خانه » مطالب درسی » انشا درباره حس و حال شنیدن آهنگ سرود ملی صفحه 53 نگارش هشتم

انشا درباره حس و حال شنیدن آهنگ سرود ملی صفحه 53 نگارش هشتم

انشا آهنگ سرود ملی
4.3/5 - (23 امتیاز)

در این مطلب از سایت برای شما کاربران عزیز انشا آهنگ سرود ملی صفحه 53 نگارش هشتم را تهیه و منتشر کرده ایم

 

انشا درباره آهنگ سرود ملی , انشا صفحه 53 کتاب نگارش پایه هشتم , فعالیت نگارشی درس 4 صفحه 53 با مقدمه و نتیجه

شنيدن صداهای زير چه حس و حالی به شما ميدهد ؟ یکی از صداهای زیر را انتخاب كنيد و حس و حال خود را درباره آن بيان كنيد.

ما انشا در مورد حس و حال شنیدن آهنگ سرود ملی ایران را در نوشته های کوتاه و بلند و با رعایت مقدمه بدنه و نتیجه می نویسیم

 

انشا آهنگ سرود ملی صفحه 53 نگارش هشتم : 

 

مقدمه انشا حس و حال شنیدن آهنگ سرود ملی : هر کشوری سرود ملی و پرچم مخصوص به خودش را دارد و مردم هر کشور با شنیدن آهنگ سرود ملی خود احساس میهن پرستی زیادی پیدا می کنند.

مثلا هر گاه تیم ملی کشورمان در ورزش های مختلف پیروز می شود و مدال می آورد، پرچم ایران در بین پرچم کشورهای دیگر بالا می رود و سرود ملی ایران پخش می شود من خیلی احساس غرور می کنم.

بدنه انشا : هر وقت این سرود پخش می شود از جایم بلند می شوم و به آن احترام می گذارم چون به کشورم افتخار می کنم.

هر وقت سرود ملی را گوش می کنم یا زیر لب هایم زمزمه می کنم به یاد گذشته ایران می افتم که مردان شجاع برای حفظ کشورمان جنگیدند و به شهادت رسیدند.

شعر سرود ملی به ما می گوید که کشورمان از گذشته تا امروز چه راه سختی داشته است تا قدرتمند و آزاد باشد و استقلال و آزادی کشورمان به خاطر امام و شهیدان انقلاب است و این راه همین طور ادامه دارد.

 

آن ها با فدا کردن جان خود در این راه جنگیدند و نسل بعد از آن ها هم خوب درس خواندند و علم و دانش زیادی به دست آوردند و توانستند ایران را آباد و آزاد کنند.

سرود ملی کشورمان به ما می گوید که برای آبادانی ایران تلاش کنیم و یادمان باشد راه امام و شهدا را ادامه دهیم و مراقب باشیم تا آزادی ما را از دست ما نگیرند.

نتیجه گیری این انشای زیبا : ما باید همیشه به فکر این باشیم که چگونه می توانیم کاری کنیم تا همیشه پرچم کشورمان بالا باشد و سرود ملی ایران هیچ وقت از زبان ها نیفتد.

 

انشا درباره آهنگ سرود ملی ایران : شماره دو

 

مقدمه انشا حس و حال شنیدن آهنگ سرود ملی : آهنگ سرود ملی هر کشور موسیقی آن کشور است، سرودی که پیام آور وطن پرستی و استقلال و غرور هر مرز و بوم است و به احترام علایق و تعلقات هر کشوری نواخته می شود.

بدنه انشا : هر کشوری سرود ملی مختص خودش را دارد، سرود ملی ایران نمایان گر جمهوری اسلامی مردمی در ایران است که حکایت از جان فشانی رهبر و انسان های آزاده ای دارد که با خون خود کشور را آبیاری کردند.

این سرود یکپارچگی و وحدت ملت را بیان می کند و در رگ و پی ملت ریشه دوانده است و مانند وطن با ارزش و مقدس است و پیام آور نور و رهایی از بند جهل و ظلمت است.

ما سرود ملی کشورمان را گرامی می داریم، به عنوان کلامی مقدس که حاکی از قدرت انقلاب اسلامی و رشادت امام و شهدای انقلاب دارد.

زمانی که سرود ملی ایران خوانده می شود ناخودآگاه احساس احترام تمام وجودم را در برمی گیرد و از جا بلند می شوم، احساس این که کشورم سربلند است غرور را در رگ هایم جاری می کند و به وضوح حس می کنم مسئولیت سنگینی بر عهده من و تو و همه ما گذاشته شده است.

همه ما سربازان وطن هستیم و برای حراست از میهن و نگاه داشتن نام آن باید تلاش کنیم و اگر روزی برای حفظ این نام نیاز باشد باید از جان نیز گذشته و با کمک هم در حفاظت از آن یک دست شویم و بر دهان متعرضانش مشتی کوبنده بزنیم.

نتیجه گیری : سرود ملی به همه ما یاد آوری می کند که باید تلاش کنیم که استقلال کشورمان روز به روز بیشتر شود، تا ایران عزیزمان بی نیاز از کشورهایی باشد که عمری در صدد سلطه بر آن هستند و ما با خواندن این آهنگ پر شور با خود عهد می بندیم همیشه حافظ مرزهای آن باشیم.

 

انشا در مورد آهنگ سرود ملی ایران : انشا شماره سه

 

مقدمه انشا حس و حال شنیدن آهنگ سرود ملی : جمهوری اسلامی ایران ، کشور عزیز ما نیز سرود ملی زیبایی دارد که همه از شنیدن آن احساس غرور می کنیم، ما در کودکی و دوران قبل از مدرسه، آن را از طریق رادیو و تلویزیون می شنویم و زمانی که پا به مدرسه گذاشتیم خواندن آن را یاد می گیرم.

بدنه : در بیش تر مراسم های مدرسه صدای سرود ملی ایران را می شنویم که در تمام مدرسه طنین انداز شده است و همه ی بچه ها هم صدا با هم این سرود زیبا را می خوانند.

همچنین سرود ملی هر کشور در موقعیت هایی که نشان از پیروزی افراد آن کشور باشد پخش می شود مثلا در مسابقات ورزشی و هنگام تقدیم مدال ها به برندگان.

سرود ملی ایران یعنی اتحاد اقوام مختلف، زیرا ایران کشوری دارای قوم های مختلف با زبان ها و لهجه های گوناگون می باشد که همگی در کنار یک دیگر، زیر یک پرچم گرد هم آمده اند.

نتیجه گیری : زمانی که نوای سرود ملی را می شنویم از هر قومی که باشیم احساس وطن پرستی در دل مان زنده شده و اشک شوق در چشم های مان جمع می شود زیرا که همه ی ما ایرانی و عاشق این مرز و بوم هستیم.

 

انشا کوتاه آهنگ سرود ملی ایران : انشا شماره چهار

 

مقدمه انشا حس و حال شنیدن آهنگ سرود ملی : امروزه هر کشوری یک سرود ملی دارد که نماد ملی آن کشور به حساب می آید.

بدنه : می دانم که سرود ملی هر کشور نشان دهنده ی، حماسه، غرور، افکار و روحیات هر ملت است، این سرود در یاد بودها، مراسم ها، مسابقات ورزشی و … نواخته می شود.

من همیشه، به تماشای مسابقات ورزشی می روم و در آخر اگر ورزشکار کشور مان برنده ی بازی شود سرود ملی کشور مان ایران، در سالن طنین انداز می شود و شور و حال خاصی به سالن می دهد.

حسی که در آن لحظه به من دست می دهد قابل وصف نیست، نوعی غرور به افتخار هم وطنم که باعث نواخته شدن سرود ملی شده است در من شکل می گیرد و اشک شوق در چشمانم حلقه می زند.

در همین لحظه هاست که به یاد شهیدان کشورم می افتم، آنان که جان مردم و خاک سرزمین شان را عزیز تر از جان خود دانستند و از پیر و جوان رفتند تا با دشمنان ایران بجنگند و ذره ای از خاک شان را به بیگانگان ندهند، و به همین دلیل است که نام شان در سرود ملی ما جاودانه شد تا هر بار که آن را می خوانیم یاد مان بیاید که مدیون خون سرخ شهیدان هستیم و هر چه داریم از آن هاست.

من تصمیم گرفته ام که در آینده باعث افتخار کشورم شوم و بتوانم با موفقیتم در رشته هایی که توانایی دارم، سرود ملی کشورم را به گوش جهانیان برسانم.

سرود ملی در من حس وطن پرستی را صد چندان می کند و به یادم می آورد که به ارزش ها و قوانین کشورم احترام بگذارم و در راه پیشرفت و توسعه ی آن تلاش کنم.

سرود ملی و پرچم کشور مان ایران، همه ی ما، با تفاوت هایی که داریم را، دور هم جمع می کند و حس نوع دوستی را در دل مان زنده نگه می دارد.

نتیجه گیری : هر روز صبح که در مدرسه، سر صف سرود ملی را می خوانم انگار بار اول است که آن را می شنوم، این سرود هیچ وقت برایم تکراری نمی شود و همیشه از خواندن آن لذت می برم، من عاشق کشورم و سرود ملی آن هستم.

 

انشا زیبا آهنگ سرود ملی ایران : انشا شماره پنج

 

مقدمه انشا حس و حال شنیدن آهنگ سرود ملی :

آهنگ ها و نوا های خاص از آن دسته موسیقی هایی هستند که هر وقت به گوشمان می خورند حس قدرت و غرور را در ما زنده می کنند.

بدنه : سرود ملی هر کشوری حس قدرت ، حس غرور و امید را در دل مردم زنده می کند.

سرود ملی هر کشوری با کشور دیگر فرق می کند. هر سرود ملی نشانه های خاص آن کشور را دارد و نماد ارزشهای آن ملت محسوب می شود.

سرود ملی کشور ما از شهیدان حرف می‌زند که برای حفظ کشور از جانشان گذشتند تا کشور به دست آدم های ظالم نیفتد.

سرود ملی کشور ما از استقلال و آزادی میگوید، از وابسته نبودن مردم به کشورهای قدرتمندی که به مردم زور می گویند و می خواهند آنها را در جهتی که منافع شان است پیش ببرند و حق انتخاب را از آنها بگیرند.

نظام کشور ما جمهوری اسلامی است یعنی کارها با توجه به چهارچوبی که خداوند قرار داده است انجام می‌شود تا جامعه آن طور که خدا می‌خواهد پیش برود و ما بتوانیم خودمان به خودمان تکیه کنیم و وابسته نباشیم.

سرود ملی هر کشور با توجه به ارزش ها و یا انسان هایی است که برای حفظ مرز و بوم کشور تلاش می کنند، خود را به خطر می‌اندازند تا ما به راحتی و در کمال آرامش زندگی کنیم. امیدوارم خداوند به آنها خیر و برکت عطا کند.

نتیجه گیری : باید قدردان بود از تمام کسانی که اگر نباشند ما نمی توانیم انقدر راحت زندگی کنیم و با افتخار از کشورمان سخن بگوییم امیدوارم هر کس که باعث سرافرازی ملت خودش می شود پایدار و سلامت باشد.

 

انشا آهنگ سرود ملی ایران صفحه 53 : انشا شماره شش

 

مقدمه انشا حس و حال شنیدن آهنگ سرود ملی :

آهنگ سرود ملی باز هم طنین انداز شد ، آهنگی که پیام آور افتخار و اتفاق بزرگ دیگری است ، آهنگی که در جای جای ذهن عاشقان وطن نقش بسته است و نمایانگر لحظات خوش است .

بدنه انشا : آهنگ سرود ملی افتخار آمیز و باعث رشد بذر غرور در قلب ها است ، ولی قلب چه کسانی ؟ معلوم است که قلب عاشقان میهن و معماران آینده ی وطن در این گروه جای می گیرد ، ولی این آهنگ باعث لرزش پای خیانت کاران به وطن و دشمنان این مرز و بوم می شود .

هر نت این آهنگ با عشق تنظیم شده و از هر قطره ی جوهر شعر آن فداکاری و ایثار جاری می شود ، ولی این صدا که اکنون به راحتی به گوش ما می رسد ، حاصل از جان گذشتگی صدها هزار شهید و چشم به راهی مادران آن ها و نگرانی فرزندان آن ها است ، حاصل اندیشه های خارج شده از مغزهای دانشمندان این سرزمین است که عمر خودرا صرف علم آموزی و انتقال آن کرده اند .

حاصل تلاش تمامی کارکنان ، مهندسان و تمامی عوامل پیشرفت ایران است که در واقع معماران فکری و مادی این سرزمین پهناور اند ، از همه مهم تر وجود معلمانی است که با ایمان به دانش آموزان حس وطن پرستی را به دانش آموزان القا می کنند .

آری ، بی دلیل نیست که سرود ملی در این حد تاثیر گذار و نیرو دهنده ی ما در شرایط سخت است ، پس ما نیز باید انتقال دهنده ی این حس به نسل های بعدی باشیم تا آن ها نیز از این نعمت برخوردار شده و برای معلمان خود مثل این انشارا بنویسند .

نتیجه گیری : آهنگ سرود ملی تداعی کننده ی تاریخ این سرزمین است و از گذشته گفته اند که گذشته ، کلیدی برای آینده است ، پس چه خوب است تا با اعمال خود موضوعی برای سرود های ملی آینده باشیم… .

 

انشا درباره آهنگ سرود ملی : انشا شماره شش

 

مقدمه انشا حس و حال شنیدن آهنگ سرود ملی جمهوری اسلامی :

مردم ایران همیشه با سرود ملی خود شناخته شده است. در واقع این آهنگ ، نماد رسمی کشور است. سرود ملی همواره نمایانگر حماسه و غرور ملی است که افتخار هر فرد است. هر کشور سرود ملی خاص خود را دارد که بیانگر اوج عظمت ملیت و مردم کشورها است. سرود ملی ایران یا هر کشوری با تغییر حکومت عوض می شود همان طور که پرچم کشور تغییر می کند.

بدنه : سرود ملی ایران بیانگر جمهوری حکومتی مردمی در ایران است. این سرود از جان بازی شهدا حکایت گر است، کسانی که با جانشان از این سرزمین حمایت کردند.

در بسیاری از مراسم های رسمی و پیروزی تیم ملی ایران در مسابقات جهانی اهنگ سرود ملی پخش می شود . افتخاراتی که تیم کشور در هر زمینه ورزشی کسب کردند باعث خوشحالی و نشاط هر ایرانی می شود. سرود ملی ایران دارای دو بخش دکلمه و موسیقی است. یادوار سرود ملی به زمان قاجار می رسد که نشانگر همپارچگی ملت ایران در سرود ملی است.

قومیت های مختلفی با زبان های گوناگونی چون:کردی، ترکی، لری و …در ایران زندگی می کنند که همگی زیر پرچم ایران و با یک سرود ملی(سرود رسمی ایران)شناخته می شوند.. آن ها به این سرود می بالند. در گذشته سرود ملی ایران شناخته شده نبود و دلیل آن، نبودن تلوزیون یا رادیو بود. ولی اکنون این سرود در تمام مدارس کشور با شکوه تمام برگزار می شود و دختر و پسر زیر زبان ان را زمزمه می کنند.

در دوران پس از انقلاب اسلامی ایران در سال۱۳۵۷، ابتدا سرود پاینده بادا ایران و سپس در شب سوم خرداد سال۱۳۷۱ سرود جمهوری اسلامی ایران (مهر خاوران) به عنوان سرود ملی به کر رفته است.

شاعر این سرود ساعد باقری و آهنگ ساز آن حسن ریاحی است. سرود ملی همواره در رگ و پی آدمی پیوند دارد و مانند وطن با ارزش و مقدس است و باید پاس ان را داشت و با احترام و صدای بلند و پر افتخار آن را خواند.

نتیجه گیری : سرود ملی کشورها بیانگر افتخار و شکوه آن هاست. کشورها چه آمریکا یا انگلیس و یا ایران سرود مخصوص به خود دارند که به آن می بالند وبرای آن ها غرور ملی را تداعی می کند.

 

انشا زیبا آهنگ سرود ملی ایران : انشا شماره هفت

 

مقدمه انشا حس و حال شنیدن آهنگ سرود ملی :

آهنگ سرود ملی هر کشور، نمادی از فرهنگ، تاریخ و تمدن آن است. حس میهن دوستی و میهن پرستی، چیزی است که با آن متولد می‌شویم و کمتر کسی است که این احساسات ناب بشری را با خود همراه نداشته باشد. با شنیدن صدای سرود ملی، تمامی این احساسات لطیف میهن پرستی در شخص زنده می‌شود.

بدنه : نخستین باری که صدای سرود ملی کشورم را شنیدم، کلاس اول دبستان بودم. دانش آموزان با روپوش‌های یکدست و مرتب، به صف شده و ناظم مدرسه از ما خواست تا سکوت جمع را حفظ کنیم. همه بچه‌ها علی‌رغم حس شیطنت درونی خود، ساکت شده و گوش فرادادند. بی آن که از قبل بدانیم، احساس احترام و جدی بودن موضوع، ما را در برگرفته بود و به همان اندازه متین و موقر گشتیم. موزیک ابتدایی با مارش‌های پرضرب خود، آغاز شد و سپس سرود به گوش رسید.

با شنیدن صدای سرود ملی کشورم، احساس می‌کردم که غرور و سربلندی بر بال‌های میهن جان می‌گیرد و در آسمان مدرسه به پرواز درمی‌آید. شانه‌هایم را صاف‌تر کرده و چانه‌ام را بالا آوردم. چیزی که شنیده می‌شد، غرور را در رگ‌های من جاری کرده و اجازه نمی‌داد شانه‌هایم فروافتاده یا گردنم خم باشد. سربازان چکمه پوشی را در خیال تصور می‌کردم که در نظمی بی‌مانند رژه رفته و اقتدار کشور را با قدم‌های محکم خود، به نمایش در می‌آورند. در این میان رفته رفته سرود ملی کشورم را زیر لب زمزمه می‌کردم و واژه‌های آن در تار و پود وجودم حک می‌شد. گویی نوایی آشنا بود که پیش‌تر نیز شنیده بودم…

سرود به پایان رسید و من تغییری را در خود احساس می‌کردم؛ گویی دیگر آدم قبلی نبودم و چیزی تازه و ارزشمند در من شکل گرفته بود. اینک مسئولیت سنگین‌تری داشتم. من نیز به یکی از آن سربازان چکمه پوش تبدیل شده بودم که برای حراست از میهن و درخشان نگاه داشتن نام آن، باید تلاش می‌کردم. اینک خاک وطن برایم دیگر چیزی بی‌معنا نبود و آن را صمیمانه در مشت می‌فشردم. پایداری خاک میهن و سرافرازی پرچم آن را آرزو کرده و اشک در چشمانم حلقه زد. دیگر می‌دانستم که برای چه در آن نقطه ایستاده و چه چیزی در دستان من است. سرنوشت یک ملت و یک سرزمین در دستان کوچک من و سایر دانش آموزان بود و باید برای رساندن آن به قله‌های افتخار، تلاش می‌کردیم.

 

نتیجه گیری : سرود ملی هر کشور ، با روح خاک آن پیوندی محکم و ابدی دارد. شنیدن صدای سرود ملی می‌تواند غیرت یک ملت را به جوش آورد و آن‌ها را به‌سان تکه‌هایی از یک پیکره مادر به یکدیگر متصل سازد. این صدای خوش آهنگ، چیزی مشترک بین تمام افراد جامعه است و می‌تواند احساساتی مشترک بین آن‌ها به وجود بیاورد. احساساتی عمیق و با ریشه و اصالت که نمی‌توان آن را با هیچ چیز دیگری قیاس نمود. این احساسات در عمیق‌ترین بخش وجود هر شخصی، ریشه دوانده و با آب و خاک میهن درهم آمیخته‌ اند.

 

انشا در مورد آهنگ سرود ملی ایران : انشا شماره پنج

 

مقدمه انشا حس و حال شنیدن آهنگ سرود ملی :

چه اتفاقی افتاد؟ تا چندلحظه پیش همه جا شلوغ بود. چرا یک مرتبه همه ساکت شدند؟ چرا همه انقدر مغرورانه ایستاده اند؟ چرا دست شان را روی سینه شان قرار داده اند؟ چه چیزی را زمزمه می کنند؟ این چه موسیقی است که در حال پخش است؟ بله این سرود ملی است.

بدنه انشا : سرود ملی را همه می شناسیم و بدون اغراق همه حفظ هستیم. دانش آموزان پیش از رفتن به کلاس درس آنرا هم خوانی میکنندو برخی شبکه های تلویزیون قبل از شروع برنامه هاشان آنرا پخش میکنند. با شنیدن سرود ملی به یاد بزرگی ها می افتم. به یاد انسان های بزرگی که بزرگی کردند و به تاریخ پیوستند. همۀ انسان های آزاده! از کوروش کبیر گرفته تا ستار خان و باقر خان و شهدای جنگ تحمیلی ، شهدای داانشمند ، شهدای ترور و شهدای مدافع حرم! به یاد تمام موشک های آمریکایی و اروپایی که اسیر هوش نخبگان ایرانی شدند. به یاد تمام موشک ها واسلحه هایی که با عرق ریختن توسط دانشمندان مان ساخته شدند. به یاد تمام تکنولوژی هایی که با خون شهیدان مان کار میکنند. به یاد اشک های آرمیتا که مزار شهید احمدی روشن را شست وشو دادند. به یاد کُرد های داعش کش! به یاد ایران می افتم! به یاد ایرانی!
لبخند ها ، غصه ها ، اشک ها و شادی و درد ما ایرانی ها همه یک منشا دارد و آن منشا وطن است. ایران است . ایرانی که خشت هایش با خون شهدا ساخته شد. ایرانی که روح آن دین آن است و دین آن از باور مردم خدا پرستش سرچشمه میگیرد. وقتی سرود ملی را میشنوم به این فکر میکنم خدا چقدر ما ایرانی ها را دوست دارد ما افتخار میکنیم که حامی مظلومان هستیم و ظالم کش هستیم و نه مظلوم کش!

نتیجه گیری : سرود ملی یعنی غرور من! یعنی صحبت های وطن من! سرودملی می گوید: برای آیندۀ ایران بجنگ! خدایی که با توست همان خدای طوفان شن در طبس است! همان خدایی است که در جنگ تحمیلی ما بودیم و او و سایر جهانیان همه!

 

در ادامه با انشا های زیبای ارسالی کاربران سایت در مورد حس و حال شنیدن سرود ملی  با ما همراه باشید…

 

انشا درباره آهنگ سرود ملی ایران و حس و حال آن ارسالی از سحر :

 

سرود ملی به ما می گوید که کشورمان از گذشته تا امروز چه راه سختی داشته است تا قدرتمند و آزاد باشد و استقلال و آزادی کشورمان به خاطر امام و شهیدان انقلاب است و این راه همین طور ادامه دارد.
حس و حال قدرت و افتخار، اقتدار و پایداری را در دل ها به وجد آورده و سدی محکم بر نا امیدی و غمگینی ها می شود، غرور را به دل بازگردانده و توانایی انجام هر کاری را در انسان می گذارد.
این سرود یکپارچگی و وحدت ملت را بیان می کند و در رگ و پی ملت ریشه دوانده است و مانند وطن با ارزش و مقدس است و پیام آور نور و رهایی از بند جهل و ظلمت است.
با آغاز و رفتن کلمه به کلمه آن به گوش ها، حس و حال تازه ای به قلب ها وارد شده و روزنه امید پیش رو گشوده می شود.
ما سرود ملی کشورمان را گرامی می داریم، به عنوان کلامی مقدس که حاکی از قدرت انقلاب اسلامی و رشادت امام و شهدای انقلاب دارد.
سرود ملی به همه ما یادآوری می کند تا تلاش کنیم که استقلال کشورمان روز به روز بیشتر شود، تا ایران عزیزمان بی نیاز از کشورهایی باشد که عمری در صدد سلطه بر آن هستند و ما با خواندن این آهنگ پر شور با خود عهد می بندیم همیشه حافظ مرزهای آن باشیم

 

انشا در مورد آهنگ سرود ملی ایران ارسالی از نازنین  :

 

همه افتخار و اقتدار وطنم ، در این آهنگ خلاصه شده است که حس آرامشش ، گوشم را نوازش میکند.
در اوج ناامیدی و اوج امید ها ، شنیدن این سرود و آهنگ ،‌ حس غرور را در من تازه کرده و دفاع از وطنم را برایم واجب و واجب تر از هرچیز میکند .
در چند ریتم و ملودی ، دنیایی توانایی و امید جای گرفته است که چون آب روانی ناامیدی و باخت هارا شسته و انسان را به برخواستن و شروعی تازه دعوت میکند .
آهنگی که حتی هفت صب در اوج بی حالی بر صف مدرسه ،دست هارا به سینه رسانده و رشادت و قدرت را بر چهره ها نقاشی میکند ،‌آهنگی به برادری و برابری ما را ثابت کرده و به بقیه نشان میدهد که ما همگی برابر بوده و در هیچ چیز از برادرانمان احساس بلندمرتبگی نمیکنیم .
آهنگی که نشان میدهد چونان کوهی محکم و استوار پشت یکدیگر ایستاده و تا قطره آخر خونمان ، جز برای وطن و آزادی آن نبوده و مشکی از خاکش را نیز در دست دشمن جای نمیدهیم .
ما همگی برابر بوده و بر سختی ها ، هم دیگر را رها نمیکنیم ، ما ملت ایران بوده و به ایرانی بودن خود افتخار می کنیم .

 

انشا حس و حال شنیدن آهنگ سرود ملی ارسالی از پانیذ کرج  :

 

در تمام مواقع، در آغاز و پایان ها،‌ موفقیت ها و شکست ها، پخش شده و حسی تازه در جان می دمد.
نمی دانم، شاید اگر سرود ملی باقی کشور ها را متوجه میشدم برایم جذاب به نظر می رسیدند، اما هیچ کدام به زیبایی و اقتدار سرود کشور خودم نیست.
با اولین سر زد از افق و آخرین جمهوری اسلامی ایران، حس غرور و اقتدار در جانم تازه شده و همه چیز برایم آسان و موفقیت آمیز به نظر می رسد.
در موفقیت ها، با آغاز این سرود و بر دوش گذاشتن پرچم کشورم، بر همچین قدرت و اقتداری افتخار کرده و او را بزرگ ترین عامل موفقیت خود می دانم، کشور من، همان کشوری است که حتی سرودش اشک هارا در چشم جمع کرده و دست ها را بر سینه میگذارد و کسی نیست که با شنیدنش از جای پا نشده و به احترامش چند دقیقه غرور را در چشمانش گذاشته و هیچ مانعی برای موفقیت خود نمی بیند.
برخی ها،‌ در حین مسابقات بزرگ، برای همین سرود و غروری است که در برد مهمانشان شده و به گوششان می رسد و میخواهند هرآنکس که آنجاست و حریفش است، از این سرود به لرز آمده و ترس تمام وجودش را فرا بگیرد.

 

انشا آهنگ سرود ملی ارسالی از رضا مشهد :

 

سرود ملی هر کشوری نشان دهنده ی روحیات آن ملت است. برای همین برای ساختنِ آواهای آن، علاوه برنیاز به افراد خبره در زمینه ی موسیقی و شعر، روان شناسان و جامعه شناسان هم دخالت دارند. سرود ملی کشورها، کتابِ تاریخ ِ آهنگین است. حتی آبزار الات موسیقی ای که برای ساختن سرود ملی استفاده می شود، تاثیر شگفتی در بیان روحیات و فرهنگ آن مردم دارد. من هر وقت سرود ملی کشورم ایران را می شنوم، ناخودآگاه به وجد می آییم و از جا بلند می شوم. احترام به سرود ملی. احترام به همه ی مردم، در طول تاریخِ آن کشور است.

افرادی که سرود ملی را می سازند، معمولا باید به عمیق ترین مسایل تاریخی و فرهنگی توجه ویژه داشته باشند. آن ها نمایندگانِ ملت هستند و هرگز نباید در ارائه ی افکار و فرهنگ مردم، از طریق سرود ملی، کوچک ترین خطایی را انجام بدهند. برای همین است که ساختن یک قطعه ی کوتاه، گاهی مراحلِ طولانی ای را طی می کند. سرود ملی کشور عزیزمان ایران را همه شنیده ایم. اگر توجه کرده باشید، ابتدای سرود با اداواتی مثل سنج یا امثالهم ساخته شده، که لبریز از شور و هیجان است. در همان چند ثانیه اول، هر شنونده ای می تواند حدس بزند که این سرود مربوط به ملتی شجاع است. کلمات و اشعار گنجانده شده در سرود نیز همان تاثیر را می توانند داشته باشند. سرود ملی ،آینه ی تمام قدی است که ملت ها خود را در آن به نمایش می گذارند.

 

انشا ارسالی از فاطمه در مورد حس و حالش از شنیدن سرود ملی کشور : 

 

امروزه هر کشوری دارای آهنگ رسمی و ملی خودش می باشد که در متن آن آهنگ از سختی ها و یا شکوفایی های بزرگ و یا از رهبر آن سرزمین سخن به میان آمده است .
آهنگ سرود ملی در ایران در ابتدای صبح درون مدرسه ها یا در ورزشگاه ها قبل از شروع بازی و در درون جشنواره های کوچک و بزرگ گاهی باکلام و گاهی به صورت بی کلام پخش می شود و افراد به احترام آن و کشورشان از جای خود بر می خیزند .
آهنگ سرود ملی مطمنا یکی از آهنگ هایی است که مردم هر کشور بسیار به آن علاقه مندند و با اجرای آن مردم به ذوق و وجد می آیند و به داشتن چنین کشوری که خودشان آن را ساخته اند و خواسته اند مثل مردم ایران به آن می بالند
کشور هر کس عشق و دین او بوده و سرود آن روحی تازه به جانش می دمد.
هنگامی که صدای آهنگ سرود ملی به گوش هر فردی می رسد در درون فرد باید نوعی احساس غرور و اقتدار بوجود بیاید و به کشور خود افتخار کند که چنین پیشرفتها و دستاورد های بدست آورده است و خود آن فرد نیز باید به گونه ی عمل کند که در آینده بتواند برای کشورش مهم و کار آمد باشد و بتواند کشورش را برای آینده ای هرچه بهتر سوق دهد .
هر کشوری دارای سرود ملی خاص خود مطابق با دستاورد های خود است و سرود ملی هر کشور به زبان خود آن کشور می باشد که مردم هر سرزمین بسیار به آن علاقه نشان می دهند .

 

 

پایان مجموعه

انشا انشا آهنگ سرود ملی صفحه 53 نگارش هشتم 

کاری از گروه آموزشی درس کده

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *