خانه » مطالب درسی » انشا درباره حس و حال شنیدن صدای لالایی مادر صفحه 53 نگارش هشتم

انشا درباره حس و حال شنیدن صدای لالایی مادر صفحه 53 نگارش هشتم

انشا صدای لالایی مادر
4.2/5 - (33 امتیاز)

در این مطلب از سایت برای شما کاربران عزیز انشا صدای لالایی مادر صفحه 53 نگارش هشتم را تهیه و منتشر کرده ایم

 

انشا درباره صدای لالایی مادر , انشا صفحه 53 کتاب نگارش پایه هشتم , فعالیت نگارشی درس 4 صفحه 53 با مقدمه و نتیجه

شنيدن صداهای زير چه حس و حالي به شما ميدهد ؟ یکی از صداهای زیر را انتخاب كنيد و حس و حال خود را درباره آن بيان كنيد.

 

انشا درباره صدای لالایی مادر با مقدمه بدنه و نتیجه : 

 

مقدمه انشا صدای لالایی مادر : بدون شک صدای لالایی مادر یکی از زیباترین صداهای دنیا است، من موسیقی را با صدای لالایی مادرم درک کرده ام، صدایی سرشار از عشق و مهربانی که از اولین روزهای زندگی در شب های تاریک همراهی ام کرده و هر بار با شنیدن آن به خوابی شیرین و رویایی عمیق فرو می رفتم.

بدنه انشا : لالایی مادر صدایی قوی و در عین حال پر احساس است که به هر نوزادی آرامش می دهد و در ذهن او ثبت می شود به طوری که در همه روزهای زندگی، چه کودکی، یا نوجوانی یا بزرگسالی و حتی پیری با به یاد آوردن آن، به یاد مادر و فداکاری ها و خواب های خوش کودکی می افتد.

صدای لالایی مادر علاوه بر به خواب رفتن کودک، به سلامت جسم و روان او هم کمک زیادی می کند، کودکانی که با صدای لالایی مادرشان به خواب می روند تغذیه بهتر دارند و لالایی روی هوش و مهارت صحبت کردن بچه ها اثر خوبی می گذارد.

مادران خوب ایرانی از روش های مختلفی برای خواندن لالایی استفاده می کنند، بعضی از آن ها فقط با چند کلمه، آهنگ زیبای لالایی را می خوانند، بعضی دیگر فقط آهنگی بی کلام را زمزمه می کنند و بعضی مادرها از شعرهای کودکانه استفاده می کنند و جالب است که همه این لالایی ها به یک اندازه زیبا و تاثیرگذار و آرامش بخش هستند.

به نظر من آهنگ لالایی مهم نیست بلکه این مادر است که باعث می شود آن زمزمه لالایی برای نوزادش آرامش به همراه بیاورد.

آهنگ های زمینی معمولا در همان لحظه احساس خوبی به انسان داده و بعد از مدتی فراموش می شوند به جز بعضی آهنگ هایی که در تاریخ ماندگار شده اند و لالایی مادر یکی از آن موسیقی های جاودان در تاریخ زندگی هر انسانی است.

 

نتیجه این انشای زیبا : لالایی مادر یک صدای زمینی نیست، این صدا به بهشت تعلق دارد و هدیه خداوند به نوزادان و کودکان است تا دلتنگ فرشته ها و بهشت نشوند و هدیه ای برای بزرگسالان است که در شرایط سخت زندگی که استرس دارند و دچار بی خوابی می شوند با به یاد آوردن صدای لالایی مادر مثل دوران کودکی به رویای خوش فرو بروند.

 

انشا در مورد صدای لالایی مادر : 

 

مقدمه انشا صدای لالایی مادر : چطور می شود که کسی صدای لالایی مادر را دوست نداشته باشد؟ لالایی، یک صدای دلنشین از اعماق روح و قلب مادر است. لالایی بهترین آهنگی است که یک مادر می‌تواند برای کودکانش بخواند. به بیان دیگر، لالایی بهترین روش ابراز عشق مادر به فرزندانش است.

بدنه : برای کودکان، لالایی، اولین موسیقی زندگیست. زمانی که یک کودک، هنوز آنقدر بزرگ نشده که بتواند بسیاری از مفاهیم ساده را تشخیص دهد، لالایی مادر او را با ادبیات و موسیقی آشنا می‌کند. بچه ها وقتی بزرگ می‌شوند، همیشه لالایی های مادر را به عنوان خاطراتی شیرین به یاد می‌آورند؛ خاطراتی که با موسیقی و شعر گره خورده است.

زمانی که کودک صدای لالایی مادر را می‌شود، احساس می‌کند تنها کسی است که در دنیای مادرش حضور دارد و برای او مهم است. بچه ها با صدای لالایی مادر احساس امنیت، عشق و آرامش می‌کنند. می‌توانیم بگوییم که خوابیدن با صدای لالایی، بهترین خواب دنیاست.

البته صدای لالایی مادر فقط برای بچه ها مفید نیست؛ بلکه برای خود مادر نیز مفید است. گفتن لالایی باعث می‌شود مادران نیز یک آرامش فوق العاده احساس کنند. البته این حرف را تحقیقات نیز اثبات کرده اند. پس لالایی یک آهنگ و موسیقی مفید دو طرفه است. فکرش بکنید! چه چیزی بهتر از این؟ در این دنیای پر از اضطراب، یک لالایی هم کودک را به آرامش می‌رساند، هم حال مادر را خوب می‌کند.

نتیجه این انشا : البته فقط مادران نیستند؛ خوب است که گاهی پدران هم برای کودکانشان لالایی بخوانند و با این کار به او نشان دهند که چقدر کودکشان را دوست دارند و به او عشق می‌ورزند.

 

 

انشا درباره صدای لالایی مادر : 

 

انشا کوتاه صدای لالایی مادر :

شنیدن صدای لالایی مادر یک حس بی نظیر است. شب‌ها وقتی صدای لالایی مادرم را می‌شنوم احساس می‌کنم خوشبخت ترین آدم دنیا هستم. حس و حال فوق العاده ای است وقتی که می‌دانی حتی زمان خوابیدن نیز حواس مادرت به تو هست. مادرم همیشه برایم لالایی می‌خواند؛ فرقی نمی‌کند کجا باشیم. چه خانه باشیم، چه مسافرت باشیم، چه مهمانی باشیم! هر کجا باشم و قرار باشد خواب شب را در آنجا سپری کنم، لالایی مادر همراه من است. هر شب منتظر رسیدن وقت خواب و تجربه دوباره این حس بی نظیر هستم. مادرم لالایی های متفاوتی می‌خواند.

به صدای لالایی مادرم عادت کرده ام. یک شب که حوصله خواندن لالایی نداشت، برایم از روی گوشی، آهنگ لالایی را پخش کرد؛ اما من صدای پخش شده را دوست ندارم. دوست دارم هر شب با صدای لالایی مادرم به خواب عمیق بروم. حتی اگر کس دیگری برایم لالایی را بخواند، باز هم برایم لالایی مادر نمی‌شود.

 

انشا در مورد صدای لالایی مادر : 

هر کسی که بزرگ شده است تا نام کودکی را میشنود یاد صدای لالایی مادرش می افتد.

دست خود انسان نیست ، همینکه یادش میفتد به خودی خود لبخندی بر روی لبش نمایان میشود.

مادر ، یکی از گرانترین و زیباترین و قشنگترین عشق های دنیاست.

هرچیزی ممکن است برای انسان تکرار شود اما به هیچ وجه مادر تکرار نمیشود.

لالایی خواندن مادرانمان بدون هیچ وزن و قافیه ای بودند اما چنان زیبا بودند که برای ما بهترین شعرها به حساب می آمدند.

انتقال یافتن نسل به نسل لالایی مادرها برای فرزندانشان پای گهواره به رسم تبدیل شده است.

گه گاهی کودکان چنان زار می زدند و گریه میکردند که با هیچ چیزی آرام نمیشدند

اما فقط نوا و صدای زیبا و دلنشین مادرش که برایش لالایی میخواند او را ارام میکرد.

در میان لالایی مادران حرف های بسیار زیادی نهفته است.

برای سلامتی ما دعا میکنند ، برای سرافرازی ما دعا میکنند و گاهی هم در لالایی هایشان

خودشان را فدای ما میکردند.

ارتباط جالب و زیبایی بین مادر و کودک در لالایی برقرار میشود

کودک ساعت ها میتواند به لالایی مادرش گوش دهد بدون انکه گریه کند و به خواب میرود.

هنگام لالایی گفتن ، مادر تمام هوش و حواسش را نزد فرزندش میگذارد و به هیچ چیز دیگری نمی اندیشد.

شاعران زیادی در تلاش و کوشش بودند که نوعی از شعرهایشان را به صورت لالایی بیان کنند

اما موفق نشدند.

لالایی زبان ساده و بدون قافیه ای است که مادر در ذات خودش برای کودکش بیان میکند.

از سر دلتنگی ، از سر دلسوزی ، از سر مهربانی و هزاران بحث دیگر ، مادر لالایی میگوید.

قدر مادران سرزمینمان را بدانیم و بوسه بر دستان پر مهر و محبتشان بزنیم.

 

انشا کوتاه صدای لالایی مادر : 

 

 انشا صدای لالایی مادر :

صدایی آشنا مرا به خود می آورد صدایی که یاد آور خاطرات ساده و کودکانه ام است صدایی سرشار از عشق و محبت که آرام آرام ذره ذره وجودم را لبریز از عشق می کند صدایی که تمام خستگی ام را از بین می بارد خستگی این دنیا ی بی رحم , آری این همان صداست صدای تک دانه فرشته زندگیم مادرم ,مادرم قهرمان زندگیم است و عاشقانه می پرستمش
او همان کسی است که زیر این آسمان بی مهری ها تنهایم نگذاشت ببخشید اگر سرت داد زدم ببخشید خسته ام از این دنیا خسته خسته , میگویند خدا در زمین نیست اما من خدا را در چشمان مادرم دیدم.

 

انشا درباره صدای لالایی مادر صفحه 53 کتاب نگارش پایه هشتم  :  با رعایت مقدمه بدنه نتیجه

 

مقدمه انشا صدای لالایی مادر :  صوت دلنوازی گوش هایم را نوازش می‌کرد، آن صوت، لبریز بود از عشق و محبت، مهر و صداقت و فر و فرزانگی، آری! این صدا، صدای لالایی مادرم بود.

بدنه انشا : مادر، این نعمت بلند آوازه و ارجمند،انیس و یاور دلبندش ، از همان آغاز حیات کودکش، دلبندش را با این صوت پرورش میدهد.
این صورت شامل :راه و رسم زندگی، پستی و بلندی هایش و اندوه وخوشحالی زندگی را، با زبان کودکانه فرزندش را نصیحت می‌کند.
این صوت برای رسیدن به زندگی ای جمیل و زیبا تا انتهای حیات بسنده است.
اگر با این اصول پیش بروید، می‌توانید به رستگاری دست پیدا کنید، و عطای پروردگار و مرحمت اطرافیان را نصیب نفس خود کنید.
مادر فرشته ای است، که از آسمان برای آموختن اخلاص به زمین آمده و مانند شمعی می‌سوزد و می سوزد و میسوزه تا نور و گرمای وجودش را به ما بتاباند.

نتیجه گیری : ما باید، به حرمت وجود این فرشته فرهیخته، اورا پاس بداریم.

 

انشا کوتاه صدای لالایی مادر : انشا حس و حال صدای لالایی مادر

 

اشک هایم را پاک می کنم سرم را روی زانو هایش می گذارم اوهم شروع میکند به خواندن لالایی که تمام بچه گیم را بخاطرم می اورد
روزهایی که بدون هیچ غم و غصه ای شبشان می کردم. دورانی که تمام دلخوشی ام لیس زدن بستی یخی وسر خوردن از سر سر یک متری بود دورانی که تا مادرم برایم لالایی نمی خواند خوابم نمی برد

کودکی که نمی دانست بازی روزگار یعنی چی. کودکی که از تکالیف زیاد میترسید و بدش می امد اما اکنون از بلا تکلیفی هراس دا رد.
توی این فکر ها بودمو افسوس می خوردم برای خود و زنگی ام که صدای دانشین مادرمو لالایی اش مرا به سوی خود کشاند چشم هایم را بستمو به خوابی عمیق که سالها بود تجربه اش نکرده بودم فرو رفتم.

 

انشا زیبا در مورد صدای لالایی مادر : کوتاه و دل نشین

 

بی شک یکی از زیباترین و آرامش بخش ترین صداهای زندگی ، صدای لالایی مادر می باشد .

مهر و محبت مادری یکی از بهترین اتفاق ها در زندگی هر فردیست .

مادر یکی از مهربان ترین و با محبت ترین موجودات زمین است که با تمام وجود فرزند خود را با عشق و محبت فراوان بزرگ می کند .

صدای لالایی مادر از همان دوران کودکی به نوزادان و کودکان حس آرامش و امنیت می دهد .

همانطور که کودک برای رشد و تغذیه به شیر نیاز دارد ، به همان اندازه حتی بیشتر هم به صدای لالایی نیاز دارد .

صدای لالایی مادر به دلیل آهنگین بودن ، بسیار برای نوزاد دلنشین و آرامش بخش است .

نوزاد پس از شنیدن صدای مادرش احساس امنیت می کند و تنفسش آرام می شود .

این صدای لالایی او را از افسردگی در دوران بزرگسالی محافظت می کند .

 

انشا در در مورد صدای لالایی مادر با مقدمه بدنه و نتیجه : 

 

مقدمه انشا صدای لالایی مادر : حس و حال صدای دلنشین مادر یکی از بهترین صدا های جهان است صدای لالایی مادر همچون صدای موج دریا آرامش بخش است لالایی مادر که همه ی ما آن را در کودکی تجربه کرده ایم یکی از لذت بخش ترین قسمت از زندگی ما بوده است به نظر من آهنگ لالایی مهم نیست بلکه این مادر است که باعث می شود آن زمزمه لالایی برای نوزادش آرامش را با خود بیاورد….

بدنه انشا : خدایا منکه بهشت را دارم بهشت ان دنیا را میخواهم چکار؟بهشت من صدای مادرم است از وقتی کوچک بودم و مادرم با صدای لالایش به من ارامش میداد تا بحال ک او را در اغوش میگیرم و صدایش از بهترین موسیقی دنیا برایم ارامش دهنده است تا وقتی ک کوچک بودم صدای لالایش مرا در خوابی عمیق فرو میبرد من مادرم را به اندازه تمام هستی دنیا حتی بیشتر دوس دارم چرا ک او مادر من است یا بهتر بگویم او قلب من است ک اکنون میتپد و جان خویش را هم برای من میدهد مادر من هیچوقت برایم کم نگڐاشته است و هرو از خدا تشکر میکنم ک در این دنیا هم بهشت را به من داده است طفل ک بودم صدای لالایی خواندنش ارامش تمام دنیا را به من میدهد اری هیچ صدایی به صدای لالایی مادرم نمیشود کاش معنی کلمه ارزشمند مادر را بفهمیم به افتخار تمام مادران دنیا

 

در ادامه با انشا های ارسالی کاربران در مورد حس و حال شنیدن صدای لالایی مادر با درس کده همراه باشید….

 

انشا صدای لالایی مادر ارسالی از مهسا تهران :

صدای مادر یکی از زیباترین صدا های زندگی هستش که یک بچه میتونه بشنوه امروز انشای درباره حس و حال صدایی لالایی مادر رو بهش میپردازیم که بسیار آرامش عجیبی دارد. مادر یکی از مهربان ترین موجودات روی زمین است که با تمام وجود به فرزند خود محبت می نوازد. مادر ها یکی از فداکارترین فرشته های روی زمین هستند انگار فرشته ای از اسمان خدا برای ما فرستادند. عشق مادر بسیار زیاد است و برای فرزند خود حاضرند هرکاری بکنند. مادر وقتی شب ها برای بچه اش لالایی میخواند. بهترین صدای که بچه باید بشنود را میشنود و با تمام وجود محبت مادرش را میپذیرد. با صدای آرام مادرش به راحت ترین حالت ممکن میرسید و چشم هایش را میبندد و به خواب عمیق فرو میرود و خواب هایی پر از عشق و مهربانی را مشاهده میکند.

 

انشا صدای لالایی مادر ارسالی از شبنم از مشهد :

گوش هایم، بدون شنیدن این صدا،‌‌ توان زنده بودن نداشته و بی آن صدا، خستگی در من دمیده و بی حالی را مهمان زندگی ام می کند.
به شوق همین صدا است که برخواب رفته و آرامش خاصی در خواب را به من هدیه می کند، چرا که ساده ترین کلمات از زبان او، گوهر بار بوده و در نظر، هرکدام معنایی پر محتوا و سنگین خواهد داشت.
چونان آوایی است که با ریتم خاص خود، پلکانم را بر آغوش یک دیگر هدایت کرده و پرده آرامش را بر چشمانم می کشد، همه چیز برای ساعت ها ساکت شده و تنها آرامش و حس خوب ملایمت است که حکم فرماست و به من دستور می دهد.
همین صدا و نوا است که علاوه بر گوش هایم، در سراسر وجودم پیچیده و در قلبم می نشیند و برای ساعت ها حکومت آن جارا با آرامش خود به دست گرفته و راه را برای مشکلات و سختی ها سد می کند.
حال که در این سن و سال هستم و دیگر خبری از آن صداهای آهنگین نیست، باز نیز با شنیدن کوچک ترین لالایی مادر، آرامش در تنم تنیده و روحم را قلقلک می دهد، من هرقدر هم که بزرگ شوم، باز هم با شنیدن این طنین، کودکی دو ساله مهتاج نوازش می شوم.

 

انشا صدای لالایی مادر ارسالی از یاسمن محمدی کرج  :

موسیقی از بهترین راه های رسیدن به آرامش است، بدون شک خداوند می دانسته لحظاتی از زندگی هر انسانی وجود دارد که هیچ چیز جز گوش دادن به موسیقی او را آرام نخواهد کرد و به همین دلیل موسیقی را خلق کرد، چه موسیقی های دل انگیز طبیعت مثل آواز پرندگان یا صدای خوب آب یا آهنگ های ساخته انسان که بعضی از آن ها به طرز شگفت انگیزی در اعماق روح ما نفوذ کند …

صدای لالایی مادر یکی از زیباترین صداهای دنیا است، من موسیقی را با صدای لالایی مادرم درک کرده ام، صدایی سرشار از عشق و مهربانی و محبت که از اولین روزهای زندگی در شب های تاریک همراهی ام کرده و هر بار با شنیدن آن به خوابی شیرین و رویایی عمیق فرو می رفتم.

لالایی مادر صدایی قوی و در عین حال پراحساس است که به هر نوزادی آرامش می دهد و در ذهن او اثبات می شود به طوری که در همه روزهای زندگی، چه کودکی، یا نوجوانی یا بزرگسالی و حتی پیری با به یاد آوردن آن، به یاد مادر و فداکاری ها و خواب های خوش کودکی می افتد.
صدای لالایی مادر علاوه بر به خواب رفتن کودک، به سلامت جسم و روان او هم کمک زیادی می کند، کودکانی که با صدای لالایی مادرشان به خواب می روند تغذیه بهتر دارند و لالایی روی هوش و مهارت صحبت کردن بچه ها اثر خوبی می گذارد.

مادران خوب ایرانی از روش های مختلفی برای خواندن لالایی استفاده می کنند، بعضی از آن ها فقط با چند کلمه، آهنگ زیبای لالایی را می خوانند، بعضی دیگر فقط آهنگی بی کلام را زمزمه می کنند و بعضی مادرها از شعرهای کودکانه استفاده می کنند و جالب است که همه این لالایی ها به یک اندازه زیبا و تاثیرگذار و آرامش بخش هستند.

 

انشا صدای لالایی مادر ارسالی از پریناز تهران  :

حس و حال صدای دلنشین مادر یکی از آرامش بخش ترین صداهای جهان است و لالایی های مادر که همه ی ما آن را در کودکی تجربه کرده ایم یکی از لذت بخش ترین قسمت از زندگی ما بوده است.

در واقع اولین آشنایی کودک با شعر و موسیقی از طریق لالایی خواندن مادر بوده، مادرانی که در طول تاریخ هیچ آشنایی با وزن و قافیه نداشتند اما شعر می گفتند و آن ها را به زیباترین شکل برای فرزند دلبندشان می خوانند.

این شعرها که با آوای خاصی خوانده می شدند برای همیشه در ذهن کودک نقش می بستند و ماندگار می شدند.

مادرها از زمانی که متوجه می شوند باردار هستند با فرزندشان صحبت می کنند، برای او خاطره می گویند، شعر می سرایند و گاهی با او درد و دل می کنند.

جنین صدای مادر را تشخیص می دهد و با آن آرامش می گیرد، او با صدای پرهیجان مادر دچار هیجان می شود و با طنین آرام صدای مادر آرامش می گیرد و به خواب می رود.

همه ی مادرها زمانی که فرزندشان هنوز کوچک است برای بهتر خوابیدن و آرامش کودک برای او لالایی می خوانند. این موضوع در تمام دنیا مرسوم است.

هر مادر با توجه به منطقه ای که در آن بزرگ شده با عشق و علاقه شعری را با لهجه و زبان خودش زیر لب زمزمه می کند.

این شعرها بعضی اوقات دارای معنی خاص هستند و بعضی مواقع فقط آوای خوبی دارند و بی معنی هستند.

لالایی ها نسل به نسل از طریق گفتار به مادران آینده منتقل می شوند.

اگر از مادرها بخواهیم الان نیز برایمان لالایی بخوانند می بینیم که بیشتر آن ها هنوز لالایی های کودکی ما را به یاد دارند.

آن ها به هر طریقی به فرزندانشان عشق می ورزند و لالایی گفتن یکی از این راه هاست.

می توانیم از مادرهای مهربان بخواهیم باز هم برایمان لالایی بخوانند چون همیشه به آرامش صدای آن ها محتاج هستیم و صدای لالایی آن ها بهتر از هر موسیقی در دنیاست.

صدای لالایی آن ها ما را به روزهای زیبای کودکی می برد و تمام خاطرات آن روزها را برایمان زنده می کند و احساس بسیار خوبی به ما می دهد.

می توانیم صدای زیبای آن ها را مانند یک موسیقی ارزشمند ضبط کنیم و تا همیشه آن را همراه داشته باشیم و در زمان دلتنگی آن ها را گوش کنیم.

 

انشا صدای لالایی مادر ارسالی از آتوسا حسینی یزد  :

هر صدایی حس و حالی را در وجود انسان زنده می‌کند. یکی از صداهای گرم و لطیف که به خصوص به نوزادان و کودکان حس امنیت می‌دهد، صدای لالایی مادر است. کودک به شنیدن صدای مادر نیاز دارد. به بیان دیگر همان‌گونه که برای پرورش جسم به شیر مادر نیاز دارد، برای پرورش روح به صدای مادر نیاز دارد.

صدای لالایی مادر برای نوزادان از همه صداها خوشایندتر است. دو دلیل عمده برای خوشایند بودن آن وجود دارد؛ اول اینکه صدا، صدای نزدیک‌ترین فرد به نوزاد است و دلیل دوم اینکه لالایی شعری آهنگین و ساده است و این موزون بودن کلام دلنشین است.

موسیقی بر روح و روان آدمی اثر خوشایند دارد و طبق تحقیقات محققان به افزایش هوش کمک می‌کند. شنیدن صدای لالایی نیز مانند موسیقی است و می‌تواند کودک را با آواها آشنا کند. وقتی کودکان از شنیدن صدایی لذت می‌برند، تنفس آنها منظم شده و بهتر نفس می‌کشند.

کودکی که قبل از خواب در آن سیاهی و تاریکی شب هیچ جا را نمی‌بیند، باید از طریقی آرامش یابد تا هم بتواند به خواب برود و هم بتواند آسوده باشد و این آسودگی را شنیدن صدای لالایی مادر برای او فراهم می‌کند. صدای لالایی به کودک کمک می‌کند که بخوابد و این او را از افسردگی در دوران بزرگسالی نجات می‌دهد.

صدای لالایی فقط به رشد عاطفی کودک کمک نمی‌کند، شنیدن صدای لالایی مادر مهارت‌های کلامی را افزایش می‌دهد. همچنین صدای لالایی مادر باعث رشد عقلی کودک می‌شود.

در تمام فرهنگ‌ها و ملل مادران برای کودک خود لالایی می‌خوانند این لالایی مخصوصاً برای کودکانی که حساس هستند، منبع آرامش است. چرا که کودک به طور طبیعی از همان آغاز زندگی، با بعضی صداها و آواها آرام می‌شود.

دلیل غمگین بودن لالایی‌ها غمگین بودن مادران نیست. بلکه تحقیقات ثابت کرده که یک صدای شاد و پرانرژی باعث می‌شود کودک به جنب و جوش درآید. اما صدای غمگین حرکات او را آهسته کرده و کودک را برای خواب عمیق آماده می‌سازد.

صدای لالایی مادر فایده‌های زیادی دارد اما از همه این‌ها مهم‌تر داشتن یک موسیقی شخصی و اختصاصی و منحصر به فرد در تمام دنیا است.

 

انشا صدای لالایی مادر ارسالی از رضا از شیراز  :

این صدای مهربان مادر من است. صدایی که از همه صداهای دنیا گوش‌نوازتر است و مرا به خوابی شیرین دعوت می‌کند.

چشم‌هایم بسته است. صدای لالایی مادرم می‌آید. مادرم را نمی‌بینم اما چهره مادرم در ذهنم می‌آید. دوست دارم در واقعیت هم مادرم را ببینم. چشم‌هایم را می‌گشایم.

با چشم باز همه اطراف را نگاه می‌کنم. احساس خطر می‌کنم. حواسم جمع نیست. نمی‌توانم بخوابم. سیاهی و تاریکی همه‌جا را گرفته و هیچ چیزی دیده نمی‌شود‌. چهره مادر که همیشه با دیدنش آرامش می‌یافتم، نیست و اگر سکوت هم بر آن افزوده شده بود، وحشت‌زده می‌گریستم اما صدایی هست که به من آرامش می‌دهد.

چند دقیقه‌ای چشم‌هایم را باز می‌گذارم. چشم‌هایم به تاریکی عادت کرده ولی هنوز هم فقط سایه تاریکی از مادر می‌بینم. صدا را واضح می‌شنوم:«لالا لالا لالا…» احساس می‌کنم که دیگر سیاهی نیست. هست اما تاریکی را حس نمی‌کنم. بلکه گویا باغ پرگلی در برابرم است که دست در دست مادر در آن قدم می‌زنیم.

مادر در دست من گلی می‌گذارد و زمزمه می‌کند:«لالا لالا گل پونه…» صدای او باغ پر گل است و یکی یکی گل‌های خوشبو را به دستم می‌دهد و من گل‌ها را توی ذهنم می‌کارم.

حالا نوبت «گل چایی» است و بعد نوبت «گل پنبه»… ذهنم از تاریکی به سمت گلستان شدن می‌رود. مادر می‌خواند:«لالا لالا گلم باشی، انیس و مونسم باشی…»

حالا من یک باغ هستم. حرکاتم آهسته شده و با صدای زیبای مادر پلک‌هایم روی هم می‌آید. صدای لالایی مادر دوباره گوش‌هایم را پر می‌کند. آرام آرام خواب مرا می‌رباید.می‌خوابم و تا صبح خواب گل می‌بینم.

کودکانی که مادرشان برایشان لالایی می‌خوانند بسیار خوشبخت هستند.

 

انشا صدای لالایی مادر ارسالی از ستاره گیلان  :

یادش بخیر! نیمه های شب بود.سقف دنیا مشکی شده بود و چراغ های اسمان هم خاموش بودند.خانه گلی که ،بادست پدر بنا شده بود توان مقابله با هیاهوی بادی را که فضای خانه را پر کرده بود نداشت.

خشم عجیبی در باد بود.جرقه های اسمان وحشت و ترس ،طفل چند ماهه را دوچندان می کرد،وحشت و ترس در دل کودک شعله ور بود از تاریکی شب ؛از تنهایی بیم داشت.

ناگهان،گریه کردن های کودک خاموش شد،نجوای خاموشی از کنار گهواره به گوش می رسید.بر چهره معصومش خنده گنگی نقش بسته بود.صدای گام های کسی ب گوش می رسید باهرقدمی که بر میداشت هیاهوی باد را شرمنده میکرد،مگر ان شخص چه کسی بود؟ناگهان در چشمان معصومش تصویر مهربانش نقش بست.مادر با چشم های مهربانش با محبت و هزاران ارزو ،باعشق ،با عشق خدایی،با عشقی که خدا در دلش گذاشته بود به صورت پاکش می نگریست.

مگر مادر در صورت جگر گوشه اش چه می دید؟لحظه ای در فکر فرو رفتم و با خودم گفتم:ایا کسی که تمام امیدهای مادر است اگر روزی مادر پیر و ناتوان شود در نیمهوهای شب،فرشته مهربانی پرستار کودکی ها،در خواست اب کند او با دل و جان اب در دست او می گذارد؟

ایا این شب ها را به یاد می اورد؟نکند فراموش کند؟ وای خدای من نکند تکه ای از مروارید درونش بشکند؟خشم خدا را چه کند.چ کسی جلوی مویه کردن های اسمان را بگیرد؟؟

با دیدن مادر تنها می توان ثابت کرد در جسم ما قلب وجود دارد. وقتی کسی مادر می شود همه از عشق او به پاره وجودش،مهربانی ها و فداکاری او سخن می گوین ایا زمانی هم که اسم فرزندی در میان می یاید یاد عشق فرزندی می افتند؟یا شاید هم یاد لرزش های اسمان یا مویه کردن های اسمان بیفتند؟ نمی دانم!…..

دلم گرفت و با بغض به مادر می نگریستم،لحظه عجیبی بود مادر کودکش را بر روی پاهایش گذاشت و از شیره وجودش به او طعام داد .همه چیز به سجده به پاهای مادر افتاده بودند!
چه کسی تمامی وجودش متعلق به توست.

اری،اینجا بود که واژه مادر برایم معنا شد.مادر مانند مادرخورشیدی است که تمام وجودش را وقف فرزندانش می کند.خورشید مادری هیچگاه غروب نخواهد کرد.الان میتوانم درک کنم لالایی های مادرم برای چه بود؟؟

برای زپانی بود اگر خواستم درشتی کنم به یاد بیاورم چه کسی تا نیمه های شب در کنارم بود،پرستارم بود؟چه کسی با من می نگریست چه کسی با من می خندید؟چه کسی زمانی که مریض بودم او هم با من مریض می شد؟

کسی که تمامی وجودش وقف من شد جوانی اش.زیبایی اش و تمام زندگی اش.کسی که چین و چروک های روی صورتش دفتر خاطرات بچگی هایم است. کسی که همیشه وقتی غذا روی سفره کم بود مادرم جلوتر ازهمه کنار می کشید و سیر بود.کسی که لا عشق به به نگاه می کرد و من با خشم به چهره ان می نگریستم!

مادر فرشته روی زمین است که نه تکرار میشود ک نه تکرای.شجاع کسی است که جلو همه دست و پدر و مادرش را می بوسد نه سنگ قبر ان ها را!چون می داند سنگ قبر احساس ندارد.

مادر وقتی پیر می شود مانند بناهای قدیمی می شود که ارزشش از همه اپارتمان و برج های جدید بیشتر است پس محبتت را به پای کسی به ریز که با تمام بدی هایت صدایت می کند دخترم.دوستت دارم فرشته زمینی

 

انشا صدای لالایی مادر بزرگ ارسالی از یاسمن محمدی کرج  :

اگه همین الان ازم بپرسین از بچگیت چی یادت میاد ، به جز تعداد اندکی خاطره کوتاه هیچی یادم نمیاد . بیشتر این خاطرات فقط یه لحظه بود ؛ مثل شکستن چراغ زیر زمین یا افتادن تلویزیون روی پام . ولی لابلای این خاطات یه چیزی هست که چندبار کپی پیست شده . اون چیه ؟ لالایی مادرم .

بدنه : مادرم دو سه تا لالایی بلد بود.از بین اون لالایی ها،یکی از اون ها برای من خیلی دلپذیر بود ؛ لالایی که مادرم از مادرش یاد گرفته بود و بیشتر وقت ها آن را برایم می خواند . زمانی که لالایی های دیگر را می خواند ، ناراحت می شدم و آرزو می کردم هرچه زودتر تمام شوند و باز مادرم لالایی مورد علاقه ام را بخواند . وقتی مادرم لالایی می خواند ، غرق در کلمات می شدم . خورشید در حال غروب تنها صحنه ای است که از رویا پردازی هایم هنگام شنیدن لالایی به یاد دارم .

یادم می آید وقتی مادرم شروع به لالایی گفتن می کرد، از من می خواست چشمانم را ببندم و بخوابم.با صدای همیشگی اش شروع به خواندن می کرد.بعد از اینکه یکبار کی خواند ، بدون وقفه دوباره شروع می کرد.چند دقیقه بعد خسته می شد و دست می کشید.می دید که من هنوز بیدارم و دوباره شروع به خواندن می کرد.این بار با صدایی آرام و آهسته.زمانی هم که می دید کمکم دارم می خوابم ، صدایش را آرام تر و آهسته تر می کرد تا مبادا از خواب بیدار شوم .

گاهی اوقات ، زمانی که مادرم کنارم نبود،مجبور بودم با لالایی پدرم بخوابم که اگر راستش را بخواهید زیاد دوستش نداشتم.وقتی پدر شروع به خواندن می کرد چشمانم را زود می بستم و با تجسم لالایی های مادرم ، سعی می کردم هرچه زودتر بخوابم ولی بیشتر وقت ها نمی تواستم و به پدر می گفتم : ” مامان کجاست ؟ چرا نمی آید ؟ ” و جوابی ناامید کننده دریافت می کردم و در نهایت خودم برای خودم لالایی مادر را می خواندم .

نتیجه : بعضی وقت ها از خودم می پرسم اگر مادرم برایم لالایی دیگری خوانده بود ، باز هم همینجا بودم ؟ باز هم همین وضع را داشتم ؟ البته که نه . به نظر من ،لالاییی ها بخشی از شخصیت ما را شکل داده اند . لالایی این توانایی را دارد که تخم انتقام ، شجاعت ، ترس ، امید و … را در نهال بچه بکارد . پس قدرت لالایی را دست کم نگیرید .

 

انشا صدای لالایی مادر ارسالی از فرید از اهواز  :

صداهایی که از اطراف ما به گوش می رسند هر کدامشان به نوبه ی خود تاثیری در روح و روان انسان می گذارند. یک صدا می تواند آنقدر گوشخراش و ناپسند باشد که آدمی را دلسرد کند، یک صدا هم می تواند در اوج آرامش، مخاطب را جذب کند؛ صدای نم نم باران، موج های رقصان دریا،گنجشک های مشغول گشت و گذار، قناری آوازخوان، قاری خوش صدای قرآن و هزاران صدای دیگری که با شنیدنش، آرامش خاصی بر دل ها حاکم می شود.

در میان این همه صداهای زیبا و دلنواز، صدای دلنشین دیگری را هم می شناسم که تک تک حروفش با دنیایی از عشق ادا می شود؛ ” صدای لالایی مادر” ؛ صدایی که کودک شیرخواره را به دنیایی از خواب های شیرین می برد. دنیایی که در آن هنوز هم صدای زیبای لالایی مادر، بازتاب می شود.

لالایی خواندن و قصه گفتن برای کودکی که به تازگی مهمان جهان ناشناخته شده را هرکسی می تواند انجام دهد ولی آن محبت و عشق مادری را که از نهان برمی خیزد را دارا نیست. صدای لالایی مادر اولین موسیقی ای است که نوزاد، آن را می شنود و به گوش جان می سپرد.

موسیقی لالایی مادر با آوای دلنشین، اثراتش را در وجود کودک نهادینه می کند و هر از گاهی لبخند زیبایی در چهره او نقش می بندد. موسیقی ای که شاعرش عاشق ترین بوده است و سنگ تمام برای معشوقش گذاشته است. چشم های معصوم معشوقش را ستایش می کند و دستان نرم و کوچکش را در دست خویش می فشارد. چه شاعر پر احساسی!

مادر، بعد از خدا اولین رفیق و مونس کودک است. رفیقی که او را نوازش می کند، برایش لالایی می خواند، تر و خشکش می کند و … . جوانی که وجودش سرشار از عشق و محبت است، همان کودکیست که در نونهالی خویش، لالایی مادر را شنیده است و حالا تمام آن عشق های مادرانه از وجود او می درخشد.

یادمان باشد، مادری که عاشقانه برای فرزندش لالایی می خواند، خود، مادری عاشق داشته که در کودکی برای او لالایی ها خوانده است… .

 

انشا حس و حال صدای لالایی مادر ارسالی از نیما از کرمانشاه  :

وقتی نوزاد هستیم و چشم به دنیا باز میکنیم همه چیز برای ما تازه و مبهم است ولی کم کم از تازگی بیرون می آیند و برای ما عادی می شود.

اما صداهایی هستند که هر موقع میشنویمشان درست مثل یک نوزاد برای مان تازه است و هیچ گاه قدیمی نمی شود.

بدنه: گنجشک لالا، سنجاب لالا، آمد دوباره مهتاب لالا، لالا لالایی لا لا لایی لایی

خوش آهنگ ترین شعری که قبل از خواب مادر برای مان می خواند و چشم هایمان را می بستیم و غرق در خواب و رویا می شدیم.

یادش بخیر انگار از عادت شبانه ما بود که با لالایی به خواب برویم با همان سن کم میفهمیدیم لالایی مادرمان از هر لالایی زیباتر است و هیچکس نمی‌تواند جایگزین صدای آن بشود.

انگار در صدای مادر ما علاوه بر آرامش قرص خواب هم بود که فوراً آرامش را در دل های مان می‌انداخت و باعث بسته شدن چشم هایمان می شد و مهر سکوتی بر روی بی قراری هایمان میزد.

هر مادری با توجه به قومی که در آن به دنیا آمده لهجه ای خاص و متفاوت دارد و همین هم باعث شده لالایی را هر کس به زبان خودش بخواند.

اما با اینکه خواندن لالایی همه مثل هم نیست اما مفهوم همه شان یکی است و باعث می شود این آهنگ در ناخودآگاه کودک بماند و او هم آن را به فرزندش منتقل کند و این چرخه همین طور ادامه پیدا کند.

 

انشا صدای لالایی مادر ارسالی از نیاز حسنی از رشت :

همه مادرها برای کودکان خود لالایی می خوانند: “لالا لالای لالا لالایی لالا لالایی لالا لالایی گنجشک لالا مهتاب لالا لالا لالایی …”

مادر من می گوید من شب ها خیلی گریه می کردم و تنها چیزی که من را آرام می کرد این بود که مادرم من را در آغوش بگیرد و برایم لالایی بخواند و وقتی صدای مادرم قطع می شد زود متوجه می شدم و چشم هایم را باز می کردم و دوباره گریه می کردم. مادرم آن قدر برای من لالایی می خوانده تا با خیال راحت به خواب عمیق بروم.

دیشب باز هم از مادرم خواستم برایم لالایی بخواند، البته این بار دیگر گریه نمی کردم! او دست های مهربانش را لای موهایم برد و من را نوازش کرد و لالایی قشنگی را برای من خواند. چه حس خوبی داشت.

لالایی مادر باعث می شود نوزادان شب ها راحت تر بخوابند و خواب های قشنگ ببینند همان طور که من با صدای مادرم کم کم به آسمان رفتم، انگار همراه مادرم پرواز می کردم و دست در دست او وارد آسمان ها شده بودم.

همان طور که مادرم لالایی می خواند وارد باغی از گل های خوش بو و زیبا شدم، پروانه ها بالای گل ها پرواز می کردند و انگار بهشت را در خوابم می دیدم. آهنگ لالایی مادر در باغ پیچیده بود و دست های پر مهرش همراهم بود.

ناگهان از خواب پریدم و دیدم مادر هنوز با لبخند مهربانش بالای سرم نشسته و برایم می خواند و با دست هایش من را نوازش می کند.

من یادم نمی آید اما فکر می کنم وقتی نوزاد کوچکی بودم هم با صدای لالایی مادرم این احساس به من دست می داده و خواب بهشت را می دیدم که گریه ام قطع می شده است.

انشا هفتم : در مورد لالایی مادر برای نوجوانان
خداوند فرشته ای مهربان را برای ما فرستاده تا با قشنگ ترین موسیقی عالم روح ما را نوازش دهد و ما را برای ورود به دنیای بزرگ و پیچ در پیچ زمینی آماده سازد.

زمانی که به کلمات لالایی مادرم می اندیشم هیچ کلمه عجیب و غریب و پیچیده ای در آن نمی بینم، پس راز این تاثیر عمیق و این دریای شکوه و زیبایی در لالایی مادرم چیست؟ چرا تا این حد شیفته این ترنم دلنشین مادرم هستم؟

وقتی خوب فکر می کنم علتش را کشف می کنم. بله! آن داروی شفابخش نا آرامی های شب و روز عشق مادر است، عشق مادر هدیه ای است که خود خداوند آن را به صورت ذره ای از وجودش و در قالب یک موسیقی دلنشین بر دهان فرشته مادر جاری می سازد و آن شگفتی بزرگ را رقم می زند.

مادر با گریه های نوزادش ترانه های زیبایش را همزمان که گهواره را به آرامی تکان می دهد می خواند و می سراید و آرامش را به تک تک سلول های بدن نوزادش تزریق می کند.

و همه ما که لالایی مادر را در دوران نوزادی خود شنیده ایم امروز و فردا و فرداهای دیگر و آن هنگام که دستخوش خط خطی این دنیای هزار چهره می شویم و در این تو در توهای تاریک گیر می افتیم کافی است در این جعبه موسیقی معجزه آسا را باز کنیم تا تمام زخم های مان التیام یابد.

لالایی مادر به ما عشق بخشیده، عشقی واقعی و پایدار و ما را به سر منشا اصلی اش یعنی خود خدا می رساند … مادر تو را سپاس

 

انشا صدای لالایی مادر ارسالی از یاسمن محمدی کرج  :

مقدمه: مادر بی شک یکی از گران قدر ترین عشق ها است. بدون مادر نمی شود زندگی کرد. مادر ما را به وجود می آورد و با ما پیر می شود و یکی از دل انگیز ترین نغمه ها، لالایی مادر است.

بدنه انشا: مادر برایم با ارزش ترین کلامی است که همواره تلاقی گر دردها و نگرانی است. مادر برایم چشمانی بی قرار است. مادر همیشه پشوانه ای است که در شادی و غم می توان به آن تکیه کرد. مادران سرزمین من هر کدام به زبانی سخن می گویند. زبان هایی چون:کردی، لری، ترکی و…. و لالایی های آن ها که بیانگر عشق آن ها به کودکانشان است به زبان شیرین محلی شان است. لالایی مادران در واقع اولین شعرهای نانوشته آن ها است که برای خواباندن فرزندانشان می گویند. آن ها با صدایی محزون و دلنشین که سرشاراز محبت مادری است لالایی هایی به زبان می آورند و فرزندانشان را سرشار از عشق و شور شیرین خواب می کنند. این سخن بسیار زیباست که گفته اند بهشت زیر پای مادران است. مادر یگانه موجودی است که عشق زیبا را به فرزندش می آموزد و او را با دنیای تازه ای آشنا می کند. لالایی های مادران سرزمین ام سرشار از مفاهیم با شکوهی چون مهر و محبت است. مادر زیباترین پیوند خانوادگی است که در باب آن صدها و هزاران سخن می توان گفت. مادر یا ننه یا مامان که والد طبیعی یا اجتماعی مونث است. واژه ننه که با مادر برابری می کند از ریشه هند و اروپاییnan به معنی مادر و پرستار است. مادر چه درون شکمش و چه بعد از تولد همواره مراقب ما است و همیشه با سخنان زیبایش به ما درس احساس و نیکی می دهد. مادر بعد از تولد کودک با شیر خود او را تغذیه می کند. معمولا شیر مادر تنها غذای نوزاد برای حداقل یک سال است. مادر علاوه بر سرزمین ایران در دیگر کشورها مقدس بود، چه در اساطیر و تاریخ کهن ما و چه حالا که همه جا پیشرفت کرده است. در طول سال روزی که تولد حضرت فاطمه است به عنوان روز زن و مادر شناخته شده است که نشانگر اهمّیت زنان در جامعه است.

نتیجه این انشای دل نشین : همواره باید قدر مادران سرزمینمان را بدانیم. آن هایی که با تمام جانشان از فرزندانشان دفاع می کنند. احترام پدر و مادر یکی از بزرگترین وظایفی است که بر عهده هر فرزند می باشد.

 

انشا صدای لالایی مادر ارسالی از آتنا از تهران  :

حس و حال صدای دلنشین مادر یکی از آرامش بخش ترین صداهای جهان است و لالایی های مادر که همه ی ما آن را در کودکی تجربه کرده ایم یکی از لذت بخش ترین قسمت از زندگی ما بوده است.

در واقع اولین آشنایی کودک با شعر و موسیقی از طریق لالایی خواندن مادر بوده، مادرانی که در طول تاریخ هیچ آشنایی با وزن و قافیه نداشتند اما شعر می گفتند و آن ها را به زیباترین شکل برای فرزند دلبندشان می خوانند.

این شعرها که با آوای خاصی خوانده می شدند برای همیشه در ذهن کودک نقش می بستند و ماندگار می شدند.

مادرها از زمانی که متوجه می شوند باردار هستند با فرزندشان صحبت می کنند، برای او خاطره می گویند، شعر می سرایند و گاهی با او درد و دل می کنند.

جنین صدای مادر را تشخیص می دهد و با آن آرامش می گیرد، او با صدای پرهیجان مادر دچار هیجان می شود و با طنین آرام صدای مادر آرامش می گیرد و به خواب می رود.

همه ی مادرها زمانی که فرزندشان هنوز کوچک است برای بهتر خوابیدن و آرامش کودک برای او لالایی می خوانند. این موضوع در تمام دنیا مرسوم است.

هر مادر با توجه به منطقه ای که در آن بزرگ شده با عشق و علاقه شعری را با لهجه و زبان خودش زیر لب زمزمه می کند.

این شعرها بعضی اوقات دارای معنی خاص هستند و بعضی مواقع فقط آوای خوبی دارند و بی معنی هستند.

لالایی ها نسل به نسل از طریق گفتار به مادران آینده منتقل می شوند.

اگر از مادرها بخواهیم الان نیز برایمان لالایی بخوانند می بینیم که بیشتر آن ها هنوز لالایی های کودکی ما را به یاد دارند.

آن ها به هر طریقی به فرزندانشان عشق می ورزند و لالایی گفتن یکی از این راه هاست.

می توانیم از مادرهای مهربان بخواهیم باز هم برایمان لالایی بخوانند چون همیشه به آرامش صدای آن ها محتاج هستیم و صدای لالایی آن ها بهتر از هر موسیقی در دنیاست.

صدای لالایی آن ها ما را به روزهای زیبای کودکی می برد و تمام خاطرات آن روزها را برایمان زنده می کند و احساس بسیار خوبی به ما می دهد.

می توانیم صدای زیبای آن ها را مانند یک موسیقی ارزشمند ضبط کنیم و تا همیشه آن را همراه داشته باشیم و در زمان دلتنگی آن ها را گوش کنیم.

 

انشا صدای لالایی مادر ارسالی از میلاد از آبادان  :

موسیقی از بهترین راه های رسیدن به آرامش است، بدون شک خداوند می دانسته لحظاتی از زندگی هر انسانی وجود دارد که هیچ چیز جز گوش دادن به موسیقی او را آرام نخواهد کرد و به همین دلیل موسیقی را خلق کرد، چه موسیقی های دل انگیز طبیعت مثل آواز پرندگان یا صدای خوب آب یا آهنگ های ساخته انسان که بعضی از آن ها به طرز شگفت انگیزی در اعماق روح ما نفوذ کند …

صدای لالایی مادر یکی از زیباترین صداهای دنیا است، من موسیقی را با صدای لالایی مادرم درک کرده ام، صدایی سرشار از عشق و مهربانی که از اولین روزهای زندگی در شب های تاریک همراهی ام کرده و هر بار با شنیدن آن به خوابی شیرین و رویایی عمیق فرو می رفتم.

لالایی مادر صدایی قوی و در عین حال پراحساس است که به هر نوزادی آرامش می دهد و در ذهن او ثبت می شود به طوری که در همه روزهای زندگی، چه کودکی، یا نوجوانی یا بزرگسالی و حتی پیری با به یاد آوردن آن، به یاد مادر و فداکاری ها و خواب های خوش کودکی می افتد.

صدای لالایی مادر علاوه بر به خواب رفتن کودک، به سلامت جسم و روان او هم کمک زیادی می کند، کودکانی که با صدای لالایی مادرشان به خواب می روند تغذیه بهتر دارند و لالایی روی هوش و مهارت صحبت کردن بچه ها اثر خوبی می گذارد.

مادران خوب ایرانی از روش های مختلفی برای خواندن لالایی استفاده می کنند، بعضی از آن ها فقط با چند کلمه، آهنگ زیبای لالایی را می خوانند، بعضی دیگر فقط آهنگی بی کلام را زمزمه می کنند و بعضی مادرها از شعرهای کودکانه استفاده می کنند و جالب است که همه این لالایی ها به یک اندازه زیبا و تاثیرگذار و آرامش بخش هستند.

به نظر من آهنگ لالایی مهم نیست بلکه این مادر است که باعث می شود آن زمزمه لالایی برای نوزادش آرامش به همراه بیاورد.

آهنگ های زمینی معمولا در همان لحظه احساس خوبی به انسان داده و بعد از مدتی فراموش می شوند به جز بعضی آهنگ هایی که در تاریخ ماندگار شده اند و لالایی مادر یکی از آن موسیقی های جاودان در تاریخ زندگی هر انسانی است.

لالایی مادر یک صدای زمینی نیست، این صدا به بهشت تعلق دارد و هدیه خداوند به نوزادان و کودکان است تا دلتنگ فرشته ها و بهشت نشوند و هدیه ای برای بزرگسالان است که در شرایط سخت زندگی که استرس دارند و دچار بی خوابی می شوند با به یاد آوردن صدای لالایی مادر مثل دوران کودکی به رویای خوش فرو بروند.

 

انشا صدای لالایی مادر ارسالی از آرزو از کرج   :

“لالالالا گلم لالا بخواب ای بلبلم لالا”

در تمامی فرهنگ ها و کشورها ، مادران برای کودکان خود لالایی می خوانند و یک محیط آرام را برای کودکان خود فراهم می سازند .

تحقیقات ثابت کرده است که صدای لالایی مادر که ریتم غمگینی دارد باعث آرام شدن حرکات کودک و آماده سازی او برای خوابی آرام و عمیق می شود .

صدای مادر یک موسیقی آرام ، خاص ، شخصی و منحصر به فرد در تمام دنیاست .

همه ما لالایی مادرانمان را از همان دوران کودکی به یاد داریم و با مرور آن در ذهن خود ، به خوشحالی می رسیم .

تاثیرات مثبت صدا و نغمه لالایی مادر تنها به دوران نوزادی و کودکی مربوط نمی شود .

بسیاری از مادران به صورت منحصر به فرد و خاص شروع به خواندن لالایی می کنند و کودکان خود را از همان ابتدا با موسیقی و نغمه آشنا می کنند .

کودکان پس از هربار گریه و بی حالی با شنیدن صدای مادر آرام می شوند .

به راستی که بهشت زیر پای مادران است .

امیدواریم همه مادران خوشحال و سلامت باشند

 

 

پایان مجموعه

انشا صدای لالایی مادر صفحه 53 کتاب نگارش  پایه هشتم 

کاری از گروه آموزشی درس کده

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *