خانه » مطالب درسی » انشا درباره ناخن با رعایت ساختمان بند صفحه 63 نگارش هفتم

انشا درباره ناخن با رعایت ساختمان بند صفحه 63 نگارش هفتم

انشا درباره ناخن با رعایت ساختمان بند صفحه 63 نگارش هفتم
3.9/5 - (36 امتیاز)

در این مطلب از سایت برای شما کاربران عزیز انشا درباره ناخن با رعایت ساختمان بند صفحه 63 نگارش هفتم را تهیه و منتشر کرده ایم

انشا در مورد ناخن نگارش هفتم , انشا صفحه 63 کتاب نگارش پایه هفتم , انشای درس 5 صفحه 63 متن با رعایت ساختمان بند با مقدمه و نتیجه ,گام به گام صفحه 63 نگارش هفتم, جواب انشا صفحه 63 نگارش هفتم

 

درباره یکی از موضوع های زیر یک بند با رعایت ساختمان بند بنویسید : موضوع ناخن

 

انشا درباره ناخن با رعایت ساختمان بند صفحه 63 نگارش هفتم :

 

مقدمه : شاید همه ی شما فکر کنید که ناخن عضو خیلی مهمی از بدن نیست؛ اما بدن ما از جمع همین عضو های کوچک ساخته شده،مثل سلول ها، رگ ها،مویرگ هاو ناخن هایی که میخواهم در موردشان صحبت کنم.ما بدون وجود هریک از این عضو ها به مشکلات متعددی بر می خوریم.

بدنه 1 : همانطور که میدانید هنوز انسان ها بسیاری از علم هارا نمیدانند .خداوند هم در بدن انسان از پیچیده ترین علم ها استفاده کرده است.برای مثال همین ناخن که خیلی ساده به نظر می آید.از گذشته نقل شده است که خوب نیست هنگام شب ناخن هارا کوتاه کنیم و دانشمندان تازه امروزه پی برده اند که هنگام شب بخشی از کلسیم بدن به انتهای ناخن ها می آید.

بدنه 2 : یکی دیگر از فواید این ناخن این است که ناخن خود نشان دهنده ی سلامتی بدن است.همین حلال سفیدی که انتهای ناخن به وجود می آید نشانه سلامت است.باز هم ناخن کاربرد های دیگری مانند خاراندن بدن،محافظت از انگشتان،انجام کارهای ظریف و….
تابه حال درد ناخن را تجربه کرده اید؟هیچ کدام از ما هنگام عافیت قدر ناخن هارا نمیدانیم و بهشان اهمیت نمیدهیم اما وقتی که لای در بمانند و مدام درد بکنند گویی بازبان بی زبانی میگویند حالا من به تو اهمیت نمیدهم تا قدرم را بدانی

نتیجه : هیچ گاه چیزی را کوچک و بی ارزش نشمارید.مانند همین ناخن ها،حتما ما به این ها نیاز داریم که خدا آنها را آفریده .مطمئن باشید هیچ کدام از آفریده های خدا بی حکمت نیست.حتماً هم از این به بعد به ناخن هایتان توجه بیشتری کنید و ارزش بیشتری برای آنها قاعل شوید.

 

انشا در مورد ناخن با رعایت ساختمان بند صفحه 63 نگارش هفتم :

 

 

مقدمه : خداوند بعد از آفرینش انسان ها و زمین هنگامی که انسان را آفرید فرمود : تبارک الله احسن الخالقین ! موجودی با تمام جزئیات !

بند اول : شاید در نگاه اول ناخن عضوی بی ارزش باشد تنها در صورت عدم وجود آن قادر به انجام خیلی کارها نخواهیم بود مثل یافتن سرچسب نواری …

بند دوم : ناخن گاهی اوقات در هنگام دفاع شخصی کاربرد خود را نمایان می‌سازد مثلا برای کور کردن چشم حسودان ! البته برخی ها انقدر خسیس است که نمیتواند کسی را بخاراند و اصطلاحاً ناخن خشک هستند.

بند سوم : داشتن ناخن فقط مختص انسان نیست خداوند بزرگ حیوانات را نیز فراموش نکرده و برای آنها ناخن قرار داده است که برای دفاع از خود یا کندن زمین یا بالارفتن از ارتفاع و….از آن استفاده می کنند.

نتیجه گیری : این روزها برای ناخن باید ارزش بسیاری قائل شد زیرا مثنوی هم نیز با شکل‌ها و رنگ‌های مختلف وارد بازار شده است و برای خیلی از مردم منبع درآمد است به هر حال ناخن را باید گرامی داشت زیرا کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من !

 

انشا کوتاه ناخن صفحه 63 نگارش هفتم :

 

مقدمه: ناخن یکی از اعضای بدن انسان است که روی انگشت های دست و پا شکل می گیرد که تغذیه ی عمده ی آن از بدن از طریق ویتامین و کلسیم می باشد.

تنه انشا: همان طور که در مقدمه انشا گفته شد ناخن یکی از اعضای بدن انسان است که روی انگشت قرار می گیرد و انگشتان توسط ناخن اجسام و وسیله ها را می توانند جابه جا کنند و از آنجایی که در سلول به سلول بدن ما تدبیر و تفکر شده، ناخن نیز عضوی است که در صورت نبودن آن کار و استفاده از انگشت سخت و یا غیرممکن می شود. اما همواره باید از ناخن های خود مراقب کنیم و نظافت لازم را انجام دهیم. زیرا انگشت و ناخن اعضایی هستند که مستقیما با دهان ارتباط دارند و هنگام خوردن غذا همه ی میکروب های روی دست و زیر ناخن ها همراه غذا وارد بدن ما می شود . بسیاری از بیماری ها از طریق ناخن وارد بدن می شود. بنابراین نظافت لازم باید انجام شود و هفتگی ناخن ها گرفته شود و قبل از خوردن غذا نیز خوب دست ها شسته شود. ناخن علاوه بر این کاربرد موجب زیبایی انگشتان دست می شود و این امر نشان دهنده دقت بسیار ریزبین پروردگار می باشد. بنابراین برای داشتن ناخنی بهتر و زیباتر باید علاوه بر نظافت از شیر و لبینات استفاده کنیم.

نتیجه گیری: ناخن وسیله ای برای راحت تر انجام دادن کارها است و حتما باید نظافت و پاکیزگی آن را رعایت کرد زیرا ناخن کثیف یکی از رایج ترین و آشکارترین ناقل ویروس ها و میکروب ها در بدن و ایجاد مریضی می باشد.

 

انشا کوتاه ناخن یا رعایت مقدمه بدنه و نتیجه گیری صفحه 63 نگارش هفتم :

 

مقدمه : گاهی وقت ها ناخن ها می توانند علائم وجود بیماری در بدن را نشان دهند.

بدنه انشا: ناخن سالم نشانه سلامت بدن و از همه مهمتر وضعیت تغذیه انسان است.

شکل، رنگ و مقاومت ناخن می تواند ما را از وضعیت جسمانی مان مطلع سازد، ناخن هایی که شکننده هستند نشان از این دارند که بدن مواد غذایی مورد نیاز را به خوبی دریافت نکرده است.

تغذیه ناخن ها از ویتامین و کلسیم بدن است، ناخن در کنار زیبایی که به دست می بخشد از انگشتانمان محافظت می کند تا بتوانیم جسمی را بلند کنیم.

در کنار همه اینها اگر از ناخن ها مراقبت نکنیم ممکن است دچار بیماری هایی شویم چون آلودگی از طریق دست به مواد غذایی منتقل و باعث بیمار شدن ما میشود.

نتیجه: برای اینکه به بیماری مبتلا نشویم، باید خود مراقبتی انجام بدهیم و همیشه نظافت مان را رعایت کنیم.

 

انشا با رعایت ساختمان بند ناخن صفحه 63 نگارش هفتم :

 

ناخن یکی از اجزای بدن انسان است که متصل به انگشت های دست می باشد و وظیفه های مختلفی دارد مثل محافظت از انگشت یا کمک به انگشتان برای انجام کار های روزمره … ما بدون ناخن نمی توانیم از دست های خود استفاده کنیم .

همه اجزای بدن ما از کوچک به بزرگ همه متصل به همدیگرهستند وهر یک نباشند کار دیگری لنگ می ماند ناخن ها علاوه بر کمک به ما باید از آن مراقبت کنیم با انجام بهداشت فردی و گرفتن هفتگی ناخن ها و شنستشوی مکرر آن.

ناخن ها علاوه بر همه وظایف خود باعث زیبایی انگشت های دست هم می شوند که با رسیدگی و تمیز نگه داشتن آن بر زیباییش اضافی می شود اما اگر با نشستن و نگرفتن ناخن ها سیاه و چرک شدن ناخن باعث زشت شدن دست وجمع شدن میکرب ودر نهایت موجب مریضی می شود .

معلمان ما هفته گی یک بار در مدرسه با نگاه کردن ناخن و موی سر دانش اموزان از همان کوچکی به ما بهداشت و پاکیزگی را آموزش می دهند و من نیز همیشه تلاش می کنم از ناخن های خود مراقبت کنیم تا فرزند و دانش آموز بهتری برای پدر و مادر و معلمانم خود باشیم .

 

انشا راجب ناخن صفحه 63 نگارش هفتم :

 

در انتهای انگشت های دست و پای هر شخص قسمتی تشکیل شده از پروتئین وجود دارد که به آن ناخن می گوییم.

شاید در ظاهر به نظر برسد این عضو از بدن ما کاربرد زیادی ندارد اما با پی بردن به وظایف و کارکرد های ناخن ها نظر مان کاملا تغییر خواهد کرد، مثلا یکی از وظایف ناخن ها ایجاد تکیه‌ گاه برای بافت انگشتان دست است که به ما کمک می کند به راحتی بتوانیم اجسام مختلف را توسط دست و انگشت های خود بلند کنیم.

همچنین ناخن ها می توانند نشان دهنده ی سلامت عمومی بدن ما باشند، مثلا اگر ناخن های مان خشک شده و پوست اطراف آن ورقه ورقه شود نشان دهنده ی کمبود کلسیم و یا ویتامین A در بدن ماست، اگر ناخن های ما در حال افتادن باشند نشان دهنده ی کمبود ویتامین C در بدن است و در صورتی که راه راه های سفید روی ناخن ها تشکیل شده باشد یعنی بدن ما دچار کمبود پروتئین شده است.

در کل شکل، رنگ و میزان مقاومت ناخن ها می تواند راهنمای ما برای پی بردن به مشکلات جسمی مان باشد، پس با نگاه کردن به ظاهر ناخن ها می توانیم متوجه انواع کمبود ها و مشکلات در بدن خود شده و برای برطرف کردن این مشکلات در زمان مناسب اقدام کنیم.

علاوه بر این ها ناخن ها باعث زیبا تر شدن انگشتان دست و پاها نیز می شوند و ما باید علاوه بر نگهداری درست از آن ها به بهداشت این عضو نیز توجه کنیم.

متاسفانه برخی از افراد اهمیتی به بهداشت ناخن ها نمی دهند و اکثر مواقع زیر ناخن هایشان سیاه و کثیف است این کار علاوه بر زشت شدن ناخن ها باعث جمع شدن میکروب ها در زیر ناخن ها شده و پس از مدتی منجر به بیماری فرد می شود.

 

انشا بسیار زیبا در مورد ناخن صفحه 63 نگارش هفتم :

 

خالقی که ما را خلق کرد، همه ی اجزای بدن را از کوچک تا بزرگ با نظم و ترتیب در جای مخصوص به خود قرار داده است تا انسان در طی گذراندن پستی و بلندی های روزگار با مشکل برنخورد.

تنه انشاء:
ناخن یکی از اجزای بدن است که روی انگشتان دست قرار گرفته و علاوه بر کاربردهای فنی نقش زینتی روی دست را برعهده دارد که اگر با رعایت نکات بهداشتی همراه باشد بر زیبایی دست و فرد نقش بسزایی را ایفا می کند.

حتی تصور اینکه روی دست ها ناخنی وجود نداشته باشد هم ترسناک و غیرمعمولی خواهد بود. حتی دیدن دست ها با ناخن بلند و نامرتب که زیرش به سیاهی می رود و چرک و کثیفی در آن لانه کرده هم رغت انگیز و چندش آور به نظر می رسد.

 

انشا با قالب علمی درباره ناخن صفحه 63 نگارش هفتم :

 

ناخن وسیله ایی سفت است که کلسیم غذای اصلی تشکیل دهنده ی آن است و ما به کمک آن می توانیم کارهای روزمره ی خود را مثل خودکار در دست گرفتن یا غذا دادن یا حمل وسیله ایی را انجام دهیم در حالی که در نبود ناخن و تنها با گوشت انگشت ها انجام اینگونه کارها غیرممکن خواهد بود.

نتیجه گیری:
سلول به سلول اجزای بدن بنابر هدف و انجام کاری معین تعبیه شده اند که نبود حتی کوچک ترین آن موجب اختلال در زندگی خواهد شد. ما به عنوان بندگان خدا باید

شکر نعمت گفته و از همه ی نعمت هایی که خالق حکیم و مهربان برای ما فراهم کرده است مراقبت و مواظبت کنیم و همانگونه که برایمان آن ها را نهاده، همانگونه به سویش بازگردانیم زیرا تک تک آن ها در روز قیامت برای ما یا علیه ما لب به سخن می گشایند. بنابراین باید از تمام نعمت های خداوند درست استفاده کنیم و شاکر تمام آن ها باشیم.

 

انشا  ناخن ها چه فوایدی دارند نگارش هفتم :

 

مقدمه : یکی از کوچک ترین استفاده های ناخن این بود ، شاید کمتر کسی به این نکته توجه کرده باشد و به خاطر این قدر ناخن هایش را بداند!استفاده های دیگری نیز از ناخن میشود ، برای مثال اگر بخواهید چسب نواری را باز کنید اما ناخن نداشته باشید چگونه اینکار را خواهید کرد؟

بند بدنه : با ناخن به راحتی چسب را میکنیم و از آن استفاده میکنیم ، برخی ناخن هایشان را بلند میکنند و به ان لاک میزنند یا حتی برخی ناخن مصنوعی خریده و بر روی ناخن اصلی میچسبانند چون معتقدند که این کار باعث زیبایی دستانشان میشود !

برخی نیز این نکته اصلا برایشان مهم نیست و معتقدند که ناخن بلند مانع انجام کارهایشان میشود و همیشه مزاحم است و اگر ناخنشان را بلند کنند دوروزه میشکند و مجبورند آنرا کوتاه کنند.

نتیجه : البته بلند کردن ناخن از نظر بهداشتی مشکل دارد و ممکن است میکروب ها و الودگی های زیادی در زیر آن جمع شده و به بدن انسان منتقل شود.

 

انشا ناخن های دست صفحه 63 نگارش هفتم :

 

ناخن یکی از اجزای بدن می باشد که تقریبا از جنس استخوان بوده ولی نازک و ظریف تر اما در عین حال بسیار مستحکم که می تواند برای محافظت از سرانگشتان ما باشد برای کارهایی که شاید کمی ممکن است به بدن و دستان و پاهای ما آسیب برساند.همچنین از این ظریق می تواند به سلامت بدن و افراد پی برد زیرا با کوچمترین اتفاق در بدن رنگ بستر آن تغییر می کند و در این حالت می توان حتی تشخیص داد که فرد دچار چه بیماری و مشکلی شده است.در عین حال جنبه زیبایی زیادی نیز دارد خصوصا برای خانم ها از همین رو در ادامه یک انشا جالب در این مورد قرار داده ایم.

 

انشا طنز  ناخن صفحه 63 نگارش هفتم :

 

اسم ناخن که میاد ناخوداگاه به یاد ناظم مدرسه میفتم که شنبه هر هفته میاد اونارو ها رو نگاه میکنه و هر کسی که ناخن های بلندی داشته باشه اسمشو یادداشت میکنه و از نمره انضباطش کم میکنه.

ناظم هر چقدر میگه اونا ها باید کوتاه باشه ولی نمیدونم چرا بعضی از دانش اموزان رعایت نمیکنند و همیشه ناخن های بلند دارند و یا به قول ناظم ناخن های خرچنگی دارند.

بنده خدا ناظم میگه اونارو ها رو کوتاه کنید چون باعث میشه کمتر به بیماری های میکروبی مبتلا بشید ولی کو گوش شنوا. به قول معروف تا نباشد چوب تر ، فرمان نبرد گاو و خر .

البته خودم جزء اون دسته ای هستم که فرمان بر نیستم و همیشه نمره انضباطم کم میشه. من ادم تنبلی نیستم ولی خیلی برام سخته ناخنمو بگیرم، بعضی وقتا هم به زور مامانو بابام میرم ناخنمو میگیرم.

((ن)) مثل ناخن !!!
امروز صبح که از خواب بيدار شدم و مي رفتم تا دست و صورتم را بشويم، يک دفعه يک چيز تيز رفت توي پام!

– آخ مامان!

اين صداي من بود. تازه يک کمي هم اشک توي چشم هاي جمع شده بود. نشستم روي زمين تا ببينم پام چي شده که ديدم يک ناخن گنده رفته توي پوست پام و داره مي خنده.

منم با عصبانيت کشيدمش بيرون و گفتم: اي بد جنس! حالا که انداختمت توي سطل آشغال مي فهمي که نبايد اين کار را با من مي کردي.»

اما ناخن اصلا نترسيد و تازه زد و زير خنده و گفت:« خب بنداز، من چه تقصيري دارم؟ آقاي پدر ديروز ناخن هايش را گرفت، وقتي داشت مي رفت تا ما را بندازه تو سطل آشغال، من از لاي دستمال افتادم بيرون!

حسابي عصباني بودم و يک کمي هم پام مي سوخت. همون جوري نشستم و با عصبانيت نگاهش کردم. ناخن هم من را نگاه مي کرد که يک دفعه زد زير خنده و گفت: «اوه! ناخن هاش را نگاه کن چه بلند و زشته!» مي خواستم برم بندازمش توي سطل که ديدم راست مي گه. ناخن هاي من حسابي بلند شده اند و تازه لاي آن ها هم کلي آشغال جمع شده!

شروع کردم به کج و معوج کردن ناخن ها تا بشکنمشون. داشتم با دندان هام حسابشان را مي رسيدم که مامان مسواک به دست آمد بالاي سرم و گفت: «عرفان چه کار مي کني؟»

براي مامان تعريف کردم چه اتفاقي افتاده. مامان هم دست هاي من را توي دست هاش گرفت و گفت: «آفرين که مي خواستي ناخن هات را بگيري چون ناخن دراز مثل يک دست کثيف، مي تونه ما رو مريض کنه، اما نبايد با دندان اين کار را انجام بدي. اين طوري همه کثيفي ها به دهنت مي ره و انگشت هات هم زخم مي شه. مامان رفت و با يک ناخن گير آمد و ناخن هاي من را گرفت.

دست هام حسابي خوشگل شدن! مي خواستم ناخن گير را از مامان بگيرم و ناخن هاي پام را هم کوتاه کنم که ماماني گفت: « نه، شما الان نمي توني و ممکنه پاهات رو زخم کني. اگر يک کم صبر داشته باشي، وقتي بزرگ تر شدي، خودت مي توني ناخن هات را بگيري.»

بعد هم با ماماني رفتيم و ناخني که روي زمين افتاده بود، انداختيم توي سطل آشغال.

دست هام را هم حسابي شستم و لاي ناخن هام را هم تميز کردم. ماماني باز هم برام درباره تميزي ناخن ها گفت. اگه گفتي ماماني به من درباره ناخن ها چي گفت؟!

۱- ناخن ها از انگشت هاي ما مواظبت مي کنند.

۲- ناخن هاي بلند ممکنه به ديگران آسيب بزنند.

۳- زير ناخن هاي بلند کثيفي جمع مي شود.

۴- ناخن را اصلا نبايد با دندان گرفت.

۵- وقتي ناخن هايت را مي گيري، حتماً آن ها را بندازي دور، چون ممکنه بره توي دست و پاي کسي!

 

 

پایان مجموعه

انشا ناخن با رعایت ساختمان بند صفحه 63 کتاب نگارش پایه هفتم

کاری از گروه آموزشی درس کده

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *