خانه » مطالب درسی » انشا یک بند درباره صدای زنگ آخر صفحه 73 نگارش هفتم

انشا یک بند درباره صدای زنگ آخر صفحه 73 نگارش هفتم

انشا یک بند درباره صدای زنگ آخر صفحه 73 نگارش هفتم
4.6/5 - (38 امتیاز)

در این مطلب از سایت برای شما کاربران عزیز انشا یک بند درباره صدای زنگ آخر بنویسید صفحه 73 نگارش هفتم را تهیه و منتشر کرده ایم

یک بند در مورد صدای زنگ آخر صفحه 73 کتاب نگارش هفتم , متن انشا درباره صدای زنگ آخر نگارش پایه هفتم , فعالیت درس 6 صفحه 73 بندی درباره صدای زنگ آخر , گام به گام صفحه 73 درس 6 نگارش هفتم ,جواب فعالیت نگارشی صفحه 73 درس 6 نگارش هفتم

 

برای هر یک از موضوع های زیر یک بند بنویسید .

 

انشا کوتاه صدای زنگ آخر صفحه 73 نگارش هفتم :

 

هیچ وسیله ای روی هیچ میزی به چشم نمیخورد، دانش آموزان کاپشن هایشان را پوشیده بودند، انگار برای جنگ آماده شده بودند.

بعضی ها نصفه نشسته و بعضی ها ایستاده بودند، بعضی ها سرشان را روی میز گذاشته بودند و خوابیده بودند.

عده ای در کلاس بودند اما حواسشان در کلاس نبود، همه منتظر بودند. معلم از تکرار ساکت باشید و سرجایتان بنشینید خسته و کلافه بود.

همه دانش آموزان منتظر شنیدن صدای زنگ دلنشینی بودند، صدای زنگ آخر.

بالاخره انتظار به سر رسید و زنگ دلنشین آخر به صدا درآمد و در یک چشم به هم زدن همه دانش آموزان از کلاس خارج شدن و معلم هنوز مبهوت بود که چطور در مدت چند ثانیه اثری از هیچ دانش آموزی باقی نماند.

 

 

انشا صدای زنگ آخر با مقدمه بدنه و نتیجه گیری :

 

مقدمه: صدایش عجیب دلنواز و شادی آور است درست مانند صدای خنده نوزاد!

بدنه ی انشا: صدای زنگ آخر درست مانند زنگ ورزش همه را غرق در هیجان و شادی می کند و حس یک پرنده ای که آزاد و رها شده را در دلهای ما ایجاد می کند.

فکر اینکه به خانه برمی گردیم تا خستگی را از تنمان بیرون کنیم و بدون استرس به کارهای روزمره مان برسیم هر کس را غرق در خوشی میکند.

البته هستند تعداد کمی که زنگ آخر را مانند بقیه دوست ندارند چون آنها را از دوستانشان جدا می کند.

نتیجه: گاهی بعضی از آدم ها چیزهای کوچک آنقدر خوشحال شان می کند که شاید چیزهای بزرگ حتی نیمی از آن شادی را به آنها ندهد.

 

انشا درباره صدای زنگ آخر صفحه 73 نگارش هفتم :

 

روز سخت و پر از اضطرابی را در مدرسه گذرانده بودیم، هر ساعت امتحان داشتیم، زنگ آخر شده بود و همه خدا خدا می کردیم زودتر صدای زنگ آخر به گوشمان برسد.

من هم آن روز به شدت خسته بودم و منتظر بودم زودتر زنگ آخر زده شود و به خانه برگردم.

اما خستگی آن روزهای پر از امتحان هم، از شیطنت بچه ها چیزی کم نکرده بود و با همه خستگی از سروکله هم بالا می رفتند.

هم همه ی زیادی در کلاس بود، عده ای خسته بودند و سرشان را روی میز گذاشته بودند.

اما همه ما منتظر رفتن به خانه و خوردن یک نهار لذیذ بودیم، بالاخره زنگ اخر زده شد و ما بال زنان به سمت حیاط مدرسه روانه شدیم.

 

انشا در مورد صدای زنگ آخر صفحه 73 نگارش هفتم :

 

روز سخت و خسته کننده ای را در مدرسه سپری کرده بودیم. چون هر زنگ یک امتحان داشتیم! زنگ آخر که دیگر فقط خدا خدا می کردیم هرچه زودتر زنگ آخر بخورد و یک نفس راحتی بکشیم. من مدرسه و دوستانم را خیلی دوست دارم و خستگی آن روز من در مدرسه نشان دهنده نفرت من از مدرسه نیست.

پس از آنکه آخرین امتحانمان را دادیم کتاب فارسی را روی میز گذاشتیم و به نوبت، شروع کردیم به خواندن شعر زیبای زیر:

سعدی شیرین سخن گفت به فصل بهار:
برگ درختان سبز با خط رخشان سبز
هر ورقش دفتری است معرفت کردگار …

همینطور مشغول خواندن شعر بودیم که صدای زنگ آخر به گوشمان رسید. انقدر هیجان داشتیم برای رفتن به بیرون که هورای بلندی کشیدیم که صدای زنگ در میان صداهای بلند ما گم شد! زنگ که خورد گویی آب خنک را در گرما روی صورتت پاشیده اند! ذوقمان در این حد بود!

خلاصه به سرعت برق و باد، کتاب هایم را از روی میز برداشتم و کوله ام را پشتم انداختم و با دوستم، حسین، راهی خانه شدم. همیشه صدای زنگ آخر را دوست دارم چون تمام خستگی های ۵، ۶ ساعته روزم را تمام می کنم و به خانه می روم.

در خانه هم پس از کمی استراحت، مشق هایم را با دقت و به تمیزی می نویسم تا همیشه شاگرد زرنگ و بانظافت باقی بمانم. در آخر روز هم با دوستانم بازی می کنم.

 

یک بند درباره صدای زنگ آخر صفحه 73 نگارش هفتم :

 

صدای زنگ آخر شور شوق برای رفتن به خانه دارد و این شور و شوق در دانش‌آموزان کلاس اول نسبت به دانش‌آموزان مقاطع دیگر بسیار بالاتر است. هرچند صدای زنگ آخر و شور و هیجان برای رسیدن هرچه زودتر به خانه برای همه ما وجود دارد.
وقتی صدای زنگ آخر به صدا در می‌آید و همه دانش‌آموزان باید به خانه بروند. هر کسی به شور و شوق چیزی به سوی خانه می‌رود. شاید یکی برای رفتن و انجام کار‌هایی که دوست دارد یا شاید برای رسیدن به خانه و انجام تکالیف مدرسه‌اش و تکالیفی که از انجام آنها لذت می‌برد یا شاید برای هرچه زودتر دیدن خانواده و رسیدن به کانون گرم خانواده‌اش و البته ناگفته نماند که بعضی‌ها هنگامی که صدای زنگ مدرسه به صدا در می‌آید و مجبور می‌شوند به خانه بروند، ناراحت می‌شوند یا سرخورده و دلتنگ می‌شوند برای اینکه مدتی از دوستان خود جدا می‌شوند و نمی‌توانند برای مدتی آنها را ببینند و از بازیگوشی‌ها و سرگرمی‌هایی که در مدرسه انجام می‌دهند، دارند دور می‌شوند ولی بیشتر بین عموم ما دانش‌آموزان صدای زنگ آخر و به سوی خانه راهی شدن پر از هیجان و خوشحالی است.

 

انشا طنز صدای زنگ آخر صفحه 73 نگارش هفتم :

 

زنگ آخر در هر مدرسه زمانش فرق دارد. هر کس نسبت به شنیدن این زنگ، عکس العملی دارد. من نمی‌دانم. شاید زنگ آخر از طرف خدا می‌آید، شاید…
وقتی که صدای زنگ آخر را به گوشم می‌شنوم، وقتی است که کمترین انرژی را دارم و در حال غش کردن هستم! زنگ آخر، وقتی که چاپلوسان را در حال چاپلوسی می‌بینم، اعصابم به هم می‌ریزد و انرژی باقی مانده در ناحیه شکمی‌ام که توسط غده کبدم به گلیکوژن تبدیل شده بوده، به گلوکز تبدیل می‌شود و به ماهیچه‌هایم می‌رود. اما وجدانم این انرژی را کنترل کرده و اکثر وقت‌ها به دیوار کنارم منتقل می‌کند. خلاصه طرف شانس می‌آورد.
ولی زنگ آخر نکات مثبتی هم دارد. به طور مثال نشان از پایان مدرسه به طور موقت دارد. و همیشه بعد از زنگ آخر به خودروی سرویسم سوار می‌شوم و بر روی صندلی‌های نرمش می‌نشینم و نسیم دلنشین به صورتم می‌خورد. به فکر فرو می‌روم. فکر‌های رنگین، سیاه و سفید و…
دیدن اعمال افراد دیگر هم لذت مخصوص به خود را دارد. بعضی‌ها می‌خندند، بعضی فحاشی می‌کنند و بعضی مانند حلزون مرده راه می‌روند.
وزنه نکات مثبت زنگ آخر بر روی ترازو سنگینی می‌کند. و فکر کنم که نظر بیشتر دانش آموزان این است که زنگ آخر باید زودتر زده شود. و چه بهتر بود اگر این اتفاق می‌افتاد.

 

انشا صدای زنگ آخر با مقدمه بدنه و نتیجه صفحه 73 نگارش هفتم :

 

مقدمه: همه ی ما محیط مدرسه را تجربه کرده ایم. استرس پرسش های شفاهی، امتحانات و…

بدنه انشا: بیشتر دانش آموزان صدای زنگ آخر را دوست دارند زیرا نشانه ی تمام شدن یک روز خسته کننده است.

اما آیا صدای زنگ آخر برای همه دانش آموزان یک نوید را دارد؟ شاید بله و شاید هم خیر!

شاید زنگ آخر برای بعضی ها، تمام شدن یک روز خسته کننده و بازگشت به محیطی دوستانه و گرم است.

و شاید صدای زنگ آخر برای بعضی دیگر برگشت به محیطی پر از ترس و اضطراب و دلهره باشد.

زندگی ما انسان ها نیز همانند زنگ آخر است. زنگ آخر فقط مختص مدرسه و کلاس نیست.

در زندگی ما انسان ها پر است از صدای زنگ آخر ها، زنگ آخر دانشگاه، زنگ آخر کار، زنگ آخر سختی، زنگ آخر غم، زنگ آخر شادی و یا زنگ آخر زندگی…

نتیجه: شاید بهتر است به صدای زنگ آخر دقیق تر گوش بدهیم.

شاید باید به صدای زنگ های گذشته برگردیم و ببینیم در گذشته چه کاشته ایم و حالا باید چه چیزی را برداشت کنیم؟

آیا با شنیدن صدای زنگ آخر زندگیمان خوشحال می شویم یا شنیدن صدای زنگ آخر برایمان پر از حسرت و پشیمانی است؟

حواسمان به زنگ آخر های زندگیمان باشد.

 

بند های کوتاه صدای زنگ آخر ارسالی از کاربران سایت :

 

روژین : کل مدرسه ، چشم به راه این زمان بوده و ثانیه شماری می کردند تا به خانه‌، و آغوش گرم خانه بازگشته و با کمی استراحت به درس بپردازند .
و اما ، چه حسی می تواند برای کودکان و حتی نوجوانان بهتر از این باشد که زنگ آزادی شان زده شده و با خنده ای عمیق بر لب ، ابتدا از کلاس و سپس از درب مدرسه خارج شده و به سمت درب خانه حرکت میکنند .

هانا : صدای زنگ اخر مدرسه که به صدا در میاید بچه ها با شور و شوق ب خانه می روند. وقتی صدای زنگ اخر مدرسه به صدا در میاید همه بچه ها کتاب و دفتر هایشان را جمع می کنند وبعضی دیگر نیز که ورزش دارند به کلاس می روند و لباس هایشان را عوض می کنند و همگی به سمت حیاط ودرب ورودی هجوم می برند. بعضی از بچه ها از اینکه زنگ مدرسه به صدا در میاید خیلی خوشحال می شوند بعضی ها به خاطر دیدن پدرو مادرهایشان ویا بعضی دیگر رسیدن به خانه و انجام تکالیفشان شوق و اشتیاق دارند.

نیلی : صدای زنگ آخر شور شوق برای رفتن به خانه دارد و این شور و شوق در دانش‌آموزان کلاس اول نسبت به دانش‌آموزان مقاطع دیگر بسیار بالاتر است. هرچند صدای زنگ آخر و شور و هیجان برای رسیدن هرچه زودتر به خانه برای همه ما وجود دارد.
وقتی صدای زنگ آخر به صدا در می‌آید و همه دانش‌آموزان باید به خانه بروند. هر کسی به شور و شوق چیزی به سوی خانه می‌رود. شاید یکی برای رفتن و انجام کار‌هایی که دوست دارد یا شاید برای رسیدن به خانه و انجام تکالیف مدرسه‌اش و تکالیفی که از انجام آنها لذت می‌برد یا شاید برای هرچه زودتر دیدن خانواده و رسیدن به کانون گرم خانواده‌اش و البته ناگفته نماند که بعضی‌ها هنگامی که صدای زنگ مدرسه به صدا در می‌آید و مجبور می‌شوند به خانه بروند، ناراحت می‌شوند یا سرخورده و دلتنگ می‌شوند برای اینکه مدتی از دوستان خود جدا می‌شوند و نمی‌توانند برای مدتی آنها را ببینند و از بازیگوشی‌ها و سرگرمی‌هایی که در مدرسه انجام می‌دهند، دارند دور می‌شوند ولی بیشتر بین عموم ما دانش‌آموزان صدای زنگ آخر و به سوی خانه راهی شدن پر از هیجان و خوشحالی است.

آریا : همه ما در اول مهر برای آموختن علم به مدرسه می رویم و با دوستان و معلمان جدید آشنا می شویم کم کم روز را سپری می کنیم وبه زنگ آخر نزدیک می شویم بعضی دانش آموزان برای رسیدن زنگ آخر لحظه شماری می کنند و بعضی ها دوست دارند هرگز روز و زنگ خانه ها به صدا در نیاید تا با دوستانشان بازی و تفریح کنند و وقتی که زنگ آخر به صدا در آمد همه دانش آموزان به سمت درب مدرسه راهی می شوند و به خانه هایشان می روند.

پانیذ : همه دانش آموزان برای رسیدن به زنگ آخرلحظه شماری می کند. بعضی ها بخاطر نمره های بیستی که گرفتن به پدرومادرشان نشان دهند وآنهارا خوشحال کنند.وبعضی هاهم بخاطررفتن به خانه ودیدن پدر ومادرشان شوروشوق دارندوقتی صدای زنگ درمی آید.

نیوشا : همه دانش آموزان کلاس ما برای رسیدن به زنگ آخر لحظه شماری می کنند ،چون روز طولانی وطاقت فرسایی را در مدرسه گذرانده ایم وهر زنگ امتحان یا پرسش درسی داشتیم ،خسته میشویم، وبرای گذراندن آن زنگ وگذشتن ساعت لحظه شماری میکنیم ، واگر زنگ بخورد ،ما نفسی راحت میکشیم ،وبا جیغ کشیدن از کلاس خارج میشویم، و به خانههایمان بر میگردیم.

ساینا : اسارت در هرشکل و در هرکجا که باشد آزاردهنده است و کمترکسی است که اسارت را بر آزادی ترجیح دهد. دانش آموزان نیز از این قاعده مستثنا نیستند و شنیدن زنگ آخر مدرسه ٬ بعد از گذر از یک روز پر مشغله شاید بتواند شیرین تر از نوشیدن چای داغ در یک غروب سرد زمستانی باشد. چه لذت بخش است تصور اینکه دررزنگ آخر مدرسه به سر میبری و با گذر از لختی از ثانیه ها میتوانی از بند مدرسه رهایی یابی و چه لذت بخش تر است اگر زنگ آخر در کنار معلم ورزش سپری شودو چه بیم ناک است زنگ آخر مدرسه و درس ریاضی… و اما هیچ‌چیز در هیچ کجای دنیا شیرین تر از غیبت معلم زنگ آخر مدرسه نیست… آخر بودن در دنیا مطلوب غالب انسان ها نیست اما همان انسان ها زنگ آخر مدرسه را دوست دارند.

 

آرتمیس : خواب جلوی چشم همه را گرفته بود بعضی ها با چشمان باز خوابیده بودند بعضی ها با حرکات سر حرف های معلم را تایید می کردند در حالی که خودشان آنجا نبودند در روی نیمکت هیچ کتابی وجود نداشت همه وسایل درون کیف ها بودند بچه ها کاپشن ها را پوشیده بودند گویی برای جنگ آماده بودند بعضی ها نصفه نشسته بودند و بعضی ها سر پا ایستاده بودند معلم از بس گفته بود که در سر جای خود بنشینید خسته شده بود و دستش را روی سرش گذاشته بود دیگر هیچ کس طاقت این صحنه‌ها را نداشت آتشی در درون میخواست فوران کند بعضی از دانش آموزان با نیمکت خود صدای طبل در می آوردند برخی‌ها نیز زیر پوستی می خندیدند وضعیت عجیبی بود که ناگهان صدای که باید شنیده می‌شد شنیده شد با صدای زنگ آخر مدرسه در عرض چند ثانیه کلاس تخلیه شد باورنکردنی بود معلم که نمی دانست چگونه کلاس در این مدت کم خالی شده است به آرامی وسایل خود را از روی میز برداشت و قدم زنان به سمت دانش آموزی که روی نیمکت بود نزدیک شد و به آرامی در گوشش گفت پاشو رسیدیم.

الهام : همین که زنگ آخر زده می شود و صدای آن به گوش می رسد به یک باره چنان همهمه ای در کلاس و در مدرسه می پیچد که گویی مراسم جشن و سرور بر پاست. بچه ها همگی با یک شور و شعف وصف ناپذیری از کلاس و درس و مدرسه خارج می شوند تعدادی از بچه ها را می بینی که به دور معلم حلقه زدند و او را سوال پیچ می نمایند بعضی از دانش آموزان از روی خونسردی در حال جمع و جور کردن لوازم درسی خود هستند تعدادی از دانش آموزان بازیگوشی می کنند و از سر و کول یکدیگر بالا می روند و گروهی نیز صحبت کنان مدرسه را ترک می کنند خلاصه زنگ آخر که زده می شود با تعطیل شدن مدرسه چنان منظره جذابی ایجاد می شود که می توان با الگو گرفتن از سوژه های موجود داستان ها و حکایت های شیرین و به یاد ماندنی نوشت. به راستی صدای زنگ آخر چه دلنشین و خاطره انگیز است.

محمد مهدی : صدای زنگ آخر مدرسه یعنی صدای خداحافظی از دوستانی که تا جلسه بعدی باید منتظر شوخی کردن هایشان با دوستان بمانند شوخی های شیرین که انسان از خنده سکته را میزند با شنیدن صدای رینگ رینگ زنگ آخر مدرسه هر فردی هم خوشحال میشود و هم ناراحت خوشحالیش به این دلیل است که به سمت خانواده ای که او را بزرگ کرده است میرود و ناراحتی اش به این دلیل است که باید دوستان خود را تا جلسه بعد هم را ترک کنند این لحظه از نظر خیلی ها اشک آدم را. در میآورد من صدای دلنشین زنگ آخر را دوست دارم.

فاطمه : مدرسه محلی برای درس خواندن است و این مدرسه سه زنگ دارد.دو زنگ ان برای تفریح، خوردن خوراکی لقمه و انجام کار های است که دوست داریم.ما زنگ آخری نیز داریم شیرین ترین زنگ کل عمرمان که هیچ کسانی جز دانش آموزان از این لذت باخبر نیستند. زنگ آخر نشان دهنده ی تمام شدن درس ها و شروع شدن استراحت است.همه باشور و شادی از کلاس خارج می شوند و حتی جیغ می کشند اما بعضی ها هم هستند که در راه سوالات پی در پی از معلم می پرسند که هم روی مخ معلم میرود و هم روی مخ ما، اما اونا هم از زنگ آخر مخصوصاً از صداش لذت می برن و ان را دوست دارند.

 

انشا طنز صدای زنگ آخر صفحه 73 نگارش هفتم :

 

کیست که از صدای زنگ آخر به وجد نیاید؟ کیست که دقیقه‌های مانده به زمان تعطیل شدن را روی ساعت مچی‌اش دنبال نکرده باشد؟
از همان سال‌های دوران ابتدایی که فهمیدیم مدرسه جای امتحان و پرسش کلاسی و تکلیف و تمرین و زود از خواب و به زور بیدار شدن است، فهمیدیم که چقدر صدای شنیدن زنگ آخر زیباست و معنای رهایی و آزادی را در ذهن انسان تداعی می‌کند.
فهمیدیم با شنیدن صدای زنگ در کلاس آخر آزادیم تا به خانه برویم و با خیال راحت و بدون عجله ناهارمان را بخوریم و کمی استراحت کنیم و بعد دوباره درس خواندن و تکلیف انجام دادن را آغاز کنیم.
اما با همه لذتی که این زنگ آخر و رهایی برایم دارد، نمی‌توانم انکار کنم که بهترین دوران زندگی‌ام تا الان در همین مدرسه سپری شده است.
کلی هم‌سن و سال که تا حد زیادی زبان هم را می‌فهمند و آنقدر موضوع برای حرف زدن و گفتن و خندیدن دارند که بجز معلم‌هایشان سر خودشان هم درد می‌گیرد.
دوران مدرسه بهترین و بزرگترین تجربه من تا امروز بوده است. صدای زنگ آخر شیرین است چراکه یادآور نوعی رهایی و پیوستن به خانواده است، اما زنگ شروع کلاس هم زیباست چراکه نشانی از یادگیری و علم‌آموزی و از همه مهمتر برقراری رابطه با دیگر انسان‌هایی است که در عین اینکه شباهت‌های زیادی از جمله جنسیت و سن و سواد و… با ما دارند، اما تفاوت‌های زیادی هم در درونشان، استعدادهایشان، علایقشان، شرایط خانوادگی‌شان و… با یکدیگر دارند.
در آخر اینکه زنگ آخر همانقدر که آدم را خوشحال می‌کند، ناخودآگاه دلتنگی‌مان را از فضای دوستان و مدرسه به ما یادآوری می‌کند که طبق گفته‌های بزرگترها، اثرش را بعد از اتمام دوران تحصیل و جدا شدن کامل از مدرسه برجا خواهد گذاشت.

 

انشا صفحه 73 نگارش هفتم :

 

هیچ صدایی خوش تر از صدای زنگ آخر نیست، مخصوصا زمانی که معلم در حال درس پرسیدن است و در همان لحظه که نوبت من می رسد زنگ آخر به صدا در آمده و نجات بخشم می شود و لبخند پیروزمندانه ای بر لب های من می نشاند.

وای از روز هایی که امتحان داشته باشیم در آن روز صدای زنگ آخر مانند معجزه است که ما را از آن همه سختی و دشواری رها کرده و به خوشی می رساند.

صدای زنگ آخر یعنی خلاص شدن از فرمول ها و واژه های غیر قابل فهم عربی برای من، راستش صدای رنگ آخر که به گوشم می رسد مثل پرنده ای رها شده هستم که می توانم از آن دو درس سخت فرار کرده و به خوشی و آسایش برسم.

نه تنها من بلکه هیاهویی که پس از به صدا در آمدن زنگ آخر از دانش آموزان می شنویم و عجله و شتابی که آن ها برای جمع کردن وسایل شان دارند به خوبی نشان دهنده ی شوق و ذوق رهایی از مدرسه و درس های سخت آن برای همه ی دانش آموزان است.

البته روز هایی هم هست که از شنیدن صدای زنگ آخر خوشحال نمی شوم و این معمولا زمانی اتفاق می افتد که آن روز و ساعت های آخر کلاس به من خوش گذشته باشد و یا درسی داشته باشیم که من آن را دوست دارم در این زمان ها دوست دارم زنگ آخر کمی دیر تر به صدا در آمده و فرصت بیش تری برای در کلاس ماندن داشته باشم.

اما باید بپذیرفت که صدای زنگ آخر هیچ وقت به دلخواه ما دانش آموزان و یا برای خوشی و ناراحتی ما نواخته نمی شود بلکه همیشه ساعت مشخصی دارد و ما با این که این را می دانیم باز هم در روز هایی منتظر زودتر نواخته شدن آن هستیم و در روز هایی انتظار دیرتر نواخته شدن آن را می کشیم.

 

انشا زیبای صدای زنگ آخر صفحه 73 نگارش هفتم :

 

بعضی لحظه ها بی دلیل لذت بخش هستند مثل صدای نوزاد تازه به دنیا آمده از شکم مادر، مثل زنگ روز اول مدرسه، مثل صدای زنگ آخر کلاس.

تنه انشاء: فرقی نمی کند عاشق مدرسه باشی و یا خیر لحظه ی آخر دقیقا زنگ آخر وقتی صدای زنگ پایان به گوش می رسد یکی از همان لحظات دلنشین و لذت بخشی است که نام برده شد. لذت رسیدن به آغوش خانواده و باری دیگر نشستن روی یک سفره در کنار خانواده و بعد از سپری کردن روزی سخت دور هم نهاری بخورید و کمی استراحت کنید. صدای زنگ آخر مانند سوت پایانی قطار است که برای پیاده کردن مسافران خود سوت می کشد و می ایستد و می گوید که امروز این سفر به پایان رسید تا باری دیگر و روز بعد سوت شروع به صدا درآید و دوباره سفر شروع شود. صدای زنگ آخر آنقدر برای شخص من خوش آیند است که همیشه در کلاس آخر گوش به زنگ می نشستم تا صدای زنگ را اولین نفر بشنوم و کوله بارم را جمع کنم و مانند پرنده ایی بالم را بگشایم و به سمت خانه پرواز کنم. دانش آموز دقیقا مانند همان پرنده ایی است که باری را به نوک خود می گذارد و در زنگ آخر پرواز می کند. ما دانش آموزان هم دقیقا مانند همین پرنده می نشینیم و در میان دوستانمان بر افزوده هایمان می افزاییم و در زنگ آخر رها می شویم و می رویم. یکی از زیباترین دوران زندگی دوران خوش مدرسه است اما نمی دانم چه حکمتی در پس زنگ آخر نهفته که هر چقدر عاشق مدرسه باشی باز لذت صدای زنگ آخر شوری دیگر در میان گوشت و پوستت می گنجد.

نتیجه گیری: آنقدر زندگی کوتاه است که اگر به همین لذت های کوچکش دقت نکنی متوجه می شوی که زندگیت به پایان رسیده و تو هیچ لذتی از آن نبردی. بنابراین از تک تک لحظاتی که دلت به آن ها گرم است استفاده کنید مثل لبخند بعد از شنیدن صدای زنگ آخر. زندگی خیلی کوتاه است که بتوان از این لبخند ساده اما پر از لذت چشم پوشید.

 

انشا توصیف صدای زنگ آخر صفحه 73 نگارش هفتم :

 

کیست که از صدای زنگ آخر به وجد نیاید؟ کیست که دقیقه‌های مانده به زمان تعطیل شدن را روی ساعت مچی‌اش دنبال نکرده باشد؟
از همان سال‌های دوران ابتدایی که فهمیدیم مدرسه جای امتحان و پرسش کلاسی و تکلیف و تمرین و زود از خواب و به زور بیدار شدن است، فهمیدیم که چقدر صدای شنیدن زنگ آخر زیباست و معنای رهایی و آزادی را در ذهن انسان تداعی می‌کند.
فهمیدیم با شنیدن صدای زنگ در کلاس آخر آزادیم تا به خانه برویم و با خیال راحت و بدون عجله ناهارمان را بخوریم و کمی استراحت کنیم و بعد دوباره درس خواندن و تکلیف انجام دادن را آغاز کنیم.
اما با همه لذتی که این زنگ آخر و رهایی برایم دارد، نمی‌توانم انکار کنم که بهترین دوران زندگی‌ام تا الان در همین مدرسه سپری شده است.
کلی هم‌سن و سال که تا حد زیادی زبان هم را می‌فهمند و آنقدر موضوع برای حرف زدن و گفتن و خندیدن دارند که بجز معلم‌هایشان سر خودشان هم درد می‌گیرد.
دوران مدرسه بهترین و بزرگترین تجربه من تا امروز بوده است. صدای زنگ آخر شیرین است چراکه یادآور نوعی رهایی و پیوستن به خانواده است، اما زنگ شروع کلاس هم زیباست چراکه نشانی از یادگیری و علم‌آموزی و از همه مهمتر برقراری رابطه با دیگر انسان‌هایی است که در عین اینکه شباهت‌های زیادی از جمله جنسیت و سن و سواد و… با ما دارند، اما تفاوت‌های زیادی هم در درونشان، استعدادهایشان، علایقشان، شرایط خانوادگی‌شان و… با یکدیگر دارند.
در آخر اینکه زنگ آخر همانقدر که آدم را خوشحال می‌کند، ناخودآگاه دلتنگی‌مان را از فضای دوستان و مدرسه به ما یادآوری می‌کند که طبق گفته‌های بزرگترها، اثرش را بعد از اتمام دوران تحصیل و جدا شدن کامل از مدرسه برجا خواهد گذاشت.

 

 

پایان مجموعه

انشا یک بند درباره صدای زنگ آخر صفحه 73 کتاب نگارش پایه هفتم

کاری از گروه آموزشی درس کده

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *