خانه » مطالب درسی » انشا صفحه 32 نگارش هفتم با موضوع آغاز میانه و پایان

انشا صفحه 32 نگارش هفتم با موضوع آغاز میانه و پایان

انشا صفحه 32 نگارش هفتم با موضوع آغاز میانه و پایان
4.1/5 - (64 امتیاز)

در این مطلب از سایت برای شما کاربران عزیز انشا صفحه 32 نگارش هفتم با موضوع آغاز میانه و پایان را تهیه و منتشر کرده ایم

 

انشا صفحه 32 کتاب نگارش پایه هفتم ,موضوعی را انتخاب کنید و درباره آن متنی بنویسید درس 2 صفحه 32 با مقدمه بدنه و نتیجه و آغاز میانه و پایان  ,گام به گام صفحه 32 نگارش هفتم , جواب صفحه 32 نگارش کلاس هفتم

 

موضوعی را انتخاب کنید و درباره آن متنی بنویسید. سعی کنید هر بخش ( موضوع، آغاز، میانه و پایان ) نوشته شما ویژگی های لازم را داشته باشد

 

انشا آزاد صفحه 32 نگارش هفتم :

 

موضوع انشا : علم و دانش

مقدمه ( آغاز ) : در زندگی ما انسان ها آموختن و یادگیری بعضی از مسائل بسیار حیاتی و لازم است که علم و دانش یکی از دغدغه های مهم آن می باشد.

بدنه انشا ( میانه ) : زندگی را فرض کنیم که در آن نه علم باشد و نه دانشی، همه افراد بی سواد و نادان باشند و توانایی انجام هیچ کاری را نداشته باشند و زندگی تنها در حد امرار معاش و زنده ماندن می گذرد. در آن صورت دیگر نه ماشین ، یخچال،کامپیوتر و گوشی های موبایل و نه هیچ کدام از این وسایلی که امروز برای بهتر و راحت زندگی کردن ما وجود دارد اختراع و کشف نمی شد. هم چنان مردم زیادی با کوچکترین بیماری می مردند؛ زیرا که هیچ گونه پیشرفتی در پزشکی و جراحی کسب نمی کردیم. انسان های باهوش همیشه در لحظه به لحظه ی زندگیشان سعی در آموزش و آموختن و پیشرفت و ترقی دارند زیرا که می داند هر چه علم انسان بالاتر باشد راه موفقیت او هموارتر خواهد بود و آسوده تر به هدف زندگیشان دست پیدا می کند. آموختن علم و دانش از همان لحظه ی تولد شروع پیدا می کند و تا لحظه مرگ ادامه دارد. زیرا انسان هر لحظه در حال آموختن می باشد، چه از نظر درسی و کتاب و اختراع و آزمایش و چه از نظر فراگیری تجربه و درس زندگی. آموختن علم و دانش فواید بسیار زیادی دارد، چه برای خود انسان و چه برای دیگران و این آموختن به او کمک می کند تا گام های زندگیش را با هدف و برنامه ریزی بردارد تا در نهایت به موفقیت های ذهنی و هدف وجودی خود دست پیدا کند و این موضوع اوج آرزوی بشری می باشد.

نتیجه گیری ( پایان ) : ما به عنوان دانش آموز و ظیفه داریم در این مراحل زندگی که فرصت خواندن درس را داریم به نحو احسن از آن استفاده ی کامل را ببریم و با تصمیم درست و تعیین هدف درست گام های زندگی و پله های ترقی را طی کنیم تا در نهایت به آرامش ابدی و وجودی دست پیدا کنیم.

 

انشا صفحه 32 نگارش هفتم :

 

 

موضوع انشا : نوجوانی

مقدمه ( آغاز ) : دوره ی نوجوانی زیبا ترین دوره زندگی یک انسان است. زمانی که استعدادهای او شکوفا می شود و خود را برای زندگی و هدف مهم تری آماده می کند. دوران نوجوانی همچون ایستادن بر نوک قله ای است که تنها با اندکی سهل انگاری می توان سقوط کرد

 

بدنه انشا ( میانه ) : دوران نوجوانی را نباید بی هدف سپری کرد چراکه موفقیت های بزرگ در آینده هر شخص ریشه در اهداف بزرگ او در دوره نوجوانی اش دارد. نوجوان همچون گلی تازه شکفته است که اگر از خود و افکارش مراقبت نکند به زودی پژمرده می شود.

یک نوجوان باید از کمترین امکاناتش بیشترین استفاده و لذت را ببرد تا مبادا در افکار خویش دچار کمبود شود و شخصیتی متزلزل داشته باشد. دوران نوجوانی حساس ترین دوران نیازمندی به یک دوست خوب است. دوستی که پا به پا با انسان همراه باشد و برای رسیدن به اهداف والایش او را یاری کند و چه بسا نوجوانانی که با انتخاب دوست ناباب چنان ضربه ای به روحیه و شخصیتشان وارد می شود که گاهی جبران ناپذیر است.

تاج نوجوانی که بر سر انسان گذاشته می شود فَر و شکوهش بسیار بیشتر از همیشه می شود و گاهی ممکن است این فر و شکوه با غروری بیجا همراه شود به هر حال داس دروگر زمان این تاج را کم کم بر میدارد و پیری را جایگزین می کند.

نتیجه گیری ( پایان ) : در زمان کوتاه نوجوانی علاوه بر استفاده بهینه و مفید از عمر و وقت خود باید زندگی مان را سرشار از مهر و محبت و شادی کنیم تا مبادا رنگ افسردگی بر چهره مان نقاشی کشد. دوران نوجوانی زیباترین و هیجان انگیز ترین دوران زندگی است. یادمان باشد بهترین استفاده ها را از آن کنیم.

 

انشا صفحه 32 نگارش هفتم با مقدمه بدنه و نتیجه :

 

موضوع انشا : درخت

مقدمه ( آغاز ) : درختان فایده های زیادی دارند مانند تصفیه کردن هوا میوه سایه و  از جمله چوب آن. از چوب درخت می توان وسایل زیادی تهیه کرد، مثل در، پنجره، میز، صندلی و حتی مداد و کاغذ. این وسایلی است که می شود از چوب درخت ساخت.

بدنه انشا ( میانه ) : بعضی ها می گویند که نباید درخت را قطع کرد، این درست است چون طبیعت آن زیبایی را از دست می دهد، دیگر اکسیژن کم می شود و گاز کربن دی اکسید در هوا پخش می شود، ولی اگر درخت را قطع نکنیم نمی توان وسایل چوبی را ساخت. بیایید پیشنهاد من را بشنوید، من می گویم که باید درختها را قطع کرد اما به اندازه و در کنار قطع درختان، درخت هم بکاریم. اینگونه هم طبیعت و اکسیژن داریم، هم وسایل چوبی. خلاصه ما از درختان استفاده های دیگری هم می کنیم، مثلا هر خانواده ای یک خانه دارد و در هر خانه یک باغچه، و در هر باغچه درختان و گیاهانی روئیده اند و هر درخت و گیاه به اندازه خود اکسیژن تولید می کند، به علاوه هر درخت میوه و هر گیاه مواد خوراکی تولید می کند، به اینگونه غذایمان و هوای پاکیزه را به دست می آوریم.

نتیجه گیری ( پایان ) : ما باید یع محیط زیست احترام بگذاریم و در حفظ و نگهداری آن برای نسل های بعدی کوشا باشیم

 

انشا صفحه 32 نگارش هفتم :

 

موضوع انشا : مادر

مقدمه ( آغاز ) : بوی خدا میدهد ، دعاهایش گیرایی خاصی دارد انگار سالیان زیادی است که با خدا دوست است.

بدنه انشا ( میانه ) : مادر برای همه آدما مهم ترین فردی است که در زندگی دارند ، همه مادر را دوست دارند و هیچکس نیست که بگوید من مادرم را دوست ندارم.

شاید به زبانشان بگویند اما در قلبشان اینطور نیست فقط کافیست آنها را چند ساعت از مادرشان دور کنید تا متوجه شوید عشق به مادر یک عشق خاص است.

مادر بودن کار سختی است کسی که بی دلیل با آدم مهربان است و زمان هایی که بی حوصله هستی در کنارت مینشیند و به حرفهایت گوش میدهد و دلداری ات میدهد .

کسی که، از جوانی اش دست کشیده تا بچهایش را بزرگ کند قطعا جز ادمها نمیشود قرارش داد بهتر است بگویم فرشته است .

شاید واقعا فرشته است که خدا بهشت را در زیر پایش قرار داده و شاید هم از فرشته ها بالا تر باشد.

خدا مادر را آفریده تا مانند یک معلم دلسوز، یک دوست مهربان به ما فداکاری و زندگی کردن و راه درست را نشان دهد .
کلمه مادر چهار حرف است اما خودش یک دنیاست.

نتیجه گیری ( پایان ) : کلمات کوچکتر از آن هستند تا بتوانند مادر را، آنطور که شایسته ی زحمات اوست توصیف کنند، در یک کلمه مادر یعنی امید زندگی کردن.

 

انشا صفحه 32 نگارش هفتم :

 

موضوع : زمستان

مقدمه ( آغاز ) : فصلی پر‌ از سفیدی های زیبا و دوست داشتنی، درست است که اکثرا سرما را دوست ندارند اما سرمای زمستان چیز دیگریست.

بدنه انشا ( میانه ) : زمستان، چهارمین فصل سال، یاداور عناوین بسیار و خاطره انگیزیست. دانه های سفید برف، قلاب پیچیده شده در کاموای مادربزرگ، بخار چای داغ روی کرسی، خنده های زیرکی با بچه های فامیل، برف بازی و شادی از ته دلِ ان لحظه، بخارهای خارج شده از دهان و هزاران چیز دیگر که کلی خاطره برای تو در ذهنت می سازد؛ زمستان فصل خاطره هاست فصل سرد دوست داشتنی. درست است که کسی سرما را زیاد دوست ندارد حالا چه سرمای هوا و چه سرمای موجود در کلام بعضی ها، اما سرمای زمستان از ان سرماهاست که دل نشین است سرمایی دوست داشتنی که شاید باعث بیماری ات شود اما ان هنگام همه تورا مقصر میدانند نه سرمارا…!
و شاید به نظرم زمستان است که فصل کاملیست چون همه درخت ها و طبیعت گویی میمیرند و ۳ماه بعد میبینی که زنده می شوند و این چقدر شبیه زندگی اخرت آدمهاست.

نتیجه گیری ( پایان ) : و چه بهتر که از این فصل درس زندگی بگیریم و پی به این ببریم که هیچ چیز ماندنی نیست و ما هم نمی مانیم و روزی بار سفر میبندیم…

 

سنجه های ارزیابی :

داشتن پیشنویس
داشتن پاکنویس ( رعایت نشانه های نگارشی، نداشتن غلط املایی، توجه به درست نویسی و حاشیه گذاری )
رعایت طبقه بندی ذهن و نوشته ( موضوع، آغاز، میانه، پایان )
رعایت ویژگی های هر یک از بخشهای نوشته
شیوه خواندن

 

پایان مجموعه

انشا صفحه 32 کتاب نگارش پایه هفتم با موضوع آغاز میانه و پایان 

کاری از گروه آموزشی درس کده

دیدگاه ها 4 دیدگاه
  1. b.pakhan
    در تاریخ 1401\/08\/18 :

    یعنی بهتر این سایت ندیدم
    عالی نرینه ❤️

  2. PEDRAM1906
    در تاریخ 1401\/07\/19 :

    عالیه بهترین سایت که دیدم همینه🤩🤩

  3. فاطی
    در تاریخ 1400\/09\/09 :

    عالیه

  4. موضوع روز امتحان و املا
    در تاریخ 1400\/08\/29 :

    سلام میشه درباره موضوع روز امتحان و املا برای صفحه 32 کتاب نگارش هم بگذارید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *