خانه » مطالب درسی » انشا درباره تلفن همراه ( موبایل ) صفحه 55 نگارش نهم / بیش از 100 انشای جذاب و متفاوت

انشا درباره تلفن همراه ( موبایل ) صفحه 55 نگارش نهم / بیش از 100 انشای جذاب و متفاوت

انشا درباره تلفن همراه
4.1/5 - (56 امتیاز)

در این مطلب برای شما کاربران عزیز انشا طنز و غیر طنز تلفن همراه که در صفحه 55 کتاب نگارش پایه نهم خواسته شده را تهیه و منتشر کرده ایم

 

انشا طنز و غیر طنز درباره تلفن همراه (موبایل )

 

نام انشا: انشا درباره تلفن همراه پایه نهم , دهم و یازدهم

نام انشا به انگلیسی : mobile phone

 

از ميان موضوع هاي زير يكي را برگزينيد يک بار با فضای طنز و یک بار با فضای غیر طنز درباره ی آن بنویسید

 

انشا تلفن همراه : ( انشا شماره 1 طنز )

 

مقدمه: تلفن همراه یا موبایل را از این جهت تلفن همراه مینامند که همه جا با ماست از جمله خانه خیابان صف اتوبوس و ….

 

 

بدنه: تلفن همراه هرچه بزرگتر و به سایز نان بربری نزدیک تر باشد ما را با کلاس تر با اهمیت تر و مهم تر جلوه میدهد زیرا در دستان ما جا نمیشود و دیگران را وادار میکنند جور دیگری به ما بنگرند

میتوان با آن پیامک های کوتاه و بلند یا بدون متن بدهیم و به اصطلاح دوستان را سر کار بگذاریم و از دور تفریح کنیم و بخندیم!!!

توجه داشته باشید هیچ وسیله دیگری همچنین قابلیتی ندارد تلفن همراه با اعتماد ترین و رازدارترین دوست ما در دنیاست زیرا رمز و قفل دارد و برای حفظ راز های ما تا جای ممکن ایستادگی میکند

ممکن است با چکش له شود ولی چیزی را لو نمیدهد و به اصطلاح نم پس نمیدهد تلفن همراه به ما این امکان را میدهد که همزمان که هستیم نباشیم و در عین همراهی با دوستان جدا از آن ها و با تلفن همراه خود مشغول بازی باشیم

خوبی دیگر تلفن همراه این است که هر گاه کسی با ما کار داشت به راحتی میگوید مشترک مورد نظر در دسترس نمیباشد پیام شما از طریق سرویس صوتی به مخاطب اطلاع داده میشود برای کاستن از هزینه های تماس گاهی بهتر است بگوییم شارژم داره تموم میشه با من تماس بگیر و یا اگر نخواهیم تماس بگیریم میگوییم شارژم تمام شده بود

تلفن همراه هم بازی خوبی هم هست و گاهی میتوان از صبح سحر تا بوق سگ با آن بازی کنیم تا خوابمان ببرد پس تلفن همراه همراه همیشگی ما بهترین همبازی و رازدار ماست و کم خرج ترین ,مورد اعتماد ترین و بهترین دوست ماست.

 

انشا در مورد تلفن همراه : ( انشا شماره 2 غیر طنز )

 

مقدمه: اگر سی سال پیش به کسی میگفتید وسیله ای ساخته خواهد شد که بدون اینکه به سیم وصل باشد با آن میتوان ازتباط برقرار کرد بی شک به شما میخندید و با تعجب به شما نگاه میکرد

تنه: اما امروزه یکی از مهمترین وسایل ارتباطی تلفن همراه است و بسیاری از بخش های زندگی ما به آن گره خورده است از پرداخت فیش های آب و برق گرفته تا تماشای تلوزیون و انجام کار های بانکی از طریق تلفن همراه میسر است

می توان شماره صد ها و هزاران نفر از دوستان و همکاران را در آن ذخیره و نگه داری کرد

میتواند مانند یک منشی یادداشت ها را برای ما به خاطر بسپارد و در صورت لزوم به ما یاد آوری کند

انواع کتاب ها , تقویم و قرآن را میتوان در آن نگه داری کرد و به راحتی از آن در هر جایی استفاده کرد و به این دلیل که اندازه ی آن کوچک است ما را از نگه داری قفسه های بزرگ و کتاب های قطور بی نیاز میکند

با تلفن همراه در هر لحظه میتوانیم به دوستان و آشنایان خود دسترسی داشته باشیم و از اخرین اخبار جهان مطلع شویم اما این وسیله با ویژگی منحصر به فرد مضراتی هم دارد:

این دستکاه ممکن است ما را از جمع دوستان و آشنایان دور و منزوی کند و در حالی که در کنار آن ها هستیم از آن ها غافل باشیم

و مضرات دیگر مانند ضعیف شدن چشم , امواج سرطان زا و …..

 

نتیجه: تلفن همراه زندگی امروزه را از خیلی از جهات راحت تر کرده است اما باید توجه داشته باشیم که بیش از حد از آن استفاده نکنیم و همیشه اعتدال را رعایت کنیم

 

انشا در مورد تلفن همراه : ( انشا شماره 3 غیر طنز )

 

مقدمه: در این دنیای پیشرفته، ما به ابزاری نیاز داریم تا بتوانیم کارهایمان را به سرعت انجام دهیم و در وقتمان صرفه جویی کنیم. یکی از این ابزار، تلفن همراه است که با آن می توان به راحتی با دیگران ارتباط برقرار کرد بدون آنکه بخواهیم مسافتی طولانی را طی کنیم.

 

بدنه: مثلا اگر مطلبی را ندانیم و کسی هم نباشد که از او بپرسیم می توانیم با جستجو کردن آن در اینترنت تلفن همراهمان کمتر از یک دقیقه جوابمان را پیدا کنیم. با تلفن همراه و امکانات آن هم می توانیم با تکنولوژی آشنا شویم و پیشرفت کنیم هم می توانیم با استفاده نابجا از آن از زندگی روزمره و کارهایمان عقب بمانیم و پس رفت کنیم؛ پس نحوه استفاده از تلفن همراه مهم است.

این تلفن همراه انقدر کارایی دارد که خیلی از کارهای ما را انجام می دهد؛ از ماشین حساب و پیامک گرفته تا حل کردن سوالاتمان. گاهی هم باید مواظب کارایی های زیاد تلفن همراه باشیم چرا که کمک گرفتن بیش از حد از آن هم می تواند ما را تنبل کند هم خلاقیت را از ما دور کند.

با تلفن همراه می توانیم لحظه های شاد و غمگینمان را ثبت کنیم و در آینده آن ها را نگاه کنیم. لحظاتی که دور هم جمع هستیم و می گوییم و می خندیم را می توانیم فیلمبرداری کنیم تا بعد ها از دیدن آن لذت ببریم و لبخند بزنیم. و یا با دوستان و فامیل ها عکس دسته جمعی به یادگار بگیریم.

اگر در اتوبوس یا بیرون از منزل باشیم، در جایی که هیچ سرگرمی ای وجود نداشته باشد، می توانیم با بازی های تلفنمان خود را سرگرم کنیم و از آن بهتر، خواندن کتاب با تلفن است؛ با این کار هم می توانیم سرگرم شویم هم از وقت گرانبهایمان مفید ترین استفاده را کنیم.

 

نتیجه انشا تلفن همراه : در این عصر فناوری، تلفن همراه یکی از پر استفاده ترین ابزار است که نتیجه استفاده از آن به نحوه به کاربرد آن توسط ما بر می گردد. پس از هر چیزی استفاده درست کنیم.

 

انشا درباره تلفن همراه : ( انشا شماره 4 طنز )

 

مقدمه : این روزها تلفن همراه وسیله ای است علاوه بر ارتباط برقرار کردن با دیگران، با بازی کردن با آن می توانی شب و روزت را سپری کنی! هم از تناسب اندامت را از دست بدهی و هم عینکی شوی. آن وقت با شکم گنده و عینکی که هر شیشه اش اندازه یک قابلمه است، زیبا هم به نظر میرسی!!

 

بدنه: تلفن همراه آن قدر مزایا دارد که هرچه بگویم باز هم کم است! مثلا در مهمانی که نشسته باشی دیگر لازم نیست بدانی چه کسانی در آن جا حضور دارند! انقدر کله ی مبارکت را سمت تلفنت خم می کنی که ساعاتی بعد خود را در خانه ات می بینی!!

روزها اگر بیرون از منزل باشید حتما صف های خلوت دستشویی عمومی را دیده ای؛ کمی که دور و اطراف آن را نگاه کنی، متوجه میشی که همه سرها به تلفن همراهشان گرم است و خبری از کلیه شان هم ندارند که مبادا سنگ کلیه بگیرند! بعد هم که کارشان اضطراری می شود و مجبورند سرشان را از گوشی بیرون بکشند، آن وقت صف های طولانی دستشویی عمومی را خواهی دید!

تلفن همراه یک مهربانی به خصوصی دارد که شاید در خود آدم ها همچین مهربانی ای پیدا نشود؛ آن هم وقتی است که آن را زنگ میگذاری تا ۶ صبح بیدار شوی ولی با هربار زنگ زدنش، یک پس کله ای به او میزنی و بدون آنکه به او بر بخورد بازهم پشت سرهم زنگ میزند و سر و صدا می کند تا مجبور شوی با چشمان بسته رخت خواب را ترک کنی!

اصلا اگر تلفن همراه نباشد که زندگی نمیتوان کرد! زندگی با تلفن همراه! در کوچه و خیابان که نمی توانی بروی و با دیگران مسابقه بدهی اما با همین تلفن همراه می توانی در ۵ دقیقه با هزاران نفر مسابقه بدهی و در آخر هم اگر باختی و دهان به …… گفتن باز کردی، فقط خودت صدای خودت را میشنوی و دعوا و بزن بزن هم راه نمی افتد!

 

نتیجه : تلفن همراه استفاده های دیگری هم دارد که دیگر جای گفتنش نیست! فقط یادمان باشد که در هنگام غرق شدن در تلفن همراهمان، حواسمان به چشم و شکم و کلیه و جاهای دیگرمان باشد!!!

 

انشا درباره تلفن همراه : ( انشا شماره 5 طنز )

 

متن : در روزگار ما تلفن همراه یک وسیله فوق العاده برای عینکی شدنه!

وقتی 4-5 سالم بودم همیشه فکر میکردم نابغه ها عینکی هستن، برای همین دوست داشتم عینکی شم.

اما نمیدونستم راه رسیدن به این موفقیت بزرگ چیه!

چند باری هم عینک پدربزرگم رو به چشمم زدم، چشمتون روز بد نبینه که نه تنها نابغه نشدم بلکه همه چیز رو عجیب غریب میدیدم.

بزرگتر که شدم با یه وسیله ای به اسم تلفن همراه آشنا شدم.

درسته اسمش تلفن بود اما کارهایی که میشد باش انجام داد فقط پرسیدن حال و احوال دوست و آشنا نبود.

یکی از کاربرداش خلاص شدن از دست نق و نوق بچه ها بود.

پدر مادر ها دیگه به جای خرید اسباب بازی و وقت گذاشتن با کودک، یه تلفن همراه بهش میدادن و سرش رو گرم می کردن.

بزرگتر ها به جای لذت بردن از زندگی و گردش و خرید، فقط به گرفتن یه عکس و منتشر کردن تو شبکه های مجازی اکتفا می کردن.

خانم ها به جای خوش طعم کردن غذا فقط به فکر خوشگل کردن غذا و عکس گرفتن و گرفتن لایک و کامنت بودن، اما دیگه از مسموم شدن اعضای خانواده بعد از خوردن غذا عکس نمیگرفتن.

تلفن همراه علاوه بر همه این ها بهترین وسیله برای نشون دادن چیزی که در واقعیت نبودی بود.

مثلاً من هیچ وقت درسم خوب نبود، اما حالا به لطف تلفن همراه عینکی شده بودم و مدام عکس های خودم از نگاه کردن به صفحات کتاب رو منتشر میکردم که بقیه هم بدونن من چه نابغه ای هستم.

تلفن همراه من رو به همه این آرزوها رسونده بود!

 

انشا درباره تلفن همراه : ( انشا شماره 6 غیر طنز )

 

متن : در عصری که به عصر ارتباطات شهرت دارد، تلفن همراه وسیله ای بسیار کارآمد برای برقراری ارتباط است.

تلفن های همراه در ابتدا با ظاهر و کارایی بسیار پایین تر از آنچه امروزه وجود دارد ساخته شدند.

با گذشت زمان و نیاز افراد به دسترسی سریعتر به اطلاعات، تلفن های همراه نیز پیشرفته تر شدند و امکانات بیشتری را در اختیار بشر قرار دادند.

امروزه تلفن های همراه به بخش جدایی ناپذیر زندگی انسان ها تبدیل شده اند و نبود آنها ارتباط بین انسان ها را با مشکلات زیادی مواجه می کند.

شاید در روزگاران گذشته کسی فکر نمیکرد که تلفن های همراه می توانند به گونه ای طراحی شوند که بیشتر نیاز های انسان ها را رفع کنند.

با استفاده از تلفن های همراه علاوه بر تماس صوتی و تصویری با دوستانمان، میتوانیم اقدام به اشتراک کتاب ها، علاقه مندی ها و … نیز کنیم.

 

انشا درباره تلفن همراه : ( انشا شماره 7 غیر طنز )

 

اولین باری که پدرم برایم تلفن موبایل یا همان موبایل خرید، یک گوشی خیلی خیلی ساده بود .

که صفحه اش تقریبا برابر با یک عکس سه در چهار و سیاه و سفید , بدنه اش هم سورمه ای رنگ بود. اما من در پوست خودم نمی گنجیدم. باورم نمی شد که الان یک گوشی تلفن دارم و با آن می توانم تماس بگیرم و زنگ های مختلف روی آن بگذارم و به هرکسی که دوست دارم پیامک بدهم. آن موقع حتی خواب این را هم نمی دیدم که گوشی هایی با قابلیت های امروزی بوجود بیایند.گوشی هایی که با بهترین کیفیت عکس می گیرند، آهنگ پخش می کنند، به دنیای اینترنت در هرکجا که بخواهیم وصل می شوند و قابلیت گفتگو تصویری و صوتی و پیامکی با هر کسی در هر کجای جهان را برایمان پدید می آورند.

امروز این گوشی های هوشمند زمان زیادی از روزمان را به خودشان اختصاص داده اند. علاوه بر استفاده های مفیدی که می توان از آنها کرد، اما ضرر های زیادی هم دارند که با استفاده درست از این تلفن های همراه می توان، آنها را به حداقل کاهش داد.

 

انشا درباره تلفن همراه : ( انشا شماره 8 غیر طنز )

 

متن: تلفن همراه وسیله ی ارتباطی است که به راحتی می توان ارتباط برقرار کرد و از جایی به جای دیگر با دوستان و آشنایان خود صحبت یا چت کرد.

سلام من تلفن همراه هستم،دوست خیلی از شما ها.. از کودک تا پیر و جون که در تمام روز منو روی زمین نمی گذارین و دائما در حال بازی با من هستند و من گاهی آنقدر خسته می شوم که به شما فحش و ناسزا می گویم که البته نوش جونتون چون حقتونه تا حداقل یکم منو زمین بذارین تا از دست شما یه نفسی بکشم. والا به خدا حداقل یکم سرتونو بالا بگیرید تا آرتروز گردن نگیرید..

من به فکرتونم ها. من گاهی خودمو میزنم به هنگی تا شاید دلتون بسوزه یکم دست از سرم بردارید اما انقدر سمج هستید که ول نمی کنید

البته من قبلا اینجوری نبودما.برای خودم ابهت داشتم..

چندتا دکمه داشتم شکل و شمایل خاصی داشتم. الان همش لمسی شده شیک شده به قول معروف با کلاس شدم اما من میگم سوسول بازی شده.

 

انشا کوتاه درباره تلفن همراه : ( انشا شماره 9 طنز )

 

در زمان های گذشته وسیله ای به اسم تلفن همراه وجود داشت که مردم در مواقع لازم از آن برای ایجاد ارتباط تلفنی استفاده می کردند

اما امروزه ما وسیله ایی را در دست داریم که نام آن تنها تلفن همراه است که بیشتر قابلیت بازی کردن و گوش کردن موزیک ، ترانه ، وصل شدن به اینترنت ، گشت و گذار در تلگرام ، ایستاگرام ، گذاشتن پست و کامنت را دارد. و تنها کاری که با آن انجام نمی شود تماس گرفتن است. اما نام قدیمی خود را هم چنان یدک می کشند، زیرا همه آن را همه جا حتی در دستشویی و حمام همراه خود دارند.

 

انشا درباره تلفن همراه : ( انشا شماره 10 طنز )

 

مقدمه : به یاد می آورم که تلفن همراه تازه به ایران آمده بود و کمتر کسی از آن برخوردار بود. اگر کسی در خیابان تلفن همراه داشت، اندازه آن شبیه به یک تلفن ماهواره‌ای بزرگ و عجیب بود. خانواده ما نیز یک خط تلفن همراه که در آن زمان کالایی لوکس محسوب می‌شد، خریداری کرده و م، به ‌ویژه خواهرم در پوست خود نمی‌گنجیدیم. پدر یک گوشی تلفن همراه خریده بود که اندازه یک آجر بود.

 

بدنه: خواهرم شدیدا اصرار داشت که پدر اجازه دهد او برای بیرون رفتن با دوستانش، گوشی تلفن همراه را نیز ببرد. پدر ابتدا مقاومت می‌کرد و به نظرم می‌آمد که دوباره به کودکی تبدیل شده و دلبستگی عجیبی به این وسیله ارتباطی جدید دارد. اما پس از کمی ادامه پیدا کردن اصرارهای خواهرم، در نهایت تسلیم شد. پدر گوشی تلفن همراه را با سفارش‌های فراوان به خواهرم داد و به او گفت که از گوشی مانند جانش محافظت و نگهداری کند!

خواهرم با افتخار تمام گوشی تلفن همراه را در کیف دستی ‌اش گذاشت و در حالی که گویی به جای زمین، قدم‌هایش روی ابرها پیش می‌رفت، از خانه خارج شد. البته قبل از خروج از خانه نیز بارها به ما سفارش کرد که پس از گذشت چیزی نزدیک به یک ساعت، چندین بار از تلفن منزل با او تماس بگیریم که صدای تلفنش شنیده شود و دوستانش متوجه تلفن همراه او گردند.

مادرم نیز طبق چیزی که خواهرم خواسته بود؛ یک ساعت بعد چندین بار با او تماس گرفت. خواهرم بعدا تعریف کرد که تلفن همراه داخل کیفش مرتب زنگ می‌خورده و آن‌ها در تعجب بودند که این صدای چیست. خواهرم به روی خودش نمی‌آورده که تلفن همراه در کیف او زنگ می‌خورد. او که از شنیدن صدای جذاب زنگ خوردن تلفن همراه خود خوشحال بوده، پس از چندین بار زنگ زدن مادرم، با افتخار زیپ کیفش را باز کرده و گوشی بزرگ را از آن خارج ساخته است. خواهرم با صدایی که به قول خودش پیچ و تابی به آن داده، چند کلمه‌ای با مادرم صحبت می‌کند و دوباره گوشی را سرجای خود بازمی‌گرداند. باید وضعیت دوست‌های خواهرم را می‌دیدید که چطور چشمانشان گرد شده بود! (این چیزی است که خواهرم تعریف می‌کند.)

 

نتیجه: آن روز گردش خواهرم با دوستانش با صدای زنگ‌های تلفن همراه به چیزی خاص تبدیل شده و از آن لحظه به بعد خواهرم خود را پرنسس جمع احساس می‌کند. حال دخترهای دیگر هم نگفتنی است که هر یک چطور برای تلفن همراه حسرت می‌خوردند. امروز که کودک و پیر و جوان همه صاحب یک گوشی همراه هستند، تعریف آن روزها برای خواهرم به یک خاطره شیرین و جذاب تبدیل شده است.

 

انشا درباره تلفن همراه : ( انشا شماره 11 غیر طنز )

 

مقدمه : انشای امروز ما در مورد نقش مهم تلفن های همراه یا همان موبایل ها در زندگی است، سال ها پیش وقتی اولین تلفن های همراه ساخته شدند مسئله این بود که تکنولوژی های بسیار سخت و پیچیده ای داشتند و شما باید مدام با کلید های روی صفحه کلید با آن ها کار های خود را انجام می دادید، این مسئله می تواند باعث کم شدن سرعت کار شود.

 

بدنه: گوشی همراه که معمولا ” تلفن همراه ” نیز نامیده می‌شود . این وسیله که به طور عمده برای تماس صوتی استفاده می‌شود . در حال حاضر پیشرفت‌های تکنولوژیکی زندگی ما را آسان کرده‌است . امروزه با کمک یک تلفن همراه ، ما می‌توانیم به راحتی با هر کسی در سرتاسر دنیا صحبت کنیم و فقط با حرکت انگشتان خود از این دستگاه ها برای هر مقصد و کاری استفاده کنیم.

نتیجه: امروزه تلفن‌های همراه در شکل‌ها و اندازه‌ های مختلفی موجودند و دارای ویژگی‌های فنی متفاوتی هستند و برای اهدافی از جمله تماس صوتی ، چت کردن به صورت ویدیویی ، پیام‌رسانی متنی ، مرور اینترنتی ، ایمیل ، بازی‌ های ویدیویی و عکاسی به کار می‌روند . همانند هر دستگاه ، تلفن همراه نیز مزایا و معایب خود را دارد

 

انشا درباره تلفن همراه : ( انشا شماره 12 طنز )

 

متن : اصلا درک نمیکنم آخه این تلفن چیه که همه اینقدر بهش وابسته شدند ؟

تاحالا دقت کردین تو خیابون اونایی که سرشون همش تو گوشیه چند بار میرن تو دیوار ؟

خیلیا که تو تاکسی یا اتوبوس یا مترو نشستن ، حتی یادشون میره کجا قرار بود پیاده شن .

یا مثلا پیاده میشن یادشون میره کرایه شون رو حساب کنن .

من چند وقت پیش با چشمای خودم دیدم یه نفر با سر خورد به تیر برق .

مگه چی تو گوشیه که اینقدر مهمه ؟

توی خیلی از مهمونیای خونوادگی ، به جای اینکه اعضای خانواده دور هم جم شن با هم حرف بزنن همش با گوشی کار می کنن .

دایی من اصلا با این موضوع کنار نمیاد .

وقتی میریم خونشون گوشی همه رو تحویل میگیره یا عین هواپیما میگه همه باید خاموش کنن .

اینطوری خیلی بهتره .

البته تلفن همراه واسه بعضیا یه دوست خیلی خوب و با وفاست .

اونایی که زشتن با برنامه هاشون خودشون رو خوشگل می کنن .

اونایی که چاقن خیلی راحت خودشون رو لاغر میکنن .

جوش های صورتشو را از بین میبرن .

راست میگن فلفل نبین چه ریزه .. دقیقا حکایت تلفن همراهه ..

طرف رفته رستوران بعد از مدت ها میخواد کباب بخوره عکسشو میگیره واسه همه میفرسته ..

آخه مگه میشه ؟

این چه کاریه واقعا ؟

کاش یکم تلفن همراه و موبایل هامون رو کنار بذاریم .

 

انشا درباره تلفن همراه : ( انشا شماره 12 طنز )

 

متن : سلام من یک تلغن همراهم .یکی از میلیارد ها گوشی دیگه.حتما براتون عجیبه که چرا و چجوری دارم حرف میزنم.خوب برای خودمم سواله.خوب میتونم دیگه.شما میتونین منم میتونم.اه.حواسمو پرت کردید.از دست شما آدما.خوب داشتم مگفتم
یه روز من و صاحبم نازنین،با هم رفتیم بیرون برای خرید لباس.
من چندتایی شکایت دارم.اول اینکه هی وسط خیابون با من کار میکرد و نزدیک بود جفتمون رو به کشتن بده.دوم اینکه بعد از کلی راه رفتن،برای خودش آب خرید و اصلا به من تعارف نکرد و همش و خودش خورد.خوب منم تشنم میشه
سوم اینکه…نه نه نمیگم.چرا میگم…سوم اینکه منو تو دستش خیلی شل گرفته بود،یهو از دستش افتادم و به مدت 4 دقیقه و 27 ثانیه بیهوش بودم.
بعد از کلییی پیاده روی، به لباس فروشی رسیدیم. فروشندهیه سلام گرم و دوستانه به نازنین کرد ولی اصلا به من نگاه هم نکرد.
راستی،وای نبودین ببینین چه لباس زشتی برای خودش خرید.اگه از منم نظر پرسیده بود الان مثل پرنسسا شده بود. بعد از کلی بیرون موندن از خونه بالاخره رسیدیم.وای من داشتم خاموش میشدم.فقط 3 درصد شارژ داشتم.اما خوشبختانه نازنین منو نجات داد و به سرعت نور منو زد تو برق. ولی نمیدونم بخاطر من اینکارو کرد یا بخاطر خودش.
حالا که دارم فکر میکنم داره از نازنین بدم میاد
خوب اینم از خاطره ی دیروز من.
شما خاطره ای چیزی ندارین بخواین به من بگین؟ خوب خداروشکر خودمم حوصله ندارم بشنوم.
ای وای نازنین اومد.دوباره باید خفه خون بگیرم.خوب من رفتم.خوش گذشت. بای همگی

 

انشا درباره تلفن همراه : ( انشا شماره 13 طنز )

 

مقدمه: من عاشق بازی کردن با تلفن همراه هستم. خدا خدا می کنم تا پدر یا مادرم تلفن شان را به من بدهند تا بازی کنم و عکس بگیرم با این کار کلی سرگرم می شوم ولی پدر و مادرم می گویند این کار خوب نیست و باید به اندازه از موبایل استفاده کنم.

بدنه: اما من آن قدر در مورد تلفن همراه یاد گرفته ام و واردم که بعضی وقت ها به پدر و مادرم هم کمک می کنم و چیز هایی را که نمی دانند به آن ها یاد می دهم آن وقت است که با نگاهی کنجکاو می پرسند که این ها را از کجا یاد گرفتی؟! من با لبخندی مغرورانه می گویم: ما اینیم دیگه!

چند بار از پدر و مادرم خواسته ام برایم تبلت بخرند تا با گوشی آن ها بازی نکنم ولی مخالفت می کنند و می گویند در این سن فقط باید به فکر درس و مدرسه باشم.

کار دیگری که با تلفن همراه انجام می دهم این است که وقتی دلم برای کسی تنگ می شود اما نمی توانیم به دیدار شان برویم با آن ها تماس تصویری می گیرم و با هم صحبت می کنیم.

راستش را بخواهید وقت هایی هم هست که از تلفن همراه بدم می آید و آرزو می کنم کاش اصلا وجود نداشت این زمانی است که پدر یا مادرم در تلفن همراه خود غرق می شوند انگار اصلا من وجود ندارم هر چه می گویم فقط می گویند چه گفتی؟ یک بار دیگر بگو! در این مواقع واقعا احساس تنهایی می کنم و مجبورم منتظر بمانم تا کارشان با تلفن تمام شود.

نتیجه : کمی که بیش تر فکر می کنم به این نتیجه می رسم تلفن همراه هم می تواند خوب باشد و هم بد و این به نوع استفاده کردن ما بستگی دارد، اگر برای هر چیزی برنامه ریزی کنیم و از امکاناتی که در اختیار ما است درست استفاده کنیم می تواند به موفقیت ما در زندگی کمک کند.

 

انشا درباره تلفن همراه : ( انشا شماره 14 غیر طنز )

 

مقدمه: دنیا به سرعت زیادی در حال حرکت به سمت جلو است و در این میان تکنولوژی حرف اول را می زند، این تکنولوژی است که توانسته وسیله ای بسازد که من و شما در خانه های مان بنشینیم و به راحتی با لمس تلفن همراه خود مرز ها را از بین ببریم و با دیگران در هر کجای دنیا که باشند صحبت کنیم یا پیام ارسال کنیم.

 

بدنه انشا نلفن همراه: اگر به گذشته های نه چندان دور برگردیم و شکل و کار آیی تلفن های همراه را با امروز مقایسه کنیم می بینیم که چه قدر پیشرفته تر شده اند و کارآیی آن ها چندین برابر شده است.

در گذشته تلفن های همراه چند دکمه و یک صفحه ی کوچک داشتند که با فشار دادن دکمه ها می توانستیم تماس بر قرار کنیم یا پیام ارسال کنیم ولی تلفن های همراه امروز وسیله ی ارتباطی تمام معنا هستند که با کشیدن انگشت بر صفحه ی آن ها می توانیم تماس صوتی و تصویری بر قرار کنیم ، به شبکه ی اینترنت وصل شویم ، موسیقی مورد علاقه مان را گوش دهیم ، کتاب بخوانیم ، به صورت مجازی جا های مختلف را ببینیم ، در شبکه های اجتماعی عضو شویم ، اخبار و اتفاقات روز جهان را دنبال کنیم و کار کرد های دیگر که تلفن همراه را به جزء جدا نشدنی زندگی های امروزی تبدیل کرده است.

در کنار این مزایا استفاده نادرست از تلفن همراه معایبی هم دارد و می تواند آسیب های زیادی به دنبال داشته باشد ، بدترین این آسیب ها غرق شدن در فضای مجازی و جدا شدن از زندگی واقعی است این وابستگی و اعتیاد به تلفن همراه توجه و تمرکز را از هدف های واقعی و مهم زندگی کم و گاهی نیز کلا از بین می برد و تمام حواس فرد را معطوف به خود می کند.

پس استفاده از تلفن همراه باید اصولی و برنامه ریزی شده باشد و در طول روز باید ساعتی را برای استفاده از آن مشخص کنیم تا آسیب کم تری ببینیم چون جدای از مساله ی فضای مجازی و هدر رفتن وقت مان ، تلفن همراه امواجی دارد که برای سلامتی مضر هستند و ممکن است خیلی از بیماری ها را به دنبال داشته باشد.

 

نتیجه انشا تلفن همراه: نکته ی مهمی که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم فرهنگ استفاده از تلفن همراه است ، مثلا صحبت کردن با تلفن همراه هنگام رانندگی عین بی فرهنگی و استفاده ی نا به جا از تلفن همراه است ، هر یک از ما عضوی از یک خانواده ی بزرگ به نام جامعه هستیم و رفتار ما بر جامعه اثر گذار است پس هر کس به سهم خود باید بکوشد با استفاده ی درست و به جا از تلفن همراه به بالا بردن فرهنگ جامعه کمک کند.

 

انشا درباره تلفن همراه : ( انشا شماره 14 غیر طنز قالب خاطره )

 

مقدمه انشا : تلفن همراه موضوع خیلی خوبیه برای نوشتن

اینکه تاثیر تلفن همراه رو توی زندگی مورد بحث قرار بدهیم گوشی هایی که یک زمانی برای موارد ضروری استفاده می شده برای یک تماس مهم و زمانی که تک تک آدم ها داشته اند نه همه اما امروزه تلفن همراه علاوه بر موارد ضروری به تفریحات آدمی هم تبدیل شده است از جمله اینکه گوشی های پیشرفته وارد بازار ها شده اند و به راحتی گفته می شود که بیشتر مردم از تلفن همراه های لمسی جدید استفاده می کنند.

 

بدنه انشا : اوایل سال های مهم زندگی امروزه دانش اموزان کنکور یک ازمونی که اینده ان هارا مشخض می کند همیشه مشغول درس خواندن بودم و تلفن همراه اهمیت ان چنانی برایم نداشت بهتر است بگویم بفکرش بودم اما بخاطر دوره ی مهمی که در زندگی داشتم نمیتوانستم تلفن همراه را در اولویت خود قرار بدهم با پدرم صحبت کردم و از پدرم خواسته بودم اگر معدل خوبی این ترم بیاورم برایم تلفن همراه بخرد چون دوستانم را دیده بودم که برای دروس ها نیز از تلفن همراه استفاده میکردند برایم جالب بود دوستام از مفید بودن تلفن همراه خیلی صحبت میکردند تصمیم گرفتم من نیز بعد از ترمم تلفن همراه تهیه کنم ترم که تمام شد پدرم به وعده اش عمل کرد و برایم تلفن همراه تهیه کرد خوشحال بودم اما نگران .. خوشحال بخاطر این که من نیز خواهم توانست از گوشی همراه برای کمک به درس هایم استفاده کنم اما نگران و دلواپسی برای مدیریت تلفن همراه سعی میکردم زمان درس خواندن استفاده کمتری بکنم کم کم این موضوع کم رنگ می شد و نگرانی من هم کمرنگ تر تلفن همراه های جدید لذت بخش هستن برای گمراهی معتقدم تلفن همراه بدنیست اما باید مدیریت کرد کاری که شاید من تا حدی نتوانستم انجام دهم و این یک حقیقت است که بهتراست چیزی را نداشته باشم تااینکه داشته باشم و نتوانم مدیریت کنم شاید کسی که خود را جای من قرار میدهد به این معتقد باشد که من توانستم کنترل کنم ولی من نتوانستم چون غرق این مطلب شدم که گوشی همراه برای کمک به درس هایم هست . و جواب سوالاتی که از من می پرسیدند نیز همین بود گوشی همراه من برای کمک به درس هایم هست ..این یک موضوع تلقین شده بود برایم این موضوع را میدانستم اما نمیتوانستم با عمق وجودم آن را قبول کنم و الان که دیگر نه کنکوری در پیش رو دارم و نه ازمونی که زندگی ساز باشد برایم در نزدیکی این موضوع را با تمام جانم فهمیده ام که من به خودم تلقین کردم چیزی را که نباید تلقین میکردم و همیشه کاشی کنار صحبت هایم هست کاش مدیریت میکردم این بحران بزرگ را.

نتیجه انشا :  تلفن همراه به صورت کلی نه مضر است نه مفید بلکه من و شما تعیین میکنیم که برایمان مضر باشد یا مفید .ما اگر بتوانیم تلفن همراه را بعنوان یک بحران در نظر بگیریم یقینا خواهیم توانست یک بحران را در زندگی شخصی خود مدیریت و کنترل کنیم.

 

انشا درباره تلفن همراه : ( انشا شماره 15 غیر طنز کوتاه )

 

تلفن همراه وسیله ایی است که این قابلیت را به فرد می دهد که یک وسیله ارتباطی را همراه خود به هر جا که می رود ببرد و در همه جا دسترسی به تلفن و ارتباطات و اینترنت را داشته باشد. تلفن همراه وسیله ایی است که زندگی را آسوده تر کرده و دیگر مانند سابق نیازی نیست که حتما تلفن ها ثابت باشند و تلفن ثابت برای تماس در خانه و یا محل کار بود اما الان به آسانی می توان در تمام نقاط چه در کوه، جنگل و چه در خیابان از تلفن استفاده کرد و به آسانی کار خود را پیش برد. با پیشرفت علم و تکنولوژی تلفن همراه نیز پیشرفت کرد و این قابلیت را به آن داد که علاوه بر برقراری تماس، امکانات دیگری را نیز شامل شود مانند وصل شدن به اینترنت و دنیای مجازی و هم چنین قابلیت وصل شدن به تلوزیون، رادیو و گوش کردن موزیک ، گرفتن عکس و وسیله ای برای بازی . به طوری که امروزه تلفن همراه تنها تلفن نیست. بلکه تبدیل به وسیله ایی همه کاره و دست راست انسان شده است

 

انشا تلفن همراه ارسالی از کاربران سایت : ( انشا کوتاه )

 

نازنین: طنز

 

شب، زنگش را برای صبح کوک کرده تا به کار و بارم برسم ، صدایش را هم صدای جیغ خواهر کوچک ترم گذاشته ام
صبح شده و خورشید رخش را در آسمان نمایان کرده و صدای جیغ های خواهرم ، فضای اتاق را فرا گرفت . فریادی سر داده و میگفتم ساکت شو، بگذار حداقل یک روز بخوابم ، مامان ، این بچرو ببر ، و او کماکان به جیغ هایش ادامه میداد . از جایم بلند شدم تا با به بغل گرفتنم آرامش کنم ، اما معلوم نبود کجا پنهان شده است ، زیر میز ، زیر تخت ، پشت پنجره ، داخل حمام ، زیر بالشت ، همه جا را با عصبانیب تمام گشته و با پیدا نشدنش روی تخت نشسته و حالت بغض به خود گرفتم ، با به دنبال گرفتن صدای جیغ ، به گوشی ام داخل دستانم رسیده و به این پی بردم که این جیغ های روی اعصاب ، تقصیر خوم و تلفن همراهم بوده و باید بیدار میشدم .

 

لاوین: غیر طنز

 

در عصر ارتباطات ، ما به ابزاری نیاز داریم تا بتوانیم کارهایمان را به سرعت انجام دهیم و در وقتمان صرفه جویی کنیم. یکی از این ابزار، تلفن همراه است که با آن می توان به راحتی با دیگران ارتباط برقرار کرد بدون آنکه بخواهیم مسافتی طولانی را طی کنیم. اگر مطلبی را ندانیم و کسی هم نباشد که از او بپرسیم می توانیم با جستجو کردن آن در اینترنت تلفنمان، کمتر از یک دقیقه جوابمان را پیدا کنیم. با تلفن همراه و امکانات آن هم می توانیم با تکنولوژی آشنا شویم و پیشرفت کنیم هم می توانیم با استفاده نابجا از آن از زندگی روزمره و کارهایمان عقب بمانیم وبه جای پیشرفت پس رفت کنیم؛ پس نحوه استفاده از تلفن همراه مهم است. این تلفن همراه انقدر کارایی دارد که خیلی از کارهای ما را انجام می دهد؛ از ماشین حساب و پیامک گرفته تا حل کردن سوالاتمان. گاهی هم باید مواظب کارایی های زیاد تلفن همراه باشیم چرا که کمک گرفتن بیش از حد از آن هم می تواند ما را تنبل کند هم خلاقیت را از ما دور کند.

 

ماعده: غیر طنز

 

موبایل ، وسیله ای برای ارتباط راحت تر با مسافت های طولانی تر. وسیله ای که زندگی بشر را راحت تر کرده و به جرعت می توان گفت که اگر یک روز بدون تلفن همراه بمانیم کمتر از چند ساعت جایی گیر میکنیم که راهش استفاده از تلفن همراه است . و چه وسیله ی پر مصرف و پر سودی برای ما و آیندگان و وقتی به این می اندیشیم که انسانهای قبل ما چگونه بدون تلفن همراه زندگی میکردند، جوابی نمی یابیم.

 

راحله : طنز

 

موبایل همان وسیله ای که می تواند مایه ی عذاب جانت باشد، همان چیزی که می تواند جان به لبت کند.
درست است که تو کار خاصی هم نمیکنی و در شبکه های مجازی میچرخی اما باز هم مادر یا پدرت چیزی برای حرص دادنت پیدا میکنند و می‌گویند .مثلا : «صفحه گوشی سوراخ شد بچه….» یا «کور شدی دیگ بسه» و از این قبیل غر های پدرانه مادرانه ای ک میتواند خونت را به جوش بیاورد

 

آریا : غیر طنز

 

در دورانی که زندگی میکنیم ، در همه جا و همه وقت ، هستند چیزهای کوچکی که در دستا ها جای گرفته و کار های زیادی را راه می اندازند که به اصطلاح به آن ها تلفن همراه می گوییم ، تلفنی که توانسته برای بیشتر ما ، بهترین دوست و همراه در زندگی و به خصوص اوقات فراغت شود . زمانی که در دستانم جای میگیرد ، توانایی این را دارم که با لمس چند نقطه ، از اخبار و هر آنچه در وطن خود یا وطن بیگانه است سر بیاورم .
صبح ها می تواند مرا با صدایش از خواب بیدار و شب می تواند با خواندن موسیقی ملایمی مرا به خواب دعوت کند ، گاهی می تواند با بازی ای مرا سرگرم ، و گاهی با مطلبی علمی مرا متحول سازد .
اساسی و مورد نیاز ترین چیز در دنیایی که من در آن مشغول زندگی و تنفس هستم ، همین است ، شاید نیز بزرگ ترین باعث مخطل شدن دنیا همین است ،  کسی چه می داند…

 

انشا درباره تلفن همراه : ( انشا شماره 16 غیر طنز  )

 

مقدمه : موبایل یا گوشی را به این دلیل تلفن همراه می‌گویند که همیشه در کنار ما است از جمله خانه خیابان صف اتوبوس و غیره در کشور ما معمولا این گونه است که هر چقدر اندازه تلفن همراه بزرگ تر باشد از نظر وجه اجتماعی دارای مقام و منزلت و کلاس بیشتری است و آن فرد را فرد مهم و با اهمیت در جامعه جلوه می دهد.

 

بدنه:  با گوشی همراه میشود به دوستانمان متن های درشت ریز و یا شکلک های خنده دار فرستاد و با این کارها دلمان را خوش کرد و روز خود را گذراند.

این گونه می‌توان گفت که موبایل راز دار ترین و قابل اعتماد ترین دوست ما انسانها است زیرا برای حفظ اطلاعات ما از جان خودش مایه می گذارد و کمتر دوستی را می توانیم پیدا کنیم که اطلاعات ما را داشته باشد و بر زبان خود قفل بزند.

تلفن همراه با شدیدترین شکنجه‌ها را تحمل میکند ولی اطلاعات ما را لو نمیدهد. به عنوان مثال با چکش له می شود زیر دست و پا می ماند در خیابان به زمین می ‌افتد و ماشین از رویش می‌گذرد ولی هیچ گونه و هیچ وقت اطلاعات ما را در هیچ شرایط به دیگران نمی دهد و پس از روشن کردن تلفن همراه برای اینکه تلفن همراه دوباره قابل استفاده باشد باید تلفن همراه را ریست کنیم و اینگونه کل اطلاعات ما حذف می شود و نمی توانند به اطلاعات ما دسترسی پیدا کنند.

با اینکه تلفن همراه دوست بسیار راز داری است ولی بعضی ها تمام تلاش خود را برای هک کردن آن و دسترسی به اطلاعات آن میکنند…

ادامه این انشا در مورد تلفن همراه با شما با

 

انشا درباره تلفن همراه : ( انشا شماره  17 طنز  )

 

سلام من میخوام در مورد موضوعی صحبت کنم که شاید همه شما باهاش بر خورد کرده باشید این موضوع نتیجه تحقیقات فراوان و طولانی منه بعد از چند ماه تلاشو نمره های بالا بالاخره بابام رو راضی کردم
که اخه پدر من تلفن همراه به درس خوند من ضرری نمیرسونه. با حرفهای مادرم و کل اطرافیانمون بابام راضی شد و در روز تولدم تلفن همراهی برام خرید اون قدر خوشحال بودم که نیوتون موقع کشف جاذبه انقدر خوشحال نبود برای این که تلفنم رو به همه نشون بدم اون رو برداشتم و رفتم تو حیاط یکهو یه صدای خیلی ملایمی شنیدم که پرده گوشم رو به طول دو سانتی متر پاره کرد اهای پسر مگه با تو نیستم وایستا ببینم مگه قرار نبود بری واسه شب خرید کنی ؟ من گفتم: مگه شب چه خبره ؟ مامانم گفت: عموت اینا دارن میان اینجا این رو که گفت خیلی ذوق کردم چون میتونستم تلفنم رو به پسر عموم نشون بدم .پسر عموم یه بچه مرتب و درس خونه یه عینک ته استکانی میزنه که اگر به چشمت بزنی میتونی گلبول های سفید و قرمز کل فامیل رو از هم جدا کنی از تیپ و قیافش با اون دماغ شبیه کلنگش که نگو انگار کل قدو قواره اقا رو بیست و چهار ساعت تو اتوی خشکشویی گذاشتی همین طوری که داشتم با تلفنم بازی میکردم رسیدم به سبزی فروشی سبزی و میوه و بقیه چیز هارو هم خریدم و رفتم دم نانوایی یک دفعه پسر همسایمون رو دیدم و دستمو کردم تو جیبم تا گوشیمو بهش نشون بدم اما نه گوشی بود و نه رویی برای برگشتن به خونه تا خود خونه داشتم به این فکر می کردم که چی بگم که یک دفعه بابام در رو باز کرد گفتم :سسسلام بابام گفت :وا بچه مگه عزرائیل دیدی اینطوری لکنت گرفتی؟ از ترسم هیچی نگفتم که بابام دوباره گفت: چیزی شده ؟ باز چه دسته گل مبارکی به اب دادی گفتم بابا…..یه چیزی شده .
بابام داد زد و گفت باز چیکار کردی بگو ببینم ؟ انقدر دستپاچه شدم که نفهمیدم چی میگم گفتم: بابا گوشیمو باد برد. وقتی سرم رو بالا اوردم دیدم که بابامو کل فامیل از خنده افتادن رو زمین بابام گفت بچه حداقل یه دروغی بگو که به سالم بودنت شک نکنم اخه گوشی مگه دستماله که باد ببره بابام با هر قدم که نزدیک من میشد اشهدم رو سریع تر میخوندم چیزی نمونده به من برسه که زنگ در نجاتم داد اقای اکبری میوه فروش سر خیابون بود وقتی بابام اومد تو گوشیرو که دیدم تا ته ماجرا رو خوندم

از خوشحالی دویدم و پریدم رو سر پسر عموم بابام تا منو دید دوباره زد زیر خنده و خدا رو شکر که از این فاجعه جون سالم به در بردم. بنابراین من به این نتیجه رسیدم که حواسمو بیشتر جمع کنم تا سرم رو به باد ندم تا مدت ها هم این بیت رو با خودم تکرار میکردم

 

علاج واقعه پیش از وقوع باید کرد / دریغ سود ندارد چو رفت کار از دست

 

انشا درباره تلفن همراه با فضای طنز و غیر طنز

 

پایان مجموعه انشا درباره تلفن همراه پایه های نهم , دهم و یازدهم متوسطه

 

دیدگاه ها 2 دیدگاه
  1. Armin
    در تاریخ 1400\/08\/02 :

    آره واقعا خیلی خوب بود💪🏼💯

  2. Sarina
    در تاریخ 1400\/08\/02 :

    خیلی ممنون، عالی بود🙏🏼🌸.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *