خانه » مطالب درسی » انشا درباره درد دندان با رعایت ساختمان بند صفحه 63 نگارش هفتم

انشا درباره درد دندان با رعایت ساختمان بند صفحه 63 نگارش هفتم

انشا درباره درد دندان با رعایت ساختمان بند صفحه 63 نگارش هفتم
4.2/5 - (31 امتیاز)

در این مطلب از سایت برای شما کاربران عزیز انشا درباره درد دندان با رعایت ساختمان بند صفحه 63 نگارش هفتم را تهیه و منتشر کرده ایم

انشا در مورد درد دندان نگارش هفتم , انشا صفحه 63 کتاب نگارش پایه هفتم , انشای درس 5 صفحه 63 متن با رعایت ساختمان بند با مقدمه و نتیجه ,گام به گام صفحه 63 نگارش هفتم, جواب انشا صفحه 63 نگارش هفتم

 

درباره یکی از موضوع های زیر یک بند با رعایت ساختمان بند بنویسید : موضوع درد دندان

 

انشا درباره درد دندان با رعایت ساختمان بند صفحه 63 نگارش هفتم :

 

مقدمه: دندان درد یکی از بدترین دردهایی است که هر انسانی می‌تواند تجربه کند. زمانی که دچار دندان درد می‌شویم حتی دندان های اطراف دندان خراب، گلو، سر و قسمتی از صورتمان هم درد می‌گیرد و در این مواقع خوب می‌فهمیم که منظور سعدی چه بود وقتی می‌گفت: چو عضوی به درد آورد روزگار / دگر عضوها را نماند قرار … آن وقت انقدر بی قرار می‌شویم که دیگر نمی‌دانیم چه باید کرد.

بدنه: زمانی که دندانمان درد می‌گیرد تازه به فکر راه چاره می‌گردیم اما کار از کار گذشته است. وقتی دندانی دچار پوسیدگی شده و خرابی آن به عصب رسیده است، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن آن را خوب نمی‌کند و دردش را تسکین نمی‌دهد. حالا دیگر فقط باید به پزشک مراجعه کرد تا با عصب کشی و پر کردن درد دندان ما را خوب کند و تازه بعدش دیگر آن دندان هیچوقت یک دندان سالم نیست و مثل یک آدم علیل که با عصا راه می‌رود، کارایی چندانی ندارد و باید مراقب آن بود.

نتیجه: خراب شدن یک دندان می‌تواند مثل یک درس عبرت برای ما باشد. تازه می‌فهمیم که دندان های ما چقدر اهمیت دارند و خراب شدنشان چقدر به سلامتی و زیبایی ما ضرر می‌زند و جبران پذیر هم نیست. می‌فهمیم که دندان ها نیاز به مراقبت و نظافت دائمی دارند. باید مرتب آن ها را بشوییم و از شکستن خوراکی‌های سفت مثل پوست پسته یا هر چیزی که برای دندان‌ها مضر است دوری کنیم.

 

انشا در مورد درد دندان با رعایت ساختمان بند صفحه 63 نگارش هفتم :

 

 

مقدمه : دندان در دهان برای جدا کردن و خرد کردن غذا و راحتی برای هضم و جذب غذا در بدن تعبیه شده است و انسان به کمک آن می تواند غذا بخورد و نبود آن فقدان بزرگی در زندگی را موجب می شود.

بدنه : در صورت عدم مراقبت و رعایت بهداشت و نزدن مسواک و خوردن بیش از حد شکلات و شیرینی جات و آجیل، دندان ها خراب شده و منجر به پوسیدگی و درد دندان می شود.

درد دندان یکی از طاقت فرسا ترین دردهایی است انسان می تواند به آن گرفتار شود. به طوری که تمام عصب ها تحریک شده و فرد احساس می کند که مغزش در حال متلاشی شدن و تمام سلول های بدنش به فریاد درآمده است.

در گذشته تاکنون برای درمان درد دندان راه ها و روش های متفاوتی مورد استفاده قرار داده شده است و تلاشی روزافزون موجب شده است که درد دندان را کاهش داد. و مسکن های زیادی را به این منظور کشف و به کار برده اند.

نتیجه گیری: همه ی اعضای بدن دارای اهمیت خاص و منحصر به فرد مخصوص خود هستند. از کوچک ترین آن تا بزرگ ترین آن درد خود را داشته و تحمل آن گاهی سخت یا غیرممکن خواهد بود. درد دندان جزء آن دسته دردهایی است که تحمل آن غیرممکن است و هرچه سریع تر برای رفع آن باید اقدام کرد.

 

انشا دندان درد با رعایت ساختمان بند صفحه 63 نگارش هفتم :

 

مقدمه : همه ما در زندگی درد هایی را تجربه میکنیم.گاهی درد های دردناک،گاهی هم درد های شیرین.یکی از این درد ها درد دندان است.

بدنه 1 : آیا دقت کرده اید بعضی اوقات درد دندان شیرینی خودش را دارد؟بگذارید از اولین لحظات ظهور دندان در زندگی انسان شروع کنم.بله،از وقتی که لثه هایمان به خارش می افتند و دوست داریم همه چیز و همه کس را گاز بگیریم.واقعا این درد شیرین است.در آمدن اولین دندان های کوچک و سفیدمان.

بدنه 2 : کمی بعد که دندان های شیریمان بازنشسته بشوند،باید آنها را بکنیم تا دندان های دائمی روی کار بیایند.چه درد شیرینی است وقتی که میخواهی اولین دندان شیری ات را بکنی.این علامت این است که کم کم داری بزرگ میشوی.

بدنه 3 : اما تمام درد ها شیرین نیست.اگر همینطور دندان ها را به حال خودشان رها کنیم،دیر یا زود تاثیر این کار را میبینیم.پوسیدگی،خرابی،بوی بد دهان،پلاک و هزار عیب دیگر.برای همین مجبور میشویم درد تلخ کشیدن دندان خراب را تجربه کنیم.

نتیجه : چرا کمی فکر نمیکنیم؟هرشب که بدون توجه به مسواک زدن و پاکیزه کردن دندان هایمان به خواب فرو می رویم در حال آسیب زدن به خودمان هستیم.از قدیم گفته اند:{هرچه کنی به خود کنی گر همه نیک و بد کنی} پس اگر به دندان هایمان رسیدگی نمیکنیم به خود بیایم و از همین حالا شروع کنیم به حفظ این مروارید های سفید. تمام درد هایتان شیرین 😉

 

انشا  درد دندان صفحه 63 نگارش هفتم :

 

خداوند متعال انسان را به عنوان اشرف مخلوقات آفرید و به او جسمی سازمان دهی شده بخشید… جسمی که تشکیل شده از سلول هایی است که یک به یک درکنار یکدیگر برای رسیدن به هدفی واحد تلاش میکنند و اعضای بدنی مانند دست٬ سر ٬ چشم ٬ دندان و….. را می سازند.

بند اول :
هرعضوی که در بدن انسان وجود دارد وظایفی برعهده دارد که چه بسا هر وظیفه در صورت اختلال٬ باعث آسیبی جدی به سایر اعضای بدن میشود و چه زیبا میگوید سعدی شیرازی که:
چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضو هارا نماند قرار…
و امان از روزی که دندان را به درد آورد روزگار… و توچه میدانی دندان درد چیست! آنگاه که درد به سوی دندانت هجوم آورد و نتوانی از فرط آن آرام و قرار داشته باشی آنگاه حال کسی را درک میکنی که از شدت درد عاشقی را از ذهن خود میرهاند.. آری از قدیم میگویند: دندان درد نکشیده ای که عاشقی از یادت رود….

بند دوم :
با احساس کوچک ترین ناخوشی در دندان برخی دست به دامان مسواک ها میشوند؛ افسوس که نمیدانند علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد و بعد از ابتلا به این بلای خانمان سوز مسواک زدن کوچک ترین فایده ای برای دندان خراب ندارد.

بند سوم :
یکی از اماکنی که درحین دندان درد میتوان به آن پناهنده شد شاید مطب دندان پزشکی باشد. البته ناگفته نماند که آن آمپولی که در دستان دندان پزشک گرامیست برای برخی از دلاوران عرصهٔ نبرد با دندان درد٬ کوچک ترین تفاوتی با یک غول بی شاخ و دم ندارد. غولی که لثهٔ نازنین را هدف گرفته و قصد جداسازی دندان از دهان مبارک را دارد.

بند نتیجه :
دندان درد و تمام درد هااگرچه مخل آرامش انسان میشوند اما فراموش نکنیم که برخی انسان ها در حسرت احساس درد در اندام های خود هستند؛ مثل انسان های قطع نخاع…. کاش یادبگیریم که درد هرچند آزاردهنده اماگاهی نشانگر سلامتیست و کاش یادبگیریم نگریستن به نیمهٔ پر لیوان و مثبت اندیشی را… البته با تمام این عرایض دندان درد را خدا نسیب دشمن

 

انشا کوتاه درد دندان با رعایت ساختمان بند صفحه 63 نگارش هفتم :

 

“د” مثل “دندان” مثل “درد”

وقتی درد به سراغ دندان های ما می آید آن موقع متوجه شده، مسواک زدن و تمیز کردن آنها را شروع می کنیم .

دندان یک عضوی از بدن ماست، که بسیار صبر دارد صبح تا شب از آن کار می کشیم، اذیتش می کنیم هرچه پیدا می کنیم با آن خُرد می کنیم و بعد هیچ تشکر و تقدیری از آن نمی کنیم. اذیت کردن مکرر ما باعث می شود صبر دندان تمام شود، و دیگر کار از کار بگذرد و نوبت دندان شود، تا با درد خودش شما رو اذیت کند …

پس بدانیم دندان هم نسبت به کارهایی که برای ما انجام می دهد انتظاراتی دارد ، مثلا بعد از خوردن شکلات و غذا آن را مرتب مسواک بزنیم و تمیزش کنیم، با این کار نه شما دندان را اذیت کردید نه دندان شما رو اذیت می کند.

وظیفه دندان، خُرد کردن و جویدن غذاهاست تا راحت بتوانیم غذا بخوریم، در عوض وظیفه ما هم مسواک زدن و تمیز کردن دندان هاست.

 

انشا درد دندان با رعایت ساختمان بند صفحه 63 نگارش هفتم :

 

درد عجیب و غیر قابل تحملی در تمام سرم پیچیده بود، انگار تمام دندان ها، لثه ، گلو و سر و صورتم درد می کرد.

این اولین بار بود که دندان درد را تجربه می کردم تجربه ای دردناک که دوست نداشتم هیچ زمانی برای من اتفاق بیفتد.

چند روز پیش بود که قسمتی از دندانم شکست و از آن روز به بعد هر روز درد کمی را حس می کردم اما امروز که از خواب بیدار شدم این درد بسیار شدت گرفته و امانم را بریده بود.

برای خلاصی از این درد کمی نعنا در دهانم گذاشته و جویدم و سپس روی دندانم گذاشتم تا درد کمی تسکین پیدا کند و من بتوانم خود را به دکتر برسانم، سپس با مادر راهی مطب دندانپزشکی شدیم.

زمانی که به مطب دندان پزشکی رسیدیم افراد دیگری قبل از ما در نوبت بودند اما با دیدن وضع و حال من راضی شدند که پزشک مرا زودتر از آن ها ببیند.

بدین ترتیب من وارد اتاق دکتر شدم و دکتر با آرامش دندان مرا معاینه کرد و گفت که آن دندان شکسته عفونت کرده و الان تنها راه چاره خوردن قرص آنتی بیوتیک است، پس از آن می شود دندانم را درست کرد.

او نسخه ای در دفترچه ام نوشت و من راهی داروخانه شدم و قرص هایی تجویزی دکتر را گرفته و به خانه برگشتم و آن ها طبق دستور استفاده کردم، قرص هایی که شامل مسکن و آنتی بیوتیک بود.

پس از مصرف قرص ها کمی حالم بهتر شد و چند روز دیگر برای درست کردن دندانم دوباره به مطب مراجعه کردم.

دکتر با حوصله و صبر فراوان کار های مورد نیاز را برای دندانم انجام داد و سپس تاکید کرد که دفعه ی دیگر با بروز هر مشکلی در دندانم و قبل از آن که دندانم عفونت کند یا دچار درد شدید شود خود را به پزشک برسانم.

نکته ی دیگر مواردی بودند که او برای نگهداری از دندان هایم به من گوشزد کرد، نکاتی که شامل نخوردن شیرینی جات، درست و به موقع مسواک زدن و … بود.

 

انشا راجب درد دندان با رعایت ساختمان بند صفحه 63 نگارش هفتم :

 

تعداد همه دندان های انسان ها ۳۲ عدد می باشد که بعد از ۶ ماهگی ابتدا دندان های شیری شروع به درامدن و رویش می کند تا ۱۰ سالگی همه دندان های شیری لق یا پوسیده می شوند.

بعد آن دندان های اصلی جایگزین دندان های شیری می شود و دندان های اصلی شروع به رویش می کند و ۲۸ دندان تا قبل از ۱۸ سالگی به طور کار می آیند بعد این سن کم کم ۴ عدد دندان عقل به دندان ها اضاف می شود و ۳۲ عدد دندان کامل می شود .

مادران و پدران ما از همان کودکی به ما مسواک زدن را آموزش می دهند تا حد امکان مانع از پوسیدگی و خرابی دندان شود که البته نوع مسواک زدن و نوع خمیر دندان و مسواک نقش بسیار مهمی در سلامتی دندان دارد .

دندان درد یکی از درد های وحشتناک می باشد که تحمل زیادی می خواهد که گاهی این درد دندان منجر به کشیدن و یا عصب کشی و پر کردن دندان می شود.

درد دندان خیلی خطرناک است که بعضی اوقات باعث عفونت ویا تاثیر دراعصاب می شود و سردردهای شدیدی را به دنبال دارد.

درزمانهای قدیم ازروش های مختلفی برای آرام کردن درد دندان استفاده می کردند ازجمله گذاشتن قند داغ برروی دندان , گذاشتن سیروتفاله چایی که تاثیرآنچنانی داشته و در نهایت با انبرهای بزرگ دندان خود را می کشیدند اما اکنون با پیشرفت علم باعث شده است که با روش های مختلف کم تر دندان های خود را در سنین پایین بکشند.

بنابراین با استفاده از مسواک و لوازم بهداشتی دندان مانند نخ دندان یا خلال دندان از دندان خود محافظت کنیم تا درد دندان نداشته باشیم.

 

انشا درباره درد دندان با مقدمه بدنه و نتیجه :

 

مقدمه: آسیب رسیدن هر نقطه از اعضای بدن انسان موجب درد و مریضی می شود که دندان درد نیز یکی از همان دردهایی است که بسیار تحمل کردن آن سخت و دشوار می باشد.

تنه انشا: دندان عضوی از بدن برای جویدن و خوب هضم کردن غذا است که در دهان قرار گرفته و انواع و اقسام مختلف دارد. مثل دندان آسیاب و نیش و پیشین که هر کدام وظیفه ایی را برعهده دارند و این ها نیز نشانه ی تدبیر بی کران خداوند است که برای تک تک انسان ها این قابلیت را قرار داده است. ما در سن6 ماهگی اولین دندانمان از لثه بیرون می آید که تا سن 9 سالگی یا حداکثر 10 سالگی دندان های شیری داریم و بعد از آن دندان اصلی رشد می کند. به طوری که ما از همان سن3 سالگی درد دندان را تجربه می کنیم و تا آخرین دندانی که در دهانمان وجود دارد این درد همراه ما است. دندان روی لثه ما وجود دارد و عصب در تمام اعضای ما رشته های آن منشعب شده و در زیر دندان ها نیز مشهود است. زمانی که دندان ما درد می کند این درد در تمام عصب پخش شده به گونه ایی که تمام اعضای بدن درد می کند و در تمام گوشت و استخوان رسوخ کرده و آدمی را سرشار از درد می کند. تحمل این درد بسیار سخت است و صبر بسیار زیادی را می طلبد. من به شخصه درد دندان را به عنوان یکی از دردهای بسیار وحشتناک و طاقت فرسا می دانم و تحمل این درد را ندارم و همیشه بلافاصله بعد از شروع درد هر چه سریع تر به دندان پزشک مراجعه می کنم و آن را ترمیم یا می کشم.

نتیجه گیری: چو عضوی به درد آورد روزگار / دگر عضوها را نماند قرار

هر عضوی که درد بگیرد مانند تکه های پازل سایر نقاط بدن را نیز مختل می کند و موجب می شود دیگر اعضای بدن نیز درد بگیرد و به درستی وظیفه ی خود را انجام ندهند. درد دندان نیز از این قضیه مستثنی نمی باشد.

 

انشا طنز درد دندان با رعایت ساختمان بند صفحه 63 نگارش هفتم :

 

درد ها اکثرا شب ها به سراغ آدم می آیند یا حداقل تحمل درد در شب برای مان سخت تر می شود مخصوصا اگر آن درد، درد دندان باشد که یکی از بد ترین درد هاست زیرا وقتی دچار آن می شویم حس می کنیم سر مان مچاله شده و فک مان در حال افتادن است.

وقتی یکی از دندان های مان درد می گیرد احساس می کنیم که همه ی دندان های مان درد می کند و حتی باز کردن دهان و صحبت کردن هم برای ما کار بسیار دشواری می شود و حسرت خوردن خوراکی و غذا به دل مان می ماند.

بعضی وقت ها هم این دندان درد باعث می شود صورت مان آن قدر ورم کند که انگار آلوچه در یک طرف صورت مان گذاشته ایم و با این شکل و شمایل اسباب خنده ی دیگران می شویم.

زمانی که دچار دندان درد می شویم راضی هستیم هر کاری انجام دهیم تا کمی از این درد تسکین پیدا کند، در آن لحظه به انواع قرص ها و دارو ها پناه می بریم ولی متاسفانه همین که حال مان کمی بهتر شد یاد مان می رود چه عذابی کشیدیم و به رفتار های غلطی که با دندان های خود داشتیم ادامه می دهیم.

دندان عضو بسیار صبوری است و زود ما را به دردسر نمی اندازد و قبل از این که درد بگیرد به ما اخطار می دهد، دندان گاهی با یک لکه ی سیاه و گاهی با درد و عفونت مختصر و قابل تحمل به ما می فهماند که در حال خراب شدن است و احتیاج به رسیدگی بیش تر دارد و اگر ما به این اخطار ها توجه نکنیم بعد از مدتی دندان مان دچار پوسیدگی زیادی می شود و در این صورت دیگر دندان درد امان مان را خواهد برید و ما مجبور می شویم تا به پزشک مراجعه کنیم.

اما گاهی حتی مراجعه به پزشک هم نمی تواند کارساز باشد و باید بی خیال شده و آن دندان را بکشیم، اما اگر به هشدار های دندان توجه کرده و زودتر پیش یک پزشک متخصص برویم او می تواند دندان ما را ترمیم کند، دندان ترمیم شده نیز نیاز به رسیدگی و مراقبت دارد.

با کار های ساه و عادت های درست می توان از دندان درد در امان ماند و هرگز آن را تجربه نکرد، مسواک زدن مرتب دندان ها، مصرف به اندازه ی شیرینی و شکلات و زیاده روی نکردن درمصرف آن ها، مصرف مواد غذایی مثل لبنیات که به سالم ماندان دندان ها کمک می کنند، از جمله ی این رفتار های درست است.

 

پایان مجموعه

انشا درد دندان با رعایت ساختمان بند صفحه 63 کتاب نگارش پایه هفتم

کاری از گروه آموزشی درس کده

دیدگاه ها 1 دیدگاه
  1. صدرا
    در تاریخ 1400\/12\/03 :

    عالی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *