خانه » مطالب درسی » انشا درباره حس و حال بوی سیر صفحه 62 نگارش هشتم

انشا درباره حس و حال بوی سیر صفحه 62 نگارش هشتم

انشا بوی سیر
3.9/5 - (14 امتیاز)

در این مطلب از سایت برای شما کاربران عزیز انشا بوی سیر صفحه 62 نگارش هشتم را تهیه و منتشر کرده ایم

 

انشا درباره بوی سیر , انشا صفحه 62 کتاب نگارش پایه هشتم , فعالیت نگارشی درس 5 صفحه 62 با مقدمه و نتیجه ,گام به گام صفحه 62 نگارش هشتم

موضوع های زیر چه حس و حالی به شما می دهد؟ یکی را انتخاب کنید و حس و حال خود را دربارە آن، بیان کنید.

ما انشا درباره حس و حال بوی سیر را در نوشته های کوتاه و بلند و با رعایت مقدمه بدنه و نتیجه می نویسیم و توصیف میکنیم. قالب های نوشتاری طنز و ادبی, خاطره

 

انشا طنز درباره بوی سیر صفحه 62 نگارش هشتم :

 

انشا بوی سیر : سیر بوی خوبی دارد اما وقتی که بوی آن از دهان نیاید! دیروز که مادرم آش می پخت، بوی سیر فضای خانه را معطر کرده بود و واقعا هم بوی قشنگی داشت. من در پختن آش به مادرم کمک می کردم حتی خیلی از سیر ها را خودم خرد کردم.
بعد از اینکه خرد کردن سیرها تمام شد دستانم را بو کردم. اوه! چه بوی سیری! نه به آن بوی سیر که به خودی خود خوب است نه به اینکه بویش روی دستانم جا خشک کرد! هر چه قدر هم تلاش کردم که بوی سیر را از دستانم ببرم، نرفت که نرفت.
خلاصه چند روزی درگیر بوی سیر دستانم بودم! اما سیر وقتی که پخته می شود دیگر مثل خام بودنش بوی تندی ندارد. این سیر هم کلا داستانی برای خودش دارد. مثلا یک روز مهمان داشتیم. سر سفره مان ترشی سیر گذاشته بودیم تا با آبگوشت بخوریم. به به! چقدر چسبید. جایتان خالی!
انقدر ترشی سیر با آبگوشت می چسبید که همه مان، از پدر و عمو و دایی گرفته تا خود من، کلی ترشی سیر خوردیم. بعد از غذا سفره را جمع کریم و مشغول خوش و بش و حرف زدن شدیم. چه وضعی شده بود فضای اتاق! بوی سیر که از دهان همه می آمد، فضا را معطر کرده بود!!!
یک شانسی که آوردیم این بود که همه مان از ترشی سیر خورده بودیم وگرنه باید گروهی بوی سیر دهان گروهی دیگر را تحمل می کردند! خلاصه این بوی سیر در خانه ما تبدیل به بوی شادی آور شده بود! هم حرف می زدیم هم به بوی سیر می خندیدیم!

 

انشا در مورد بوی سیر صفحه 62 نگارش هشتم :

 

انشا بوی سیر : هفته پیش که به همراه مادرم به بازار رفتیم وقتی به قسمت تره بار رسیدیم بوی بسیار تندی در فضا ان منطقه پخش شده بود وقتی از مادرم پرسیدم سیر هایی با برگ های بلند که گل ها هنوز به آن چسبیده بود به من نشان داد و گفت اینها همانسیر هایی هستد که از زمان پیامبر به کنون توصیه شده و خواص و فواید بسیاری دارند و برای ضد عفونی کردن دهان و دندان و معده و پوست و زیبایی صورت مفید است.
و اکثر مردم ایران به خصوص گیلان برای پخت و پز از سیر استفاده می کنند و به دلیل اینکه بوی سیر در غذا موجب خوش عطر شدن و لذیذ شدن غذا می شود که بعضی افراد از بوی سیر خوششان می اید و بعضی دیگر از بوی سیربدشان می اید و حس بدی بهشان دست می دهد.
مادرم بعد از گفتن این حرف ها به سمت فروشگاه رفت و چند حبه سیر خرید و به همراه یکدیگر به خانه برگشتیم وهمراه با غذا خوردیم . از نظر من سیر بوی خوبی نداشت و باعث سر گیچگی من شد اما به دلیل خواص و فواید زیاد ان سیر را خوردیم و از طعم ان لذت بردیم.

 

 

انشا کوتاه بوی سیر صفحه 62 نگارش هشتم :

 

انشا بوی سیر : بوی سیر را هنگامی درک کردم که در اتوبوس نشسته بودم و فردی که در صندلی کنار من نشسته بود دهانش بوی سیر می داد، من در آن روز مجبور شدم تمام طول راه را بوی سیر استشمام کنم و از همان روز به بعد از بوی سیر بدم می آید.

اما همه ی ما می دانیم که سیر فوایدی زیادی برای سلامت بدن دارد، مثلا برای سرما خوردگی بسیار مفید است، فشار خون و بیماری های قلبی را کاهش می هد، حافظه را تقویت می کند و همچنین طول عمر انسان را نیز افزایش می دهد و به همین علت بسیاری از مردم بدون این که اهمیتی به بوی سیر بدهند از این ماده ی طبیعی و مفید استفاده می کنند، البته برخی نیز به خاطر بوی آن از خوردن سیر خود داری می کنند.

البته برای آن دسته از افراد مثل من که بوی سیر را بویی ناخوشایند می دانند و به همین خاطر آن را از غذا ها حذف کرده اند روش هایی وجود دارد که پس از مصرف سیر می توان توسط آن ها بوی بد دهان را از بین برد، روش هایی مانند خوردن چای نعنا، جعفری، هویج، لیمو و …

وجود این راه حل ها می تواند برای ما مفید بوده و افرادی مثل من را دوباره با سیر آشتی دهد، اما خوب من هنوز نمی دانم این راه حل ها چقدر مفید هستند، به همین علت تصمیم گرفته ام یک بار یکی از آن ها را امتحان کنم زیرا هر بار مادر غذایی می پزد که من به خاطر وجود سیر در آن غذا از خوردن آن منصرف می شوم احساس می کنم غذایی خوش طعم را از دست داده ام.

غذا هایی مانند آش دوغ و میرزا قاسمی که من قبل از آن اتفاق اتوبوس عاشق آن ها بودم ولی حالا آن اتفاق ناخوشایند باعث شده است تا نتوانم این غذا ها را بخورم.

 

انشا حس و حال بوی سیر صفحه 62 نگارش هشتم :

 

انشا بوی سیر :

مقدمه : اصلاً از وقتی تصمیم گرفتم درباره سیر بنویسم حس می کنم دفتر و خودکارم هم بوی سیر می دهد.

بدنه : آخر این چه موضوعی است که برای ما گذاشتی کل زندگی بوی سیر گرفت! رسیدگی کنید با تچکر.

بدنه: با اینکه حس می کنم همه جا بوی سیر می دهد اما چه کنم دیگر باید انشا بنویسم.

اول از خواصش برایتان می گویم:

شاید باورتان نشود ولی همین سیر خون را تصفیه می‌کند، سینوزیت و درد معده را از بین می برد و برای فشار خون بالا و سنگ کلیه مانند آب روی آتش است.

درست است انشا درباره بوی سیر است اما آدم باید در هر شرایطی سعی کند چیزی را به کسی یاد بدهد خوب من هم همین کار را کردم و حالا می رویم سراغ بحث اصلی بوی سیر.
اینکه خیلی‌ها سیر را دوست ندارند یا نمی خورند یک دلیل دارد آن هم بوی بدش است .

مخصوصاً برای کسانی که کار اداری دارند انگار همه جا را اسپری سیر پاشاندن.
بوی تند و تیز و سبزی گندیده می دهد.

حتی از بوی ماهی هم بدتر است، البته نه! هیچ چیز به بوی گند ماهی نمی رسد.

می‌توان اقرار کرد بوی سیر پیش بوی ماهی شاگرد است البته از من به شما نصیحت که می‌خورید نوش جانتان گوارای سلول های تان.

اما عزیزانم چیزی به عنوان مسواک را دانشمندان که خدا پدر و مادرشان را رحمت کند درست کردند برای همین زمان‌ها!

البته اگر مسواک نمیزنید عیبی ندارد لااقل اول صبح در صورت کسی حرف نزنید که باعث میشود صورتتان گلاب به رویتان پر از سیر شود از ما گفتن بود.

ولی جدای از این بحث خاصیتی که سیر به بدن انسان منتقل میکند باعث میشود که بدنی سالم و تندرست داشته باشیم و خیلی ها هستن که به خاطر خواص اش چشم می بندند روی بوی بد آن.

نتیجه گیری : در نهایت اگر کسی به شما پیله می کند و دست از سرتان بر نمی دارد بوی سیر درمان آن است در صورتش که فوت کنید یا بیهوش میشود یا می‌رود پشت سرش را هم نگاه نمی کند همیشه بدی ندارد و این هم یک نمونه خوبش!

 

انشا دلنشین بوی سیر صفحه 62 نگارش هشتم :

 

انشا بوی سیر : مقدمه

وقتی قرار به انشا نوشتن درباره بوی سیر باشد، پیش از هر چیزی لحظات صبحگاهی در اتوبوس به خاطرم می‌آید که عطر ناخوشایند آن فضا را پر می‌کرد. به هر سمت که می‌چرخیدم، کسی بود که رایحه‌ای از بوی سیر داشته باشد. ناچار سرم را در شکم پدر فرو می‌بردم، اما پوست و گوشت پدر هم بوی سیر می‌داد. یادم می‌آمد که دیشب همراه با غذا سیر خورده بود.

 

بدنه انشای زیبای بوی سیر : در مدرسه بعضی از بچه ها بوی سیر می‌دادند. اوضاع ناظم از همه بدتر بود. هر بار که از کنارش عبور می‌کردم، بوی سیر در فضای اطرافش معلق بود. شکر خدا معلم ما پاک بود و خبری از بوی سیر در اطراف او ندیدم. آرزو داشتم که یک نامه سرگشاده نوشته و در جای جای مدرسه آویزان کنم و از همه بخواهم که قید سیر خوردن را به کلی بزنند تا این عذاب دائمی به پایان برسد. باور کنید که این کار را هم کردم، اما چاره‌ساز نبود. به جای آن تصمیم گرفتم که ترفندی به کار بگیرم. از فردای آن روز یک ادکلن همراه خود داشته و هر ساعت یک بار دو اسپری از آن زیر بینی‌ام می‌زدم. به این صورت تمام طول روز بوی خوش عطر در مشامم بود و می‌توانستم با روی خوش با اطرافیانم روبرو شوم. دیگر با دیدن ناظم، به فکر سیر نمی‌افتادم و از نشستن کنار دوستم که همیشه بوی سیر می‌داد، دلخور نبودم.

همه چیز خوب بود و به نظر می‌رسید که همه خوشبو هستند. رفته رفته من یاد سیر را از سر بیرون کرده و دیگر کابوس روزها و شب‌هایم نبود. سیر فکر می‌کرد که خیلی زرنگ شده و می‌تواند با بوی آزاردهنده خود، لحظات من را تلخ کند! من از او زرنگ‌تر بودم و با یک ترفند کوچک به کلی شکستش دادم. باور کنید که به این شکل خودم هم کم کم به خوردن سیر علاقه‌مند شده بودم و بعید نیست که به این زودی‌ها به یکی از طرفداران پر و پا قرص آن تبدیل شوم.

 

نتیجه گیری این انشا : با استفاده از ترفند عطر زیر بینی، برای همیشه راحت شدم و تصمیم دارم در سال‌های آینده نیز از همین کلک برای رهایی خودم از بوهای ناخوشایند استفاده کنم. بوی سیر دیگر چیز ناراحت کننده‌ای برای من نیست، چون اصلا احساسش نمی‌کنم و از این جهت مشکلی نیز با هر کدام از شما که علاقه به سیر خوردن دارید، نخواهم داشت.

 

انشا درمورد توصسف بوی سیر صفحه 62 نگارش هشتم : با رعایت مقدمه بدنه و نتیجه

 

مقدمه انشا بوی سیر : از وقتی معلم گفته که باید یک انشا در مورد بوی سیر بنویسیم، خاطره‌های زیادی در ذهنم با این موضوع آورده می‌شوند. بوی سیر! اسمش هم که می‌آید، می‌توانم بوی ناخوشایند آن را در ذهنم تداعی کنم. برای نوشتن این انشا قصد دارم به سراغ خاطره‌ای از پدرم، البته با مشارکت خودم بروم. یادم می‌آید دو سال قبل، تعطیلات آخر هفته بود و پدر به عنوان چاشنی، همراه غذا سیر ترشی 7 ساله‌ای سر سفره آورده بود.

 

بدنه انشا : سیر ترشی ظاهر جذابی داشت و رنگ قهوه‌ای آن و رسیدگی که پدر درباره‌اش می‌گفت، وسوسه انگیز بود. پدر پشت سر هم گل‌های سیر ترشی را کنار بشقاب غذایش گذاشته و از آن‌ها با ولع زیاد می‌خورد. او پیوسته مرا نیز دعوت می‌کرد که سیر ترشی همراه با غذایم بخورم. اما من که می‌دانستم پس از خوردن آن، دهانم بوی سیر خواهد داد؛ امتناع می‌کردم. من باید روز بعد به مدرسه می‌رفتم و مایل نبودم در جمع دوستانم با بوی ناخوشایند سیر از دهانم، حاضر شوم.

پدر دست بردار نبود و مرتب مرا تشویق می‌کرد که سیر بخورم. او به من گفت که با خوردن سیر ترشی امکان ندارد دهانم بوی سیر بگیرد. رفته رفته حرف پدر را باور می‌کردم. خلاصه راضی شده و با باور کردن حرف پدر، یک گل سیر ترشی به تقلید از او کنار بشقابم گذاشتم و مشغول خوردن آن‌ شدم. واقعا خوشمزه بود. چند ساعتی گذشت و من از خوردن سیرها عذاب وجدان گرفته بودم. می‌دانستم که دهانم بوی سیر خواهد داد. به پدر گفتم! او مرا دلداری داد و گفت دهانش را بو کنم. بوی سیر نمی‌داد. به من اطمینان داد که دهان من هم بوی سیر نمی‌دهد.

من نیز که دیدم دهان پدرم با خوردن آن همه سیر، بویی نمی‌دهد؛ خوشحال به تختخواب رفته و راضی بودم که فردا مشکلی در مدرسه نخواهم داشت. صبح روز بعد با اعتماد به نفس کامل به مدرسه رفتم، اما مدتی نگذشته بود که احساس کردم دوستانم از من فاصله می‌گیرند. خیلی زود متوجه شدم که ماجرا از چه قرار است؛ دهانم بوی سیر می‌داد! پس چرا دهان پدر بوی سیر نمی‌داد؟ یکی از دوستانم که پسر عاقل و مهربانی بود، از من پرسید که چرا روز قبل از مدرسه سیر خورده و باعث این ماجرا شده‌ام. من برایش توضیح دادم که ماجرا چه بوده و دهان پدر بو نمی‌داد. دوستم که تجربه‌ای در این خصوص داشت، به من گفت که وقتی کسی خود سیر خورده باشد، بوی سیر دهان دیگری را متوجه نخواهد شد.

 

نتیجه : آن وقت بود که فهمیدم پدرم چه کلاه گشادی سرم گذاشته است! پدرم که می‌خواست من از خواص بی‌نظیر سیرترشی بهره‌مند شوم، به این کلک مرا وادار به خوردن سیر کرده بود. آن روز به خانه بازگشته و تا چند روز از دست پدرم ناراحت بودم. او لبخندی خاص بر لب داشت و به نظر می‌رسید که از سیر خوردن من همچنان احساس رضایت می‌کرد و این ناراحتی چند روزه برایش آن قدرها ناراحت کننده نبود.

 

انشا کوتاه بوی سیر صفحه 62 نگارش هشتم :

 

مقدمه تنشا بوی سیر : از گذشته ها گفته اند ، بهترین راه رفع بوی بد سیر از دهان ، نخوردن آن است ! ، و چه مثال هایی که به سیر بیچاره و بوی بد آن نسبت داده اند ، که البته این بوی بد بی دلیل نیست !

بدنه انشا : در ابتدا گفتیم که بهترین راه رفع بوی بد سیر از دهان نخوردن آن است ، چه مثال زیبایی برای یک واقعیت مهم ، واقعیت اینکه ، زندگی ما مانند کاغذ ، مداد و پاک کن نیست که هر وقت خواستیم ، اشتباهات خود را پاک کنیم و از نو شروع کنیم ، بلکه یک اشتباه ممکن است ، تمامی مسیر زندگی را تحت تاثیر خود قرار دهد و بعد از رخ دادن اشتباه یا گفتن عباراتی نادرست ، به عبارت کاش ، آن را انجام نمی دادم می رسیم ، چقدر این مثال مانند مثال بالاست ، نه !

بوی سیر به ما یاد آور می شود که برای رسیدن به برخی چیز ها باید تاوان پس بدهیم ، یا به نوعی ، تمام تلاش خود را بکنیم ، به عنوان مثال ، برای رسیدن به تندرستی و بدنی سالم باید بوی بد سیر را تحمل و حتی بدبینی اطرافیان را هم به چشم بخریم !

البته زمانبندی در خوردن سیر هم مهم است ! ، و یادآور برنامه ریزی برای زندگی می شود ، که در مثال خوردن سیر ، با برنامه ریزی مناسب و خوردن سیر در مواقعی که بیشتر در خانه هستیم ، می توان از سخنان کنایه آمیز مردم و نگاه بد آن ها به دور باشیم ، در زندگی نیز ، اگر برنامه ریزی مناسب وجود نداشته باشد ، چیزی تیز تر از زبان مردم ، نصیب مان می شود ، یعنی شکست و خود کوچک بینی .

بوی سیر یاد آور چه چیزهایی که نمی شود ، یاد آور بهار ، یاد آور شمال ایران ، یاد آور آش دوغ داغ مادربزرگ و یاد آور حرف های تسکین بخش پدر یا مادر که می گویند ، بیخیال حرف مردم باش و لذت طعم این گیاه بد بو را ببر !

نتیجه گیری : شاید بوی سیر ، در ابتدا برای بسیاری از انسان ها وسوسه کننده باشد ، ولی یادتان نرود ، همین وسوسه هاست که زندگی انسان را به سمت بوی بد تباهی و پشیمانی سوق داده ، و معلوم است که راهی برای خلاصی از این بو وجود ندارد و نخواهد داشت ، به غیر از انجام ندادن آن ها!

 

انشا حس و حال بوی سیر صفحه 62 نگارش هشتم :

 

مقدمه انشا بوی سیر :  سیر یکی از مواد غذایی است که سالانه بسیاری از مردم آن را خریداری و مصرف و صادر می کنند . چه در تهیه غذا و چه به صورت خام کاربرد دارد.

بدنه انشا: سبزیجات و صیفی جات در سبد کالای روزانه ما نقش پر رنگ و پر تاثیری را ایفا می کنند و سیر یکی از آن دسته مواد غذایی است که مردم ایران مخصوصا شمال کشور از آن استفاده می کنند زیرا که به نظر عده ایی غذا را خوش طمع و پرخاصیت می کنند و از آنجایی که از زمان قدیم تا به اکنون همیشه به مصرف سیر تاکید شده است و دلیل این امر وجود آلیسن و خاصیت ضدمیکروبی که دارد است. درمان خیلی از بیماری ها نیز می باشد.

با همه ی این اوصاف عده ایی از مردم بوی سیر را مطبوع و خوش عطر می دانند و عده ایی دیگر بوی آن را نامطلوب و ناخوشایند می دانند و بستگی به قشر مخصوص جامعه ایی ندارد بلکه به سلیقه ی هر انسانی بستگی دارد اما باید توجه کرد که بوی سیر با اینکه شاید نامطلبوع تلقی شود اما فواید آن و اثرات مثبت آن بسیار بیشتر می باشد. حتی دانشمندان بوی سیر را بسیار مفید می دانند زیرا که در زمان قدیم مسواک و خمیردندان های متنوع وجود نداشت و مردم با خوردن سیر بسیاری از میکروب های دندان و دهانشان از بین می بردند و دندان های قوی تری نسبت به الان داشتند.

در زمان قدیم بر این باور بودند که سیر می تواند بسیاری از حشرات گزنده را دور کند و یا زمانی که سفر می کنند در میانه ی راه چه در بیابان و یا چه در جنگل شب خود را بگذرانند به کمک سیر و بوی سیر از شر حیوانات گزنده و حشرات موذی در امان بمانند و یا خاصیت درمانی ضد میکروبی که سیر داشت خیلی از بیماری ها توسط سیر درمان می شد.

اگر به این نکته ها توجه کنیم و اولویت زندگی خود را سلامتی جان بدانیم بوی سیر برای ما تبدیل به بوی خوش عطر و دلنشین می شود شاید در ابتدا تصور آن کمی سخت یا مسخره به نظر برسد اما رفته رفته با قدم گذاشتن در مسیر زندگی به سلامتی و تندرستی بیشتر توجه می شود تا بوی سیر یا هر غذای دیگری.

نتیجه : در پس هر چیزی ناممکن یا سختی گنجی گران بها پنهان شده است. شاید به دلیل ناآگاهی ما آن را بیهوده یا کم اهمیت تلقی کنیم اما زمانی که دایره ی آگاهیمان را گسترده تر نماییم به ارزش وجودی و فواید آن پی خواهیم برد و از همه ی چیزهای ناپسند پرده بر داشته می شود و ما به گنج وجودی آن پی خواهیم برد.

 

انشا د مورد بوی سیر صفحه 62 نگارش هشتم :

 

انشا بوی سیر :

برخی از انسانها سیر را به خاطر بویش استفاده نمی کنند

ولی نمی دانند که سیر چه فایده هایی دارد که به قولی هفتاد نوع خاصیت برای آن می شمارند.

در شمال سیر فراوان یافت می شود چون هوایی مرطوب دارد و مردمان آنجا از سیر به صورت

حالا یا سیر ترشی و یا در غذاها از آن استفاده می کنند.

وقتی به بازارهای شمال می روی حتما بوی سیر به مشامت می خورد.

من خودم که کسی سیر می خورد خیلی بدم می آمد چون واقعا دهان را بد بو میکند

و خیلی ها هم به خاطر همین یه مشکل سیر اصلا به طور کمپلت استفاده سیر را کنار میزارن

در حالی می تواند برای خیلی از دردها مفید باشد.

اما از وقتی فهمیدم سیر چه فایده هایی دارد و برای انواع دردها مفید است ،

شبها یک روز در میان سیر را به صورت حبه های کوچک با آب می خوردم

و همین چند وقته پیش که بدن درد گرفته بودم با یکی دوبار استفاده از سیر بدن دردم رفت که رفت.

اما باید اینم بگم که نباید در مصرفش زیاده روی کرد چون فشار را پایین می آورد.

من یک دوست شمالی داشتم که یک روز به خانه ما آمده بودند

و چون نزدیک ظهر بود مادرم تصمیمی برای آماده کردن غذا نگرفته بود و چون زمان کمی برای پختن غذا مونده بود

پدرم تصمیم گرفت برای مهمان ها از بیرون غذا تهیه کند اما وقتی مادر دوستم ،

این قضیه رو فهمید گفت اجازه بدید من با وسایلی که همراه خودمان آوردیم یک غذای شمالی درست کنم ،

و شروع کرد به آماده کردن غذای شمالی میرزاقاسمی ، و وقتی که غذا آماده شد همگی سر یه سفر نشسته

و منتظر گذاشتن غذا در سفر بودیم ، که مادرم شروع به کشیدن غذا در بشقاب ها کرد

و بعد از خوردن دیدم چقدر خوشمزه است

اما برادرم همین که بوی سیر به دماغش خورد لب به غذا نزد ، همه گفتند اگر کمی از این غذا را بخوری عاشقش میشی

و به مادرت از ین به بعد دستور پخت میرزا قاسمی را می دی و وقتی برادرم کمی از غذا را خورد دید که واقعا محشر است

اما باید مراعات حال افرادی که در بیرون از منزل با آنها ارتباط داریم را بکنیم

مخصوصا در مساجد و گفن ذکر سبحان الله و الحمدلله و لا اله الا الله و الله اکبر که خیلی ها حاء رو غلیظ از ته گلو تلفظ میکنند

اما نمیدانند که با بوی سیری که از دهانشان بیرون میاد حال دیگران را به هم میزنند.

 

بوی سیر را توصیف کنید و بگویید چه حس و حالی به شما میدهد . انشا بوی سر ارسالی از دوست خوبمون نازلی 

 

مقدمه انشا بوی سیر : همه ما از لحظه ای که پا به این جهان گذاشتیم با بوهای مختلفی مواجه شدیم. بوهایی که برخی مطلوب و برخی نامطلوب هستند و یکی از این بوها بوی سیر است.
بدنه انشا : بوی سیر مرا همیشه تا آخرین اتاقک خاطره در گوشه ذهنم آنجا که هنوز بوی آش رشته های مادربزرگم می پیچد می کشاند. عجب آش رشته ها و سیر داغی بود! خیلی به سیر علاقه چندانی نداشتم اما مگر آش رشته بدون سیرداغ می شود؟ از آش رشته ای مادربزرگ هم بگذریم همیشه شنیدم نام سیر و بوی سبر مرا یاد مادرم می اندازد که پاییز ، سیر سرخ می کرد. با صرف نظر از اینکه سیر در خیلی از غذاها استفاده می شود خواص درمانی بسیار زیادی هم دارد. یکی از دوستانم همیشه در جیب خود یک حبه سیر دارد که سرما نخورد. برخی ها قبل از خوردن صبحانه یک حبه سیر خام می بلعند می گویند برای سلامتی مفید است. با وجود تمام خواص سیب و حس و حالی که موقع شنیدن بوی آن داریم باز هم بعضی ها هستند که از بوی سیر بدشان می آید .در کتابی خواندم که هرچیزی که به آن علاقه نداشته باشی و به اجبار آن را بخوری از سم هم بدتر است.
نتیجه گیری : گاهی اوقات چیزهای خیلی ساده حتی بوی سیر حس و حالی به انسان میدهد که شاید چیزهای خیلی باارزش تر و گران قیمت تر ندهن. کاش یادبگیریم قدر چیزهای خیلی باارزش زندگی مان را بدانیم هرچند اگر ظاهری باارزش نداشته باشند و بتوانیم زیباتر از پیش و شادتر زندگی کنیم.

 

پایان مجموعه

انشا بوی سیر صفحه 62 کتاب نگارش پایه هشتم 

کاری از گروه آموزشی درس کده

 

دیدگاه ها 1 دیدگاه
  1. ارشیا بیگلری
    در تاریخ 1400\/12\/04 :

    واقعا کارآمد و مفید بود خسته نباشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *