خانه » مطالب درسی » تصویر نویسی انشا آزاد صفحه 55 نگارش هفتم به دو تصویر زیر با دقت نگاه کنید

تصویر نویسی انشا آزاد صفحه 55 نگارش هفتم به دو تصویر زیر با دقت نگاه کنید

تصویر نویسی انشا آزاد صفحه 55 نگارش هفتم
4.1/5 - (50 امتیاز)

در این مطلب از سایت برای شما کاربران عزیز تصویر نویسی انشا آزاد صفحه 55 نگارش هفتم را تهیه و منتشر کرده ایم

 

انشا به دو تصویر زیر با دقت نگاه کنید , انشا صفحه 55 کتاب نگارش پایه هفتم , انشای درس 4 صفحه 55 در مورد مقایسه دو تصویر و تفاوت آن ها با مقدمه و نتیجه ,گام به گام صفحه 55 نگارش هفتم, جواب انشا صفحه 55 نگارش هفتم

به دو تصویر زیر با دقت نگاه كنید؛ درباره تفاوت آنها بیندیشید و هر یک را در نوشته ای جداگانه توصیف كنید. معیار سنجش نوشته های شما تشخیص دوستانتان است. یعنی زمانی كه نوشته هایتان را در كلاس می خوانید، آنها باید تشخیص دهند؛ هر نوشته مربوط به كدام تصویر است

 

انشا صفحه 55 نگارش هفتم :

 

تصویر اول مربوط به فصل پاییز به تصویر کشیده شده است

 

هوا ابری است و باد پاییزی باعث ریختن برگ درختان شده است.

پرستوها به دلیل سرد شدن هوا، به جاهای گرمسیر مهاجرت می کنند.

دانش آموزان در حال برگشتن به خانه هستند و همه لباس های گرم پوشیده اند.

در ویترین لباس فروشی ها لباس های گرم و پاییزی به چشم می خورد. کشاورزان محصولاتشان را برداشت کرده و آنها را می فروشند.

 

برگ های درختان زیبا که خشک شده اند در هوا و زمین پراکنده شده اند

اسبی در ان فضا میبینیم که مردی ان را به کالسکه وصل کرده است و در ان کالسکه

چندین گونی مشاهده میشود که اسب در حال حمل ان است

اگر دقت کنیم دختری در حال ریختن دانه برای پرندگان است و پرندگان دور او جمع شده اند

و در ان حوض اردک هایی را میبینیم که در حال شنا کردن هستند

 

در تصویر دوم فصل تابستان به تصویر کشیده شده است

 

پرستوها به خانه برگشته اند.

همه جا سر سبز شده است

بچه ها در حال بازی هستند و بستنی و بادکنک طرفدار زیادی در بین آنها پیدا کرده است.

هوا بسیار گرم شده و مردم لباس های نازک و خنک پوشیده اند و هندوانه و میوه های تابستانی می خرند.

کشاورزان در حال دروی گندمهای رسیده شان هستند.

یک دکه کنار خیابان است که دو مرد در جلوی ان ایستاده اند

به نظر می اید این دکه ها روزنامه فروشی باشد

یک زن سوار بر ویلچر است وزنی دیگر در حال کمک به او و عبور او از خط عابر پیاده است .

 

انشا صفحه 55 نگارش هفتم :

 

در تصویر نخست شهری پر رفت و آمد با فضایی پر از هرج و مرج در فصل زیبای پاییز با برگ های رقصان در آسمان و پراکنده بر روی زمین و درختان رنگارنگ که هر کدام رنگی خاص گرفته است می بینیم. درشکه یی که پسرکی جوان آن را با باری می کشد. باد پاییزی می وزد و مردم لباس های گرم پوشیده اند و پشت ویترین های مغازه نیز لباس های پاییزی برای فروش گذاشته اند. کودکان لباس های فرم مدرسه پوشیده اند و مدرسه می روند. مردم کنار خیابان بساط پهن کرده اند و میوه و اجناس خود را به فروش می رسانند و کشاورز ان در مزرعه های خود مشغول اند و بر روی زمین ها با موتورهای کشاورزی کار می کنند و بچه ها نیز از این باد استفاده می کنند و بادبادک های خود را در آسمان به رقص درآورده اند.

 

در تصویر دوم  شهر سرسبز و زیبایی را در فصل تابستان که مردم و کودکان را در دوره تعطیلات و خوش گذرانی تابستانی نشان می دهد. کودکانی که با شادی و هلهله در کنار خیابان و پارک بازی می کنند، لی لی می کنند و بادکنک می خرند و با شادی و خنده بازی می کنند. در پشت ویترین های مغازه ها لباس های تابستانی به فروش می رسد و مردم و بازاری ها در کنار خیابان اجناس خود را به فروش می رسانند. تابستان است و شنا و آب بازی و همان طور که در تصویر می بینیم چند نفری در دریاچه آب بازی می کنند و در گوشه ایی دیگر مردم کشاورز محصولات کاشته شده ی خود را به وسیله ی وسایل مخصوص کشاورزی برداشت می کنند و مردم از این تعطیلات و هوای خوب کمال لذّت و استفاده را می برند و به پیاده روی و گشت و گذار می پردازند.

 

انشا صفحه 55 نگارش هفتم :

 

توصیف تصویر اول :

 

تصویری که در حال مشاهده آن هستید شهر ساحلی زیبایی می باشد که بسیار چشم نواز و زیبا می باشد. در تصویر زرد شدن درختان را می بینید که نوید رسیدن فصل پاییز را میدهد. همچنین در تصویر می بینید که کشاورزان در حال کار کردن در زمین های خود می باشند و محصولاتشان را برداشت می کنند. موتور سواری با ژستی زیبا و کلاه ایمنی پشت خط عابر پیاده ایستاده است و منتظر است که چراغ سبز شود و حرکت کند. در پیاده رو هم مردمانی را می بینید که آقایی زنبیل به دست گرفته است و با کلاهی شاپو در حال خرید میوه از یک دست فروش است و پایینتر از آن کارگری را می بینید که نردبانی بر دوش گرفته و در حال گذر از پیاده رو می باشد. در کنار خیابان درست مقابل زمین خاکی که اطراف آن را نرده های چوبی گرفته اند گار اسبی در حال حمل بار است و کمی جلوتر از آن یک ماشین که در کنار آن موتور سواری دیده می شود که در حال خودنمایی هستند. همچنین ساختمان که سقفش به رنگ قرمز است می بینید که درب پنجره باز است و پرده آن رو به بیرون در حال تکان خوردن است و همین می تواند نشانه بادهای پاییزی و فصل پاییز باشد. کنار مردی که توصیفش کردیم در حال خرید میوه است کمی این طرفتر تعدادی خانم را می بینید که از یک دست فروش که فروشنده اش هم زن است در حال خرید لوازم می باشند.

 

توصیف تصویر دوم :

 

زیبایی فصل بهار و چشم اندازهای آن در این تصویر حاکم است و در گوشه تصویر می بینید که ماهیگرانی سوار بر قایق در حال ماهیگیری هستند در همان قسمت هم کشتی هایی را می بینید که حامل مسافر بوده اند یا به صورت تجارتی و گروهی نیز سرگرم تفریح هستند. یک کودک را می بینیم که در حال خرید بادکنک از بادکنک فروش است باد بادکنک های رنگی زر، آبی، صورتی. جلوی بادکنک فروش دو نفر که لباس پلیس بر تن دارند برای رعایت نظم و قوانین در آنجا ایستاده اند. در گوشه سمت چپ دو نفر را می بینید که با لباس ها آبی و سفید کنار دکه روزنامه فروشی ایستاده اند و در حال مطالعه روزنامه ها هستند. روی خط عابر پیاده مشاهده می کنید که یک زن که سوار بر ویلچر است در حال عبور است و یک خانم هم در حال کمک کردن به او می باشد. بر روی پلی که دو طرف ساحل را به هم متصل کرده است اتومبیل هایی در حال تردد هستند. در دشت حاصلخیز آن کشاورزی با تراکتور در حال شخم زدن زمین کشاورزی می باشد.

 

انشا کوتاه صفحه 55 نگارش هفتم :

 

تصویر اول ( شهری بی قانون )

به نظرم وجود شهردار و پلیس در هر شهری غنیمت است و کمک میکند تا شهری مرتب و همواره قانونمند داشته باشیم.

وقتی شهر مسئولی ندارد هرکس هرچه بخواهد انجام میدهد و شلوغی و ازدحام همه جا را فرا میگیرد و از همه مهم تر شهر کثیف میشود که نه تنها در آن نظمی وجود ندارد بلکه دیگران حقوق دیگران را هم زیر پا میگذارند .

تصویر دوم ( شهری قانون مند )

در شهری که مسئول وجود دارد وقتی به شهر نگاه میکنیم متوجه میشویم که کسی آن را اداره میکند و درست زندگی کردن ، احترام به حقوق همدیگر، مراقبت از طبیعت را به مردم آموزش داده است که شهری زیبا داشته باشند و همه چیز آنطور که درست است سرجایش قرار بگیرد و در چارچوب یک قانون مشخص شده رفتار کنند تا هرج و مرج در شهر به وجود نیاید و حق کسی پایمال نشود.

 

انشا صفحه 55 نگارش هفتم مقایسه دو تصویر :

 

تصویر شماره یک :

این تصویر یک شهر شلوغ در یک روز بهاری است . در بالای تصویر آسمان آبی خود را نشان می دهد.

در دور دست، روستایی با خانه های قدیمی و سقف های شیروانی دیده می شود. به طور حتم غروب های این روستا بسیار زیبا و دل انگیز هستند.

رودخانه ای که در این روستا قرار دارد به همراه قایق ها، غروب روستا را زیباتر می کند.

بر روی رودخانه پلی قرار داد و دو ماشین در حال عبور از روی پل هستند. در جنوب غربی این رودخانه، زمینی سرسبز دیده می شود.

در سمت راست این زمین سرسبز، دو زمین، به رنگ های کرمی و سبز روشن دیده می شود.
در سمت چپ این تصویر، یک فضای سبز با دو نیمکت دیده می شود،مردی با لباس زرد و شلوار مشکلی بر روی یکی از آنها و زنی با مانتوی صورتی به همراه یک پسر بچه، روی صندلی دیگر نشسته اند.

در وسط این پارک، حوضچه ای پر آب که چند اردک در آن شنا می کنند، دیده می شود. در سمت راست این پارک زیبا، خانه ای با دیوار های سفید و سقفی شیروانی با چهار پنجره دیده می شود.

در گوشه ای دیگر از تصویر، یک دکه روزنامه فروشی است که دو مرد در کنار آن ایستاده اند و گویی مشغول صحبت در رابطه با خبر های داغ روزنامه های امروز هستند.

در سمت راست تصویر، خانه ای با سقف شیروانی و به رنگ قرمز دیده می شود، که از یکی از پنجره های آن خانمی در حال تماشای افق است.

هر کس به کاری مشغول است، چند کودک در حال لی لی بازی کردن هستند، یک دستفروش در گوشه ای به چراغ راهنمایی تکیه داده است.

یک خانم در حالی که یک خانم ویلچری را همراهی میکند از روی خطوط عابر پیاده در حال عبور است.

این تصویر شهری است که در آن هر کس در حال انجام کاری است، شاید بتوان گفت تصویر یک شهر قانونمند است چون شهروندان با آسودگی بیشتری به کار خود رسیدگی می کنند.

 

تصویر شماره دو :

این تصویر یک شهر سرسبز را در فصل تابستان نشان می دهد، بزرگ و کوچک در حال تفریح و سرگرمی هستند.

در پشت ویترین مغازه ها، لباس های تابستانی به فروش می رسد، دست فروش ها در کنار خیابان اجناس خود را به فروش می رسانند.

هوا کمی گرم است، چند نفری در آب رودخانه، مشغول آب تنی و بازی هستند، در گوشه ای دیگر کشاورزان در حال برداشت محصولات کشاورزی هستند.

 

مطالب ارسالی از کاربران سایت راجب انشا صفحه 55 نگارش هفتم :

 

تصویر اول : در تصویر شماره اول حدود 20 سال پیش را نمایانگر است و مردم در حالت عادی و بدون کوچکترین تکنولوژی در حال زندگی کردن هستند کودکان در حال بازی با یکدیگر و بزرگتر ها نیز مراقب آنها هستند آنها برای خانه خود خریدهایی را انجام میدهند در گوشه تصویر سربازی را مشاهده می کنید که فکر کنم از سربازی برگشته است و به سمت خانه خود در حال حرکت است.

تصویر دوم : اما در تصویر دوم به جای ماشین پراید ماشین پیکان در حال حرکت است مردم بازم در حال خرید و فروش است اما دیگر کودکان تقریبا با یکدیگر بازی نمی کنند یک مرد دستفروش دارد بادکنک هایی را که باد کرده است میفروشد و تمامی بچه ها دارند بادکنک و بادبادک می‌خرند تصویر شماره ۱ بیانگر پاییز است تصویر شماره ۲ تابستان است در تصویر اول لباس های زمستانی به فروش می رسد ولی در تصویر دوم این لباس ها وجود ندارند هر دو تصویر بسیار زیبا و عالی است.

تصویر اول : خیابان ها از آدم پُر و خیابان انسان ها را در آغوش گرفته است ، هر کس مشغول کاری بوده و یکی در حال میوه خریدن و دیگری مغازه های پر تجمل را نگاه میکند . ماشین ها ، در خیابان بوده و خط عابر ، برای کودکان بهترین جا برای گذر است ، شهر زرد پوش و خداوند زلف درختان را به رنگ زرد آغشته کرده است .

تصویر دوم : بهار فرا رسیده و حس شادابی و نو بودن ، شهر را در آغوش گرفته است ، همه چیز عطر و بویی دیگر داشته و خیابان ها پر است از آدم هایی که برای کاری به آنجا پناه برده اند ، ماشین و گاری و دوچرخه فرقی نمیکنند ، هردو سه در خیابان بوده و گذر میکنند و کودکان ، در جای جای شهر مشغول لِی لِی و بازی کردن هستند .

 

انشا صفحه 56 55 نگارش هفتم :

 

تصویر شماره یک : تصویر شهری شلوغ را در یک روز بهاری نشان میدهد شاید اگر میتوانستیم از یکی ازافرادی که در تصویر هستند جویای ساعت شویم ۱۰ صبح را در پاسخ بشنویم…
در بالای تصویر با ضخامتی اندک آسمان آبی خودنمایی میکند و در دوردست دهکده ای کوچک با درختان کوچک و بزرگ و خانه هایی که که به سبک قدیم ساخته شده اند با سقف های شیروانی دیده میشود. میتوان حدس زد که غروب های این دهکده بسیار تماشایی است و رودخانه ای که در مجاور آن قراردارد و سه قایق بر روی امواجش بازی میکنند منظره غروب خورشید را زیباتر میکند.و بر روی رودخانه پلی چون سی و سه پل دیده میشود و دو ماشین درحال عبور از روی پل هستند.
در ساحل جنوب غربی رودخانه زمینی که گویی از چمن های سبز مغزپسته ای پوشیده شده دیده میشود و در سمت راست این زمین ٬ به ترتیب دو زمین دیگر به رنگ کرمی و سبز روشن دیده میشود و در مرز آنها به نظر میرسد تراکتوری در حال شخم زدن میباشد.و در مجاورت این زمین چمن زار سبز رنگ دیگری چشم نوازی میکند.

درسمت چپ تصویر یک فضای سبز با دو صندلی در طرفین دیده میشود که روی یکی مردی با لباس زرد و شلوار مشکی و روی صندلی دیگر زنی با مانتوی صورتی همراه پسری کوچک دیده میشود و در وسط این فضای سبزحوضی پرآب که چنداردک سفید وخاکستری در آن درحال شنا هستند دیده میشود.اطراف این فضای سبز راه پنج درخت بلنداحاطه کرده اند و درسمت راست این فضای سبز خانه ای با دیوارهای سفید و سقف قرمز شیروانی با چهار پنجره دیده میشود.و درسمت راست این خانه دو خانه با دیوار های سفیپ و سقف های شیروانی آبی هریک با هشت پنجره دیده میشود.

در گوشه سمت چپ پایین تصویر یه دکه روزنامه فروشی دیده میشود که درمقابل آن دو مرد ایستاده اند.
در سمت راست تصویر خانه ای بزرگ با سقف شیروانی قرمز و دیوارهای سفید دیده میشود که دارای بالکن و دو پنجره است که از هر پنجره یک خانم در حال تماشای افق است و پسر بچه ای دربالکن ایستاده است.

در طبقه اول این خانه مغازه هایی دیده می شود که توجه رهگذران را به خود جلب می کند در مقابل این خانه افراد زیادی در حال عبور هستند چند کودک در حال لی لی بازی کردن هستند و دو پلیس در حال عبور هستند وزیر در حال فروختن بادکنک به یک پسر بچه است و یک دستفروش در گوشه ای نشسته و به چراغ راهنمایی و رانندگی تکیه داده است.

در حد حائل میان توصیفات پاراگراف آخر و فضای سبز خیابانی وجود دارد که یک خانم در حال عبور از روی خطوط عابر پیاده است و این در حالی است که دارد یک خانم دیگر را که بر روی ویلچر نشسته است را همراهی می‌کند و پسر دوچرخه سوار در حال عبور از کنار خیابان است و ماشینی آبی رنگ از دور دیده می‌شود تماشای شهری شلوغ شاید برای بعضی ها حاصل آرامش و برای برخی حاصل دگرگونی باشد در آسمان پرنده ها در حال پرواز است و چیزی که واضح و مبرهن است این است که تماشای طبیعت برای اکثریت مردم دلپذیر است.

 

تصویر شماره دو : تصویر شهری شلوغ را در یک روز پاییزی نشان میدهد شاید اگر میتوانستیم از یکی ازافرادی که در تصویر هستند جویای ساعت شویم ۱۰ صبح را در پاسخ بشنویم…
در بالای تصویر با ضخامتی اندک آسمان آبی خودنمایی میکند و در دوردست دهکده ای کوچک با درختان کوچک و بزرگ و خانه هایی که که به سبک قدیم ساخته شده اند با سقف های شیروانی دیده میشود. میتوان حدس زد که غروب های این دهکده بسیار تماشایی است و رودخانه ای که در مجاور آن قراردارد و دو قایق بر روی امواجش بازی میکنند منظره غروب خورشید را زیباتر میکند.و بر روی رودخانه پلی چون سی و سه پل دیده میشود و یک ماشین درحال عبور از روی پل است.
در ساحل جنوب غربی رودخانه زمینی که گویی از چمن های سبز مغزپسته ای پوشیده شده دیده میشود و در سمت راست این زمین ٬ به ترتیب دو زمین دیگر به رنگ کرمی و سبز روشن دیده میشود و در مرز آنها به نظر میرسد تراکتوری در حال شخم زدن میباشد.و در مجاورت این زمین چمن زار سبز رنگ دیگری چشم نوازی میکند.

درسمت چپ تصویر یک فضای سبز با دو صندلی در طرفین دیده میشود و در وسط این فضای سبزحوضی پرآب که چنداردک سفید وخاکستری در آن درحال شنا هستند دیده میشود.اطراف این فضای سبز راه سه درخت بلند زرد و سبز ونارنجی احاطه کرده اند و درسمت راست این فضای سبز دو خانه با دیوار های سفید و سقف های شیروانی آبی هریک با هشت پنجره دیده میشود.

در گوشه سمت چپ پایین تصویر یه دکه روزنامه فروشی دیده میشود.
در سمت راست تصویر خانه ای بزرگ با سقف شیروانی قرمز و دیوارهای سفید دیده میشود که دارای بالکن و دو پنجره است و دختر بچه ای دربالکن ایستاده است
در فاصله بین این خانه و فضای سبز خیابانی است که یک ماشین یک کالسکه و یک پسر بچه و یک موتوری درحال عبور هستند و در روبه روی این خانه مردم درحال عبور هستندو چند دوره گرد درحال کسب در آمد میباشند.

 

 

پایان مجموعه

انشا تصویر نویسی صفحه 55 نگارش هفتم به دو تصویر زیر با دقت نگاه کنید 

کاری از گروه آموزشی درس کده

دیدگاه ها 1 دیدگاه
  1. Doriiii
    در تاریخ 1400\/12\/01 :

    خوب بود👌😍

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *