن کودک کار میفتم و به خودم قول می دهم که هروقت کودک کاری ببینم با او دوست شوم و به او کمک کنم.

 

انشا در مورد طعم بستنی یخی ارسالی از آرین قم :

 

انشا طعم بستنی یخی :

طعم و مزه بستنی یخی و لذیذ بودن ان و همچنین ضرر های ان امروز ها دیگر کسی پیدا نمیشود که مزه بستنی یخی را نچشیده باشد

حتی مردم در این هوای خیلی سرد بستنی یخی میخورند
بستنی یخی بسیار لذیذ و خوشمزه است و کسانی که تا به حال امتحان نکرده اند و مزه اش را نچشیده اند حتما اینکار را بکنند
خود من هم تا همین چند مدت پیش بستنی زیاد نمیخوردم و دوست نداشتم
ولی از وقتی که کنار خانه مان یک بستنی فروشی باز شد اکثر روز هارا با دوستانم به انجا میرفتیم
ولی اکثر مردم فکر میکنند خوردن بستنی یخی به مقدار زیاد ضرری برای بدن ندارد و مشکلی پیش نمی اید
ولی نه
خوردن بستنی زیاد باعث بالا رفتن قند و چربی بدن میشود
که هر دو بسیار خطرناک و مریضی های زیانباری هستند
همیشه باید حواسمان را جمع کنیم گول ظاهر لذیذ و شکل قشنگ خوراکی هارا نخوریم
و همواره به دنبال سلامت بدن و تندرستی خودمان نیز باشیم
و در کنار این ضرر ها بستنی کلسیم و ویتامین های زیادی در خود دارد
ضرر های بستنی به دلیل خوردن زیاد ان است

 

انشا در مورد طعم بستنی یخی ارسالی از آرمینا کرج :

 

انشا طعم بستنی یخی :

مقدمه : هوای گرم تابستان و آفتاب داغ ظهر امان همه ما را بریده است . ۲ ساعتی می شود که برای پیاده روی به خارج از شهر رفته ایم و حالا وسط ناکجا آباد هستیم .ناگهان سوپر مارکتی از دور دست ها نمایان می شود .

بدنه : همین که وارد سوپر مارکت می شویم ، چشمم به یخچال بستنی می افتد و بستنی یخی باطعم آلو فکر و خیال مرا به خودش مشغول می کند . همه دوستانم به دنبال آب بودند ولی من در بند بستنی یخی گرفتار شده بودم .

همین که بستنی را در دهانم فرو می برم ، سردی بستنی را بر روی زبان ‌ و داخل دهانم حس می کنم. سریع بستنی را از دهانم خارج می نمایم و منتظر می مانم کمی گرم شود . این انتظار از ان انتظار هایی است که مدت هاست به دنبال آن بودم . ولی با این حال ، طعم ترش آلو ، همچنان در نوک زبانم باقی مانده است .

صبرم به پایان رسیده، تکه ای از بستنی را وارد دهانم می کنم و با وجود تمام ستمی که سرمای بستنی به دندان ها و زبانم وارد می کند ، آن را داخل دهانم نگه می دارم تا آب شود. این،سرما با اینکه دندان هایمان را خیلی عذاب می دهد و روح و روان من با طعم ترش آلو و خنکی بستنی شاد و سرحال می شود .

نتیجه : بستنی بالاخره تمام می شود . حالا من مانده ام با همان تشنگی قبلی . شاید بهتر بود به جای آن بستنی ، مثل بقیه دوستانم آب می خریدم . عَطشم رفع می شد . ولی حیف که به حرف دل خودم گوش دادم و به عقلم گوش نکردم . حالا به دنبال کسی هستم که باقی مانده آبش را به من بدهد .
زاهد پشیمان را ذوق باده در جان است \ عاقلا مکن کاری که آردت پشیمانی

 

 

انشا درباره طعم بستنی یخی ارسالی از نیوشا شیراز  :

 

انشا طعم بستنی یخی :

مقدمه: آخ گفتی بستنی یخی، دلم آب شد! از الان بگویم دلتان آب شد به من ربطی ندارد فردا پدر و مادرتان را برای شکایت نیاورید!

بدنه: بیشتر از اینکه در فصل گرما خورده شود در زمستان استفاده میشود.

وقتی که انگشتان دست در دستکش هست و بستنی آب می شود و روی دستان آدم می ریزد و با زبان می خواهیم جمعش کنیم اما نمی شود و دیگر کار از کار گذشته آن وقت است که انگشتان به هم چسبیده‌اند و حسابی چسبناک شده است.

بستنی یخی جیگر آدم را خنک می کند از وقتی وارد دهان می شود تا وقتی که به معده برسد هرچه که جلوی دستش بیاید را به یخ تبدیل میکند.

حس سرمایی که بعدش بر بدن وارد می شود خیلی هیجان انگیز است.
توصیه می‌کنم بستنی را در کنار دوستانتان نخورید! بله نخورید چون من به شخصه درباره بستنی یخی با هیچکس شوخی ندارم.

دوستان هم که بعضی‌هایشان ماشالله امان به آدم نمی دهند و وقتی بستنی خودشان تمام می شود، سراغ بستنی بقیه می‌آیند.

اما از من میشنوید اگرهم در جمع دوستان خواستید بستنی یخی نوش جان کنید اول از بالا تا پایین بستنی را با بزاق دهانتان خیس کنید که دیگر کسی کاری به بستنی شما نداشته باشد.

درست است زبان آدم اولش یخ می زند و حس می کنیدکه دیگر زبانی نداری! اما می ارزد و باعث می شود دیگر کسی به بستنی تان چشم نداشته باشد.

من که حسابی دلم آب شد! دفعه بعد انشایم را نصف شب نمی نویسم تا بشود برایش چاره‌ای پیدا کرد آخر من در این ساعت بستنی یخی از کجا بیاورم .

نتیجه: اینکه گفتم بستنی یخی را در کنار دوستان تان نخورید مزاحی بیش نبود.

بعضی از دوستان، آخر مرام و معرفت هستند و نه تنها بستنی را بلکه قرمه سبزی را هم باید با آن ها نصف کرد و شایدم سیر را!

 

انشا کوتاه طعم بستنی یخی ارسالی از نازنین رشت :

 

انشا طعم بستنی یخی :

بستنی یخی به خودی خود خاطرات زیادی از پدر و مادرها و پدربزرگ و مادربزرگ ها و حتی خود ما را تشکیل دادند. دقیقاً بعد از یک ظهر تابتسان پس از گذراندن روزی پر از فشار و گرما خوردن بستنی یخی لذت فوق العاده ای دارد. طعم های متفاوتی مانند پرتقالی لیمویی توت فرنگی طالبی و شاتوت به لذت آن اضافه می‌کند. و آوای قچ قچ تکه های سرد بستنی یخی زیر دندان ها جان آدمی را تازه می‌کند. طعم بستنی یخی طعم بهشت کوچکی را دارد که با چشیدن مزه آن در سرزمین یخی با طعم های مختلف غرق می شویم و لدت آن را در تمام وجود خود احساس میکنیم و در ذهن و یاد ما این طعم تبدیل می شود به همان خاطره به یاد ماندنی پدران و مادرانمان که دنیای کوچک کودکیمان را تشکیل داده اند. جالب اینجاست که طعم بستنی حتی در فصل های سرد مثل زمستان هم لذتی خاص دارد و مهم آن است که کنار دوستان و خانواده ات باشی آن موقع است که حتی بستنی یخی در سرما و برف و در زیر باران و تگرگ هم طعم لذت بخشی به خود میگیرد. اما متاسفانه بسیاری از افراد این کار را نادانی می‌دانند اما از دیدگاه من این خود نوعی خاطره ای فراموش نشدنی خواهد شد اما این که اصل بستنی یخی در تابستان گرم مورد استفاده است قابل انکار نیست آن طعم لذت بخش خود را دارد و این یک دیدگاه شخصی است نظر شما چگونه است ؟

 

 

پایان مجموعه

انشا طعم بستنی یخی صفحه 62 کتاب نگارش پایه هشتم 

کاری از گروه آموزشی درس کده

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *